main top

A 7 legfontosabb lépés sikeres webmarketingedhez

2012. június 14. csütörtök 11:25

Hazánkban is egyre nagyobb népszerűségnek örvend a webmarketing. Sok vállalkozó már évekkel ezelőtt rájött, hogy a céges honlap elengedhetetlen eszköze a vevőszerzésnek. Ma már azonban egy „egyszerű” bemutatkozó portállal nem lehet kiemelkedő sikereket elérni – ha virágzó üzletet szeretnél, alkalmaznod kell a webmarketing fortélyait.

A legfontosabb alapszabály, amit követned kell: ahhoz, hogy kapj, előbb adnod kell. Adj értéket, információt, figyelmet olvasóidnak, akik ezt meghálálják majd neked.

Melyek a sikert hozó sarokpontok webmarketingedben?

1. Webmarketingeddel építsd a saját hírnevedet!

Mindenképpen saját domainen futtasd honlapodat, nem pedig ingyenes domainen (pl. 5mp, mindenkilapja). Ezekkel semmi gond nincs, de ha jól menő vállalkozást szeretnél, megéri áldozni egy saját tárhelyre és domainre. Weboldalad motorjának a WordPresst javaslom, mert ingyenes, rendkívül egyszerű kezelni, és mindent tud, amire szükséged lehet.

A tárhely és a domain mindössze pár ezer forint, mégis hatalmas presztízs, ha a látogatók a www.cegneved.hu weboldalt nézik, nem pedig például a cegneved.valamidomain.hu-t.

Ráadásul ez nem csupán bizalomépítő hatással bír, hanem lényegesen könnyebben megjegyezhető (feltéve, hogy jó domain nevet választasz), és lássuk be, névjegykártyádon is esztétikusabban mutat.

2.  Szövegírás során ügyelj arra, hogy igazi értéket adj az olvasóidnak

Triviálisnak tűnhet, mégsem az. Fontos, hogy webmarketinged során arra is nagy hangsúlyt fektess, mire van szüksége a célpiacodnak. Mielőtt nekilátsz a szövegírásnak, tedd fel magadnak a következő kérdéseket:

– Milyen információ lenne hasznos célközönségemnek?
– Miről olvasnak szívesen?
– Milyen stílusban és terjedelemben kommunikáljam mondandómat?

Sosem szabad elfelejtened, hogy a webmarketinged nem csupán egy vevőszerző gépezet – ügyelned kell a kölcsönösségre, hiszen hosszú távon csak akkor lehetsz sikeres vállalkozó.

3. Nincs sikeres webmarketing biztonságos tárhely nélkül

Lényeges eleme webmarketingednek a tárhelyszolgáltatód, éppen ezért olyat válassz, akik megbízhatóak emberileg, olyan szolgáltatást hirdetnek, ami biztonságos, és magas elérhetőséget biztosítanak. Összegezve: garantálják számodra, hogy nem lesznek leállások a szolgáltatásban (gyakorlatban ez nagyon minimálisra csökkentett szintet jelent), hiszen azokban az idősávokban weboldalad elérhetetlen mindenki számára. Ezt az Elit-Info igen magas szinten biztosítja nekünk és az ügyfeleinknek is: évek óta remek partnereink.

4. A „ruha teszi” a sikeres webmarketinget

Ahogy egy üzleti tárgyalásnál is odafigyelsz, mit veszel fel, weboldalad külsejére is nagy gondot kell fordítanod, hiszen a potenciális vevő ezzel a felülettel fogja azonosítani vállalkozásodat. Ha nem szimpatikus a számára, nagyon csekély az esélye, hogy bármit is vásároljon Tőled.

Ha WordPresst használsz, rengeteg ingyenes és alacsony árú prémium dizájn, kinézet elérhető, melyeket pár perc alatt akár magad is telepíthetsz, vagy megbízhatsz egy profi grafikust az elkészítéssel, aki teljesen egyedi külsőt varázsol weboldaladnak.

A hatásos weboldal kinézetének 3+1 titka

  • könnyen áttekinthető struktúra
  • semleges színek (kerüld a rikító, harsány árnyalatokat)
  • kellemes a szemnek (a mozgó, villogó gifek kimentek a divatból)
  • 5-6 menüpontnál általában nincs többre szükség

5. Figyelemfelkeltő tartalommal látványos eredményeket érhetsz el

Webmarketinged során természetesen arra is ügyelned kell, hogy tartalmaid figyelemfelkeltőek legyenek.
Először is egy kiemelkedő címsorral érd el, hogy elolvassák cikkedet, amit persze úgy készíts el, hogy érdemesnek találják olvasóid azt megosztani ismerőseikkel a Facebookon, a Twitteren, vagy más közösségi csatornákon. Erre figyelmeztesd is őket a tartalmaidban.

Mitől lehet figyelemfelkelő a tartalom?

  • provokatív
  • aktuális
  • közérdekű

Ha nem tudod, milyen témák foglalkoztatják leginkább olvasóidat, legegyszerűbb, ha megkérdezed őket. Készíthetsz kérdőívet vagy szavazást, melyet akár weboldaladon vagy a Facebook oldaladon is lebonyolíthatsz.

6. Miért kötelező az adatbázis-építés?

Az adatbázisod egy felbecsülhetetlen értékű kincs. Ha még nem kezdtél el adatbázist építeni, mindenképp fogj hozzá. Gyűjts hírlevél-feliratkozókat, akiknek mindig el tudod küldeni aktuális blogbejegyzésedet, ajánlatodat, kampányodat. Egy másik adatbázisban gyűjtsd a vásárlóidat.

Számtalan listád lehet, akár eladott termékenként, kampányonként, érdeklődési körökre bontva stb.

Nem elegendő felépítened az adatbázisodat, meg is kell tartanod a látogatóid bizalmát. Erre a legjobb módszer, ha értéket adsz feliratkozóidnak, magas színvonalú cikkeket írsz, ingyenes anyagokat, tanulmányokat, kuponokat stb. küldesz nekik.

Ha csupán a kampányleveleidet kapják meg, elég hamar le fognak iratkozni, tehát a legelső szabály értelmében: ahhoz hogy kapj, először adnod kell.

7. A közösségi marketing a 21. század csodafegyvere az értékesítésben

Már több cikkünkben hangsúlyoztuk, a közösségi marketing igazi csodafegyver napjainkban. Ha gyümölcsöző üzletet szeretnél, a közösségi marketingre feltétlenül fókuszálnod kell. Ha cégednek jól működő Facebook oldala van, az már fél siker.

Ezenkívül  természetesen jelen lehetsz más közösségi oldalakon is, de napjainkban világszerte ez a legnépszerűbb közösségi csatorna. Webmarketingedbe mindenképpen építsd be Facebook oldalad népszerűsítését, hiszen ez egy olyan adatbázis, amivel akár naponta többször elérheted célpiacodat anélkül, hogy zaklatásnak vennék. Éppen ezért, mindenképpen legyen weboldaladon egy box, ahol rá tud kattintani arra, ahonnan követheti céged Facebook oldalát.

A trend azt mutatja, hogy hírlevél-feliratkozás helyett  egyre többen  ezt a szolgáltatást használják. Hiszen így is értesülnek az új tartalmakról, akciókról, ráadásul lényegesen gyorsabban és egyszerűbben. Ezt én nem javaslom az ügyfeleimnek, mert a Facebook bármikor kihúzhatja a lábunk alól a talajt a változtatásokkal. Jó marketingcsatorna, de a legfontosabb a saját lista építése.

Ha új vagy a webmarketingben, lehet, hogy első olvasásra bonyolultnak tűnik mindez, de hidd el, amint elkezded csinálni, egy idő után minden magától érthetővé válik, és akár megtöbbszörözheted bevételedet.

Tetszett a cikkünk? Kérlek, oszd meg ismerőseiddel, hogy ők is megismerkedhessenek a sikeres webmarketing 7 legfontosabb lépésével.

6 hozzászólás a A 7 legfontosabb lépés sikeres webmarketingedhez bejegyzéshez

  • Gyarmati Attila szerint,
    2012. június 14. csütörtök 12:12 időpontban:

    Egyetértek veled, szerintem is jó választás a wordpress.
    Gyorsan megtanulható és könnyen kezelhető.

    Készítettem róla videókat:
    http://napiminimum.hu/penztermelo-weboldal-felepitese/

  • Erika szerint,
    2012. június 14. csütörtök 13:09 időpontban:

    Igen, ezek az alapok. Aztán már csak finomítani, bővíteni kell a tartalmat.

  • Orsy Laci szerint,
    2012. június 15. péntek 08:36 időpontban:

    A közösségi oldalakkal az a gond, hogy nem azért jönnek fel pl a FB-ra az emberek, hogy vásároljanak. A szórakozás az elsődleges cél. Néha nekem is elegem van a “célzottan nekem szóló” reklámokból, amikkel bombáznak. Nem is említem az MLM-predátorokat, akik közvetlenül és kéretlenül zúdítják rád az ajánlataikat… Úgy gondolom, hogy a közösségi marketingben elképesztő potenciál van, ha a megfelelő tudás birtokában, körültekintően áll hozzá a vállalkozó.

    A webmarketingben szerintem is a kommunikáció, azon belül most még az írott szöveg a kulcs. Nem véletlenül vagyok én sem ezen az oldalon, hiszen az önképzés mindig kifizetődő… Azonban ahogy merülünk bele a nagysebességű mobilnet korába, úgy kerül majd egyre jobban előtérbe a mozgókép, a videó – az írott szöveggel szemben. Sajnos egyre kevesebben szeretnek olvasni, a fiatalabb generációk pedig egyre kevésbé…

    A jól felépített online rendszer nagyon fontos! Az már csak hab a tortán, ha valaki a saját vállalkozása elindításához kap egy ilyen komplex, kulcsrakész online rendszert – gyakorlatilag ingyen. Egy olyan rendszert, amely tartalmaz hírlevélkezelő autorespondert, akár videomail-küldési lehetőséggel (és még külön havidíjat sem kérnek érte…); egy automata webáruházat, amellyel gyakorlati teendők nincsenek; a keresőknek is tetsző, szabadon szerkeszthető bloggal, és további szerkeszthető oldalakkal… Öröm egy ilyen rendszerrel dolgozni! 🙂

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2012. június 15. péntek 08:45 időpontban:

    Bár nem minden szavaddal értek egyet, az MLM-predátor kifejezés tetszik

  • Farkas Zoltán szerint,
    2012. június 20. szerda 15:01 időpontban:

    Egyetértek a hozzászólóval a videoval kapcsolatban.
    Az, hogy az olvasás kezd háttérbe szorulni, nyilván nem véletlen. A “lustaság” az élővilág alapvetősége. Szebb, ha ma már felvilágosultan, energia takarékosságnak hívjuk. Evolúciós szükségszerűség. Lehetőleg mindent a leghatékonyabban kell kiaknáznunk, a lehető legkevesebb energia befektetésével.

    Én is az írást, olvasást kedvelő őskövület vagyok. De valljuk meg, ha egy jól összeállított kép-hang anyaggal rövidebb idő alatt, hatékonyabban lehet több információt adni-venni, akkor az irány arra mutat.

    Mostani fiataljaink majd ezt a korszakot fogják dicsőíteni és leszólják az új médiát, ami majd szag és tapintás érzeteket is közvetít. Meg ki tudja még mit…

    Csúcs lesz! Még a fekhelyünket sem kell elhagynunk. Egy szuper agy leszünk, elsatnyult testtel. (Ja, hogy már sokan most is azok!?)

    Egyébként kitűnő írásod alcímei mögött is ott az új irány felé mutatás. Hiszen a válaszok mind arra mutatnak.

  • Égerházi Szabolcs szerint,
    2012. június 22. péntek 10:19 időpontban:

    Kedves Zsuzsa, a cikked úgy kerek, ahogy van!

    Ha megengeded, kiegészítem még egy kis technikai háttérrel, amiről nem esett szó:

    A feliratkoztatás, adatbázis építés, blogértesítő és kampányok nélkülözhetetlen eszköze egy professzionális, de ugyanakkor megfizethető hírlevélküldő rendszer. Egy ilyen rendszer ugyanis automatizált feliratkozó gyűjtő, majd vásárlóvá konvertáló gépezetként egészíti ki a háttérben a weboldaladat, úgy, hogy a kezdeti beállítások után leveszi a munka nagy részét a válladról és dolgozik éjjel-nappal a nevedben és helyetted!
    Hírlevélküldő rendszer nélkül nincs pénztermelő weboldal!

    Kattints rám és nézd meg miről beszélek!
    http://www.hirlevelkuldoszoftver.hu/funkciok

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: