main top

Hogyan növeld a weboldaladon eltöltött időt?

2012. július 11. szerda 10:45

Ha nézegeted néha az ingyenes Analytics fiókodat, akkor tudod, hogy a látogatottság-növelés nem merül ki annyiban, hogy új érdeklődőket terelsz weboldaladra. Önmagában ettől még nem lesz sikeres a webmarketinged.

Ahhoz, hogy teljesítsd a kitűzött értékesítési célokat, azt kell elérned, hogy a látogatók huzamosabb ideig a honlapodon maradjanak, és ne zárják be néhány másodperc elteltével az oldaladat.

Te tudod, mennyi időt tölt el egy látogató átlagosan a weboldaladon?

Hiába van napi több 100 – vagy akár még több – egyedi látogatód, ha a weboldalon eltöltött idő alacsony, akkor nem számíthatsz sok vásárlóra. Ha szeretnéd, hogy hosszabb ideig tartózkodjanak weboldaladon az érdeklődők, meg kell vizsgálnod, mi lehet az oka annak, hogy bezárják a weblapod.

Nem találták meg, amit kerestek?
Már olvasták az összes cikkedet?
Esetleg egyéb zavaró tényezők miatt hagyták el weboldaladat?

Ha magas a weboldalon eltöltött idő, az azt jelenti, hogy jól működik webmarketinged: jó a honlapod struktúrája, jók a szövegeid, és a termékkel is minden rendben van.

Miért érdemes odafigyelned arra, hogy minél több időt töltsenek látogatóid weboldaladon?

  • A Google relevánsnak és népszerűnek tart majd az oldaladat az adott témában.
  • A látogató nagyobb eséllyel vásárol vagy iratkozik fel hírleveledre.
  • Nő az irántad érzett bizalom.
  • Nagyobb eséllyel tér vissza a látogató.

A weboldalon eltöltött idő növelésének legalapvetőbb módszere a hasznos és jó minőségű tartalom, hiszen mi másért érkezne egy látogató a honlapodra. Kutatások alátámasztják, hogy az emberek 97%-a azért használja az internetet, mert információra van szüksége. Ha az első sorsdöntő 7 másodpercben úgy gondolja a látogatód, van esély arra, hogy megtalálja a számára lényeges tudnivalót, akkor az első csatát megnyerted: nem fogja azonnal bezárni weboldaladat.

5 vevőgyilkos tényező, amitől égnek áll a látogatók haja

  • Hangos, lüktető zene, ami automatikusan elindul, ha megnyitják a weboldalt.
  • Átláthatatlan a weboldal struktúrája, tíznél több menüpont.
  • Villogó képek, gifek tömkelege.
  • Színes, kusza, furcsa betűtípusok.
  • Faltól-falig szöveg, tagolatlanul.

A látogatások idejének növelésére érdemes nagy hangsúlyt fektetned, mert ebben sok pénz van. A webmarketing stratégiád kialakításakor vedd figyelembe, milyen lépésekkel érheted el azt, hogy minél tovább tartózkodjanak látogatóid a weboldaladon.

Friss, minőségi tartalom
Érdemes hetente minimum egy új blogposztot publikálnod, hogy új olvasnivalókkal lásd el látogatóidat.

Mutass további érdekes cikkeket
Blogbejegyzéseid végén ajánlj a témába illő további blogposztokat. Ezt ki lehet váltani a címkékkel, de az is hasznos, ha 1-2 releváns cikket ajánlasz a weboldaladról.

Izgalmas videók, audio felvételek
Akár Youtube videókat is feltehetsz weboldaladra. Figyelj, hogy úgy ágyazd be ezeket, hogy ne navigáld el az oldaladról a nehezen megszerzett látogatót.

Ne csak eladni akarj, adj is
Weboldalad ne csak az értékesítésről szóljon. Publikálj hasznos cikkeket, tanulmányokat is.

Külön kiemelném, hogy rendkívül nagy szerepe van a weboldalon eltöltött idő növelésében honlapod szövegének. Nem csupán a tartalom mennyiségének, hanem a minőségnek is. Érdemes minden vállalkozónak alapszinten elsajátítania a szövegírást, hiszen jó szöveg nélkül lehet akármennyire szép a weboldalad, nem fog eladni. A szöveg az, ami elad.

A weboldalon eltöltött átlagidőt érdemes havonta feljegyezned, és figyelned a változásokat.

Szerinted mennyire fontos – mondjuk, egy 5-ös skálán –, hogy mennyi időt töltenek potenciális vásárlóid a weboldaladon?

Egy hozzászólás a Hogyan növeld a weboldaladon eltöltött időt? bejegyzéshez

  • Farkas Zoltán szerint,
    2012. július 17. kedd 22:36 időpontban:

    A klassz kis cikked után, hogy is írhatnék más választ a kérdésedre, mint 5!

    Tényleg, te vajon töltesz annyi időt a mi honlapunkon, mint mi a tiéden? És vajon miért?

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: