main top

7 bombabiztos tipp a sikeres kampányhoz

2012. szeptember 28. péntek 10:34

Ha viszonylag rövid idő leforgása alatt nagy bevételre szeretnél szert tenni, egy mérnökien megtervezett értékesítési kampány nagy hasznodra lehet. Biztosan Te is kaptál már rövid ideig tartó lehetőségről szóló levelet, ami egy igazán ellenállhatatlan árral párosult. Az ilyen leveleknek a célja nyilvánvalóan az, hogy minél többen vásárolják meg az értékesítő termékét, szolgáltatását.

A sikeres kampányhoz azonban korántsem elegendő egy jó termék, egy jó ár, szűkös elérhetőség (időkorlát vagy mennyiségi korlát) és egyetlen levél.

Ahogy 1984-ben Jay Conrad Levinson leírta, ahhoz, hogy egy kampány sikeres legyen, potenciális ügyfeleidnek legalább 9-szer találkoznia kell a hirdetéssel, ajánlattal. Az erősödő reklámzajban a legjobb hatás eléréséhez még több találkozási pontra van szükség, illetve arra, hogy minél több csatornán keresztül találkozzanak ajánlatoddal a potenciális vevőid.

Amennyiben még nem készítettél kampányt, vagy szeretnél olyan tippekkel megismerkedni, melyekkel akár megduplázhatod kampányod bevételét, e heti cikkünk neked szól.

7 bombabiztos tipp a sikeres kampányhoz

1. Készíts részletes kampánytervet

Kampányterved a sikeres kampányod lelke. Amennyiben folyamatosan kommunikálsz a potenciális érdeklődőid felé egy hírlevélen keresztül, akkor máris előnyre tettél szert a konkurenseiddel szemben, hiszen minden héten (kéthetente, havonta) hallanak felőled. Ezzel az elképesztően hatékony eszközzel pár hónap alatt kialakíthatod a bizalmat, hiszen képet kapnak az olvasóid a szakértelmedről.
Amikor kampányba kezdesz, akkor addig ne kezdj el kommunikálni az akciódról, amíg nincs meg napra, sőt akár órára pontosan lebontva, hogy mikor, hol, kinek és mit fogsz kommunikálni. Fontos továbbá, hogy kampányterved írásban készítsd el. Ahogy a célkitűzésnél is fontos írásban tervezni, itt sem elég, ha fejben megtervezed, hogy milyen lépései lesznek a kampányodnak. Mindent jegyezz fel egy füzetben, vagy rendszerezd a gondolataidat számítógéped segítségével. Hatékony eszköze a kampánytervezésnek az elmetérkép. Ha még nem olvastad, mindenképpen ajánlom elmetérképpel foglalkozó cikkünket.

2. Mérés, megtérülés, statisztika

Nem csupán éppen aktuális kampányod miatt elengedhetetlen a pontos statisztikai adatok feljegyzése, hanem későbbi kommunikációd, valamint az ajánlataid kidolgozásában és lebonyolításában is óriási szerepe lesz, hiszen a második, harmadik (stb.) kampányodnál már pontosan tudni fogod, milyen csatornán, milyen megtérüléssel tudsz eredményeket elérni. Azt is meg tudod majd mondani, hogy milyen problémakörökre érdemes építeni az üzleti kommunikációdat.
Ha online értékesítesz, akkor elengedhetetlen ehhez egy profi hírlevélküldő szoftver, ami legalább az alábbi paramétereket tudja mérni

  • levélbejutási arány
  • levélmegnyitási arány
  • kattintási arány
  • leiratkozások mérése

Fontos, hogy legyen benne időzítési lehetőség, és automatikusan építse be leveleidbe a leiratkozási link szövegét.
Ezt ma már a MarketingPostától kezdve, a MarketingSzoftvereken és a MiniCrm-en keresztül a MarketingMérnökig a legtöbb profi rendszer tudja.

3. A gondosan megtervezett kampánylevelek titka

Hírlevél és hírlevél között hatalmas különbség van. Leveleidben kövesd az AIDA modellt:

  • Attention (Figyelemfelkeltés)
  • Interest (Érdeklődés)
  • Desire (Vágy)
  • Action (Akció)

Szentelj elég időt arra is, hogy a leveleid tárgymezőjébe milyen szöveget írsz.
Egy igazán jó kampánylevél nem csupán bemutatja akciódat, hanem el is adja azt. Bár egyre nagyobb szerepe van a sikeres kampányodban a közösségi marketingnek, semmiképpen ne becsüld le a hírlevelek szerepét. Hírlevélírás előtt érdemes mégegyszer elolvasnod Hogyan írj bombabiztos hírlevelet? című cikkünket.

4. Közösségi média használata a hatékony kampányért

 Egyre több vállalkozó belátja, hogy a sikeres webmarketing elengedhetetlen eszköze a céges Facebook oldal, ahogy az A 7 legfontosabb lépés sikeres webmarketingedhez című cikkünkben olvashatod. Ha ott is folyamatosan kommunikálsz (heti 3-5 kommunikáció), akkor Te is kihasználhatod üzleti céljaid elérése érdekében hazánk legnépszerűbb közösségi oldalát, a Facebookot.
Talán olvastad a napokban a hollandiai buli történetét, ahol egy 16 éves lány születésnapjára háromezer ember ment el, mert elfelejtette privát státuszra állítani az üzenetét, amelyben meghívta a barátait.

5. Facebook esemény létrehozása kampányodhoz

Minden személy és oldal hozhat létre úgynevezett Eseményeket, ahol megadhat időintervallumot, helyet, időt, leírást, tehát mindent, ami kampányod legfontosabb elemei közé tartozik. A Facebook események nagy előnye, hogy meghívhatod ismerősidet, akik értesítést kapnak a kampányodról. Ha csatlakoznak, akkor pedig üzenőfalukon keresztül ismerőseik is láthatják kampányod eseményét, illetve meg is hívhatják barátaikat eseményedre. Ilyen módon elképesztően sok emberhez juttathatod el üzenetedet, ráadásul nagyon rövid idő alatt.

6. Megjelenés alapú hirdetések: Adwords, AdChoice, Facebook

Az Adwords és az AdChoice (lánykori nevén Adsense) komoly ütőkártya azoknak a vállalkozóknak a kezében, akik szeretik mérni a hirdetéseikre elköltött pénzt. Mivel itt csak akkor fizetsz a Google-nak, ha a megjelentetett reklámodra kattint az olvasó, így „forró” jelölteket kapsz. Ráadásul nem fizetsz akkor, amikor csak megjelenik a hirdetésed, de nem kattintanak rá.

Ma már az AdWords mellett egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a Facebook hirdetések. Ha igazán ütős kampányt szeretnél, a Facebookon is futtass hirdetéseket. A közösségi oldal hirdetéseinek nagy előnye, hogy részletesen meg tudod adni, kiknek jelenjenek meg a hirdetéseid. Például beállíthatod azt is, hogy csak hírlevél feliratkozóid oldalán jelenjen meg reklámod. Ehhez persze szükséges, hogy feliratkozóid ugyanazzal az e-mail címmel legyenek benne a Facebook adatbázisában.

7. Keresztmarketing

Ezt az eszközt akkor tudod jól használni, ha van egy szuper adu a kezedben. Első lépésként keresned kell egy olyan céget, akinek nagy piaci elérése van (sok ezer hírlevél feliratkozó, rengeteg ügyfél, nagy rendezvényeket szervező cég). Második lépésben el kell érned, hogy hajlandóak legyenek veled üzletelni. A gyakorlatban ez két verzióban szokott megvalósulni.
a) Van egy szuper terméked / szolgáltatásod, ami hasznos a lista tulajdonosának, hajlandó veled barterezni, mert kipróbálta a termékedet, és elégedett vele.
b) Te is rendelkezel egy nagy listával, és kölcsönösen kikülditek a másik ajánlatát a saját listáitokra
Figyelem! Ha rögtön értékesíteni akarsz egy olyan vállalkozó listáján, ahol még sosem hallottak rólad, akkor mindenki bukik az együttműködésen. A partnered listájáról leiratkoznak, ügyfelei bizalmatlanná válnak irányában, mert ügynökösködik a partnered.
Én mindig azt javaslom a személyes tanácsadásokon, hogy csak olyan ajánlatot reklámozzanak keresztmarketing csatornán keresztül, ami egy ingyenes lehetőség. Ilyen lehet pl. az, ha ingyen megkapják partnered ügyfelei valamelyik padlóáras szolgáltatásodat. Esetleg díjmentesen kipróbálhatják a termékedet, vagy kapnak egy ajándék tanulmányt.
A keresztmarketing akció elsősorban listaépítésre alkalmas, de ha jól meg van tervezve a kampányod, akkor úgyis a listádon keresztül reklámozol leginkább.

Természetesen célpiacodtól függően sok más tuti recept létezik a kampányod népszerűsítéséhez, cikkünkben a mindenki által hatékonyan használható ötleteket gyűjtöttük össze.

Neked is vannak jól bevált, bombabiztos kampánytrükkjeid?
Mindenképpen oszd meg velünk és a Szövegírásblog olvasóival, hogy minél többen indíthassuk az őszt egy sikeres kampánnyal.

2 hozzászólás a 7 bombabiztos tipp a sikeres kampányhoz bejegyzéshez

  • Császár-Sallai Adrienn szerint,
    2012. szeptember 28. péntek 11:25 időpontban:

    Remek összefoglaló! Mivel épp most készült el az oldalam csalija, adtál egy jó tippet a népszerűsítésére. A kerestmarketinget mindenképpen kipróbálom. Köszönöm!

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2012. szeptember 28. péntek 17:52 időpontban:

    Nagyon szívesen Adrienn,
    használd egészséggel .)

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: