main top

A weboldalad áldás vagy átok?

2012. június 27. szerda 11:53

linképítésHa megnézzük a sikeres vállalkozásokat, akkor észrevehetünk egy közös vonást: az internetes kommunikációra nagy hangsúlyt fektetnek. Mivel ez egy gyorsan változó terület, ezért jobbnál jobb trükköket lehet bedobni, amivel felpörgethető a forgalom és a látogatottság. Talán időnként Te is elgondolkodsz azon, hogy vajon a Te weboldaladban mekkora kiaknázatlan aranybánya lapul. Ha megtanulod, hogyan használd ki ezt a marketingcsatornát, akkor az eladási mutatóid szárnyalni fognak. Ehhez azonban az szükséges, hogy figyelve a trendeket, eredményeket, folyamatosan fejleszd a weboldalad és a webmarketingedet.

A személyes tanácsadások során azt tapasztalom, hogy ügyfeleink nagy része ezt már felfedezte. Gyakran megesik, hogy egy-egy lépésnél elakadnak, de ilyenkor egy külső tanácsadótól segítséget kérnek, hogy objektív képet kapjanak arról: melyik az a lépés, ami hiányzik az átütő sikerhez.

Ha szeretnéd elérni, hogy a weblapodról csődüljenek hozzád a vásárlók, el kell érned, hogy a keresők, elsősorban a Google, szeresse a honlapodat, így a keresési listákból elkezdenek áramolni feléd az érdeklődők és a potenciális vásárlók. Őket egy mérnökien kidolgozott értékesítési stratégiával egy szempillantás alatt vevővé konvertálhatod.

Ahhoz azonban, hogy tudd, mit kell fejlesztened, pontosan fel kell építeni weboldalad minden részletét, hiszen ez csak a jéghegy csúcsa. A lényeg az a stratégia, ami „mögötte van”.

Hogyan érd el, hogy weboldaladra csődüljenek a potenciális vásárlók?

A látogatottságnövelésre léteznek gyors módszerek, illetve olyanok, amelyekkel lassabban ugyan, de stabilan bebetonozhatod magad a Google találati listájának elejére.

Ahhoz, hogy pontosan meg tudd határozni, hogyan kell alakítanod webmarketingeden a siker érdekében, ismerned kell weboldalad jelenlegi állapotát, pontosan tudnod kell, mik az erősségei és melyek a gyenge pontok, mert csak így tudod meghatározni, milyen lépésekkel tudsz jobb eredményeket elérni.

5+1 tényező, ami meghatározza weboldalad sikerességét

Megfelelő kulcsszavak használata
A megfelelő kulcsszó megválasztása igazi művészet. A profik nem csak találomra böknek rá 3 kifejezésre, hanem piacot kutatnak. Ezt megtehetik úgy, hogy a legjobb ügyfeleiket egy online kérdőív segítségével megkérdezik. Vannak, akik néhány jó ügyféllel fókuszcsoportos beszélgetést folytatnak. Akad olyan is, aki a kulcsszókutatást hívja segítségül.

Neked is tudnod kell, mely szavakra keres rá célpiacod, azonban azt is figyelembe kell venned, van-e reális esélye annak, hogy rövid időn belül az első oldalra kerülj a weboldaladdal. Nem biztos, hogy célszerű az ingatlan kulcsszóra optimalizálnod egy friss projektet, hiszen ott elképesztően éles a verseny, és sokan már évek óta optimalizálnak erre a szóra. Lehet, hogy a „ingatlan Budapest környékén” kifejezéssel sokkal több ügyfelet szerzel majd, hiába keresnek rá jelentősen kevesebben. A megfelelő kulcsszó megtalálásához sok tapasztalat szükséges, hiszen meg kell tudnod állapítani, hogy milyen erős a verseny egy adott kulcsszóra.

Hány oldaladon és milyen sűrűséggel szerepel kulcsszavad
Különféle szoftverekkel le tudod mérni, hány oldaladon és milyen sűrűséggel szerepelnek kulcsszavaid. Fontos tisztában lenned ezzel az adattal, hiszen az sem megfelelő, ha túl gyakran szerepelnek kulcsszavaid, ahogy az sem, ha túl kevésszer. Derítsd ki ezt az adatot, és módosíts szövegeiden, hogy még hatékonyabban legyenek. Ha előre akarsz kerülni az ALMA kifejezésre, akkor elengedhetetlen, hogy az ALMA szó sokszor szerepeljen az oldaladon. A Google azt is figyeli, hogy milyen gyakorisággal jelentetsz meg friss tartalmat az ALMA szót használva. Ha egy száz szavas cikkben 4-8 alkalommal használod az adott szót, akkor a kulcsszósűrűséged tetszeni fog a legnagyobb keresőnek, és jó esélyed van arra, hogy előrébb tolja a találati listán.

Hányadik oldalon szerepelsz jelenleg kulcsszavaiddal a Google-ban
Fontos feljegyezned és rendszeresen megvizsgálnod, hányadik vagy fő kulcsszavaidra a Google-ban, így tudod mérni az eredményességed. Ezt végezheted manuálisan, ami elég időigényes lehet, ha még nem szerepelsz előkelő helyen. Vannak erre profi módszerek és nagyszerű szoftverek is, de mivel némelyik elég komoly beruházást igényel, ezért itt is jobban járhatsz, ha kiadod a feladatot egy külsős cégnek, aki kifejezetten ezzel foglalkozik.

Milyen PageRank és Alexa Rank értékű weboldalad
Ez a két adat sok mindent elárul weboldaladról, mindenképpen ismerned kell weboldalad PageRankjét és jó, ha az Alexa Rankkel is tisztában vagy. Ezek olyan mutatók, amely alapján a Google különböző keresőoptimalizálási szempontok szerint rangsorolja az oldaladat. Ingyenes eszközöket telepíthetsz Te is a gépedre, hogy ezt napi szinten lásd. Ha érdekel a téma, akkor keress rá a Google-ban erre a kifejezésre: pagerank toolbar.

Milyen szavakra lenne érdemes Adwords hirdetési kampányt indítanod
Adwords kampányodhoz olyan kulcsszavakat kell választanod, melyek hatékonyan célozzák meg célpiacodat. Ahol nagy a verseny, ott egy kattintásért sokat kell fizetni, mert a piaci szereplők licit alapon eléggé fel tudják tornászni az árakat. Az ingatlanos példánál maradva, nem biztos, hogy a legmagasabb keresést mutató kulcsszóra érdemes hirdetned, lehet, hogy sokkal alacsonyabb áron más szavak használatával ugyanolyan, vagy akár még jobb eredményt érhetsz el.

Hány bejövő linkkel rendelkezik főoldalad és mennyivel a többi aloldal
A linképítésről már több cikkünkben írtunk, hiszen rendkívül fontos, hogy minél több jó minőségű link mutasson a weblapodra. Ez egyrészt javít a keresőkben elért helyezéseiden, másrészt új látogatók érkezhetnek a linkeken keresztül.

Ez az 5+1 fontos tényező csupán a jéghegy csúcsa, sokkal összetettebb dolgok is szerepet játszanak abban, mennyi látogatója van a weboldaladnak.
Ha szeretnél bővebben információt arról, hogy még mire érdemes figyelmi a webmarketing során, akkor írd meg a hozzászólások között, hogy miről írjunk bővebben.

Tetszett a cikkünk? Oszd meg Facebookon ismerőseiddel, ők is értesüljenek róla!

Egy hozzászólás a A weboldalad áldás vagy átok? bejegyzéshez

  • A vevőbarát weboldal titkai | szövegírás blog.hu szerint,
    2012. október 3. szerda 10:38 időpontban:

    […] érd el, hogy weboldaladra csődüljenek a potenciális vásárlók? Olvasd el a Weboldalad áldás vagy átok című bejegyzésünket, amiből megismerheted az 5+1 tényezőt, ami meghatározza weboldalad […]

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: