main top

Hogyan írj bombabiztos hírlevelet?

2012. május 30. szerda 19:44

Hírlevél és hírlevél között hatalmas különbség van. Nem mindegy ugyanis, hogy milyen céllal hozod létre. Máshogy írsz meg egy blogértesítőt, egy időzített üzenetet, egy kampánylevelet stb. Azonban léteznek olyan örökérvényű szabályok, melyek a hírlevelek összes típusára igazak. Ha tisztában vagy ezekkel az előírásokkal, és alkalmazod is őket, hírleveled nagyobb számban fogja elérni célját.

Az ütős hírlevél fortélyai

Ahhoz, hogy hírleveled sikeres legyen, 3 dolognak kell teljesülnie:

1. A siker első lépése – megnyitás

Mikor hírleveled megjelenik egy feliratkozód e-mail fiókjában, 2 tényezőn múlik, hogy megnyitja-e, vagy egyből a kukába dobja. 2 fontos, ám rettentő rövid szöveg elolvasása után cselekszik:

  • a hírlevél feladója
  • a tárgymező

Ezeket hírlevél szoftveredben könnyedén meg tudod adni. A feladó mezőbe vagy saját nevedet, vagy weboldalad nevét célszerű beírnod, attól függően, hogyan kommunikáltad a feliratkozás során. Ha például alig néhány helyen szerepel a neved weboldaladon, célszerű a honlapod nevét (is) feltöltetned a feladó mezőben, hiszen elég csekély az esélye annak, hogy valaki elolvasna egy idegentől érkező levelet.

Az ütős tárgymező rövid, tömör és figyelemfelkeltő. Ne használj benne csupa nagybetűt, mert az ellenszenvet vált ki, valamint nagyobb eséllyel kerül spambe a leveled. A hírleveled tárgymezője nem más, mint egy ütős címsor, aminek cselekvésre kell ösztönöznie az olvasót. Alkalmazhatsz kérdést, lehet benne felszólítás, tartalmazhatja a feliratkozó nevét (ezt hírlevél szoftveredben tudod beállítani), azonban célszerű kerülni a „kihagyhatatlan akció”, „soha vissza nem térő lehetőség”, „elképesztő árzuhanás” stb. frázisokat, mert egyből arra gondol, hogy megint van valaki, aki el akar adni neki. Lehetséges, hogy a terméked szuper, és ha elolvasná leveledet, egyből vásárolna, ezért eszünkben sincs az első mondattal elüldözni.

2. Hogyan érd el, hogy elolvassák a hírleveled?

Ha megnyitották a hírleveledet, jó úton haladsz, hogy elérd a célodat. Azonban ebben a fázisban is rengeteg buktató és hibalehetőség van. Szerencsére, ha tisztában vagy a legfontosabb szabályokkal, akkor nagyban növelheted a hírlevél hatékonyságát.

Ütős kezdés
Ne kezd Ádámtól-Évától, mert akkor az olvasó megunja hírleveled olvasását, és be fogja csukni azt. Nyithatsz egy rövid sztorival, vagy egyből rátapinthatsz a problémára, ami foglalkoztatja, de mindenképpen legyen valami felvezetés, hogy ne egyből cselekvésre buzdítsd.

Rövid sorok
Biztos megfigyelted már, hogy a kampánylevelek és az ütős hírlevelek rövid sorokból állnak. Ettől áttekinthetőbb, könnyebben értelmezhetőbb lesz a szöveg. Persze, ettől hosszabbnak fog tűnni, de sokkal inkább elolvassák, mintha ömlesztve, egy bekezdésből állna a hírlevél.

Kiemelések
Ha hosszabb az üzeneted, és nem csupán egy blogértesítőt készítesz, alkalmazz kiemeléseket. Nagyobb betűvel, vastagon szedett sorokat, akár más színnel elkülönített bekezdéseket. Kettő, maximum három színnél többet ne használj. Fontos, hogy mindig a lényeges információkat emeld ki, hiszen hosszú hírlevél esetén, ahogy egy sales oldalnál is, az olvasó gyakran csak pásztázza a szöveget,  és pusztán a kiemelt részeket olvassa el.

3. Sikeres felszólítás cselekvésre

Hírleveled záró momentuma a cselekvésre buzdítás. Ha a szöveg lehengerlő, itt már nyert ügyed van, és elegendő csupán felszólítanod arra, hogy kattintson a levélben található linkre. Sokkal szebb, ha beágyazott linket használsz, és nem mutatod az URL-t. Beágyazott linknél pedig nem csak egy „kattints ide” szövegrészbe ágyazod a linket, hanem egy, a kulcsszavadat is tartalmazó szövegrészletbe.

Például:
Kíváncsi vagy az ütős hírlevél titkára? Olvasd el az 5 tuti hírlevél-fortélyt.
vagy
Kíváncsi vagy az ütős hírlevél titkára? Kattints ide.
vagy
Kíváncsi vagy az ütős hírlevél titkára? Itt megtudhatod: http://www.szovegirasblog.hu/valamiszoveg

Szerinted melyik az elegánsabb és hatásosabb?
A statisztikák szerint az első megoldással sokkal jobb eredményt tudsz elérni, így ajánlatos azt használnod.

Várj, még ne szaladj el…
egy fontos lépésről még szólni szeretnék

Van még egy nulladik tényező, ami mellett nem mehetünk el szó nélkül. Ez nem más, mint hogy a leveled megérkezzen a postafiókjukba, ne kerüljön valami hiba folytán a spam mappába. Annak ellenére, hogy egy érdeklődő feliratkozik a hírleveledre, egyáltalán nem biztos, hogy a leveled bejut az e-mail fiókjába. Ilyen hibák leggyakrabban citromail és freemail felhasználóknál szoktak előfordulni a magyar piacon. Ez ellen leginkább két dolgot tudsz tenni. Az egyik, hogy olyan hírlevélküldő rendszert használsz, aminek magas a bejutási rátája, a másik pedig, hogy megkéred a feliratkozókat: ilyen e-mail címek helyett inkább mást, pl. Gmail-es elérhetőségüket adják meg.

Te milyen fortélyokat alkalmazol hírleveleidben?

Ha tetszett a cikkünk, oszd meg a Facebookon, hogy barátaid is értesüljenek róla.

4 hozzászólás a Hogyan írj bombabiztos hírlevelet? bejegyzéshez

  • feri szerint,
    2012. május 31. csütörtök 16:13 időpontban:

    én inkább a kattints ide linkre tenném a linket.

  • GYÖNGY FERENC szerint,
    2012. május 31. csütörtök 21:36 időpontban:

    KÖSZÖNÖM NEKED ZSUZSA TE OTTHON VAGY A DOLGOK TERÜLETÉN.—-KÖSZÖNÖM ÚGY VAGYOK MINT A JÓ–PAP– HOLTIG TANUL, DE TALÁN NEMHALOK MEG BUTÁN. NEKED SZÉP ESTÉT, VAGY JÓÉJSZAKÁT SZIA. ÜDV FERI

  • VKati szerint,
    2012. június 6. szerda 17:26 időpontban:

    Kedves Zsuzsa!
    Ismét egy frappáns összefoglaló.
    Tömör és velős, az infó pedig hasznos.
    Én is igyekszem egyébként a beágyazott linkeket használni, szerintem is elegánsabb.
    Köszönöm!
    Kati

  • Erika szerint,
    2012. június 13. szerda 16:12 időpontban:

    Nekem egyetlen, ismeretlen termékem van, amit újdonságként forgalmazok Magyarországon. Ezért egyszerű a dolgom, mert sok infót tudok átadni. Minden hírlevélben másik oldalról közelítjük meg a témát. Rengeteg lehetőség van arra, hogy ugyanarról a készülékről más-más szempontból érdekes dolgokat lehessen írni.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: