main top

Mi különbözteti meg a profi linképítőt az amatőrtől?

2012. október 11. csütörtök 14:07

Manapság egyre több weboldal tulajdonos érzi, hogy ahhoz, hogy növelje weboldala látogatottságát, és előre kerüljön a Google találati listáján, a keresőoptimalizált tartalom, a megfelelő weboldal struktúra és még sok más dolog mellett, elengedhetetlen a weboldalra mutató linkek számának növelése, tehát a linképítés.

Ahogy már mi is írtunk erről a szövegírásblogon, linképítéssel két legyet ütsz egy csapásra:

  • javul helyezésed a keresőkben,
  • látogatók érkeznek közvetlenül a linkekről.

A linképítés nem olyan egyszerű feladat, mint azt néhányan elsőre gondolnák. Nem véletlen, hogy a legtöbb weboldal tulajdonos kiadja a munkát linképítéssel foglalkozó szakembereknek. Egy profi csapat nem csupán az időmegtakarítás miatt hatalmas előny a cégeknek. Egy jó szakember sokkal értékesebb linkeket képes építeni, hiszen pontosan tisztában van minden linképítéssel kapcsolatos szabállyal. Legalábbis ideális esetben így kellene lennie.

Ahogy a cikk címe is mutatja, a valóság sajnos mást mutat. Egyre több, linképítéshez és keresőoptimalizáláshoz kevésbé értő vállalkozószellemű ember gondolja úgy, hogy belevág a linképítés szolgáltatás árusításába. Az alacsony ár alapján pedig sok weboldal tulajdonos választja ezeket a szolgáltatásokat. Ők még csak nem is sejtik, hogy egy-egy rossz linkért a Google komolyan megbüntetheti, hátra sorolhatja a weblapot.

Hogyan tudod kiszűrni az amatőr linképítőket?

7 dolog, amit linképítés előtt feltétlenül tudnod kell

Minden linkhez egyedi szöveg tartozzon

A legnagyobb linkgyűtjő katalógusoknál, mint például a lap.hu elvárás, hogy a beküldött linkhez tartozó szöveg teljesen egyedi legyen, különben nem fogadják el. Ennek oka, hogy a Google az egyedi tartalmakat kedveli, a duplikációt pedig bünteti. Gondolj bele, milyen hatással lenne a keresőre, ha akár csak 10 linkhez ugyan az a szöveg tartozna. Ha azt látod egy linképítő weblapján, hogy pl 100 linkenként 2 szöveget készítenek, menekülj, mert amatőrrel van dolgod. Szeretnéd megismerni a töléletes linkszöveg kritériumait?
Figyeld a blogot, mert hamarosan megtudhatod, hol kell elhelyezned a linket a szövegben, hányszor érdemes használnod a kulcsszavadat a linkszövegben, stb.

A túl gyors linképítés árthat a weboldalnak

A linképítés időtartama fontos tényező, mert a túl gyorsan „linkesedő” weboldalakat megbüntetheti, visszasorolhatja a Google. Mondhatjuk azt is, hogy a linképítés nem más, mint türelemjáték.
Miért nem szereti a Google, ha egy weboldalra hirtelen sok linket építenek?
A kereső az emberi gondolkodást mintázza, így az olyan természetes folyamatokat részesíti előnyben, amikor egy weblapra azért linkelnek, mert azon hasznos tartalom található. Az kevésbé valószínű, hogy a katalógus és linkgyűjtő oldalak egyszerre gondolják úgy, megéri linket elhelyezni a weblapodra. Nyílván vannak ettől eltérő esetek, pl hirtelen nagy népszerűségnek örvendő mémek, stb, ezek azonban a kivétel kategóriába tartoznak.

A hirtelen megjelenő rengeteg linkkel nagy kárt okozhatsz

Ha hosszú távú linképítési projektbe szeretnél kezdeni, akkor egy hónapra 50 link az ideális. Ahol azt látod, hogy 4 hét alatt 100 linket építenek, mindenképpen jól gondold meg, hogy megéri-e neked a kockázatot, hogy a hirtelen nagy mennyiségű linkek megjelenése miatt esetleg megbüntessen a Google és hátrasorolja oldaladat.

A folyamatos linképítés fontossága

A siker érdekében folyamatos linképítésre van szükség, mert a hirtelen megcsappanó új linkek száma negatívan befolyásolja a helyezésed a Google-ban. Csak akkor érdemes megrendelned egy profi linképítést, ha nem csupán egy hónapban gondolkozol, hiszen méltán sorolhatna hátrébb a Google, ha egyik hónapban észlel 50 darab új, weboldaladra mutató linket, majd a következőben pedig 0 új link sem keletkezik.
Mi a szövegírásblognál például legtöbb ügyfelünknek egy év alatt 400-500 linket építünk, mert
ennyit el lehet érni a magyar piacon általában minden szektorban. Hogy neked is szükséged van-e ennyi linkre ahhoz, hogy előre tornázd magad a fő kulcsszavadra, a piacodtól függ.

A linképítésért, NE a beajánlásért fizess

Mielőtt megállapodsz egy linképítővel, mindenképpen kérdezz rá, hogy az egységár a beajánlott linkekere vonatkozik vagy a “megépült” linkekre. Ennek azért van rettentő nagy jelentősége, mert attól, hogy beajánljál weblapodat egy linkgyűjtőbe, egyáltalán nem biztos, hogy a szerkesztő el fogja fogadni, illetve hogy mennyi időt kell várnod arra, hogy valóban felkerüljön a link a webre. Éppen ezért fontos tisztáznod, hogy mire fizetsz linképítés címen.

Kulcsszavak szerepe a linképítésben

Ahogy a keresőoptimalizálás minden területén, a linképítésben is óriási szerepük van a kulcsszavaknak.
Linképítés előtt fontos elvégezni egy profi kulcsszókutatást, hiszen csak így fogod tudni, hogy mely szavakra érdemes a linképítést megkezdeni. Enélkül megbecsülni sem tudod, hogy milyen eredményekre számíthatsz, illetve csekély az esélye annak, hogy a legtöbbet ki tudod hozni a linképítésből.

A kulcsszavaknak nagy jelentőségük van a linkszövegben is. Egyáltalán nem mindegy ugyanis, hogy a link szövege és címe milyen módon és hányszor tartalmazza kulcsszavadat. Egy profi linképítő pontosan tisztában van ezekkel a szabályokkal, azért érdemes profi linképítőt megbíznod, még ha az amatőr pár ezer forinttal kevesebbért is megcsinálná.

Előfordulnak esetek, amikor egy profi linképítő visszautasít egy weboldalt?

Ritkán ugyan, de előfordulhat ilyesmi. Ahhoz hogy lehessen linket építeni weboldaladra, megfelelő mennyiségű szöveges tartalommal kell rendelkeznie, ahol szerepel a kulcsszó, amire a linkeket építeni szeretnék. Amíg nincs feltöltve tartalommal weblapod, nem érdemes linképítéssel foglalkoznod.

A linképítés, ha megfelelően használod, egy nagyon jó eszköz arra, hogy weboldalad előrébb kerüljön a Google-ben kulcsszavaidra, azonban fontos tudnod, hogy az eredményhez idő kell. Csalódhatsz, ha azt várod, hogy egy hónap és 50 link után weblapod a 40.-ről az első helyre kerül. A sikeres linképítéshez türelem, kitartás és profizmus szükséges.

Többet szeretnél tudni a linképítésről?
Gyere el október 25-én a Lurdy Házba, ahol a Theodora Quelle Kft. Ingyenes Vezetőképző

Klubnapján előadást tartok A piacszerzés titkos lépéseiről.
Szó lesz a hatékony webes megjelenés fortélyairól, és többek között a linképítésről is. Beszélek emellett a keresztmarketingről és a Facebook kommunikáció szabályairól, valamint a hírlevekelről is.
Bővebb infó és jelentkezés az Ingyenes Vezetőképző Klubnapra.

0 hozzászólás a Mi különbözteti meg a profi linképítőt az amatőrtől? bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: