main top

Néhány tanács szakmai blogírás előtt

2012. június 24. vasárnap 07:29

Szakmai blogBeszéltünk már arról, hogy mi is a blog tulajdonképpen, írtunk arról, hogy minden vállalat, cég online sikeréhez hozzátartozik a szakmai blog.

Vajon tudjuk-e, honnan ered a blog kifejezés?

Mint minden, ez is a messze Amerikából érkezett hozzánk „web log”, azaz magyarul netes bejegyzés néven, de barátságosabban hangzik, ha az internetes napló kifejezést használjuk. Mivel a blog nem más, mint egy napló, s az emberek kíváncsiak a másik életére, érzéseire, csalódásaira, a manapság népszerű valóságshow-k hatására nevezhetnénk a blogot akár valami féle „online kukucskának” is.

Egy interaktív online kukucska, ahol az olvasók hozzászólhatnak bejegyzéseinkhez, megtoldhatják linkekkel, képekkel, videókkal. Ennek már csak a technika és a blogíró tud határt szabni. A blogot nyugodtan nevezhetjük a közösségi média részének is. Közösséget kovácsol, összetart, ha kell, vitatkozásra serkent, érzéseket vált ki belőlünk. Márpedig a hatékony webes értékesítési szövegnek nagy fegyvere az érzések mesteri irányítása és kihasználása, mindez természetesen a lehető legjobb értelemben! Csupán a vásárlási szándék érzésekkel való megtámogatásáról van szó ebben az esetben.

Ugye, ebből a szemszögből már teljesen más a gyerek fekvése?

A szakmai blogírás sem lehet érzelmektől mentes. Bárhogy nézzük, a blogírás egy személyes műfaj, még ha a szakmádról is írsz, akkor sem nélkülözheted a konkrét állásfoglalásodat, véleményedet bizonyos dolgok mellett.

Egy szakmai blognak, akárcsak egy értékesítési weboldalnak, már indulása pillanatában tisztán mutatnia kell, hova is tartozik, azaz pozicionálni kell: hobbi, személyes, vagy valóban szakmai blogról van-e szó.

A szakmai blog jellemzője, hogy indulásánál felvesz egy irányt, ezt az irányt következetesen tartani kell, mert az olvasók alapjában egy dolog miatt szoknak oda, s nem nézik jó szemmel a túl gyors változtatásokat.

A szakmai blognak a színvonala a legfontosabb. Csak akkor indítsd el egyedül blogodat, ha vállalod, hogy minden esetben ugyanazt a magas színvonalat hozod, ami egy szakmájában jártas embertől elvárható. Mindezt írásban, „ehető”, értelmes, érdekes és tökéletes nyelvi stílusban.

Szakmai blog írásánál sem szabad elfelejtkezned arról, hogy most is az olvasó, a potenciális ügyfél van a középpontban, akárcsak az értékesítési weboldalad szövegében.

Ha idáig eljutottál, akkor egész biztosan érdekel ugyanebben a témában írt cikkünk, olvass bele bátran! Tuti meggyőzünk arról, hogy cégednek szüksége van egy szakmai blogra: http://www.szovegirasblog.hu/2012/02/22/7-erv-amiert-cegednek-mindenkeppen-szuksege-van-egy-blogra/

0 hozzászólás a Néhány tanács szakmai blogírás előtt bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: