main top

Az aranyat érő vásárlói vélemények evolúciója

2012. november 16. péntek 01:22

Míg 5 évvel ezelőtt ritkaságszámba ment, ha egy vállalkozás weboldalán vásárlói vélemények voltak, manapság, ha egy cég kicsit is foglalkozik marketinggel és tudatos értékesítéssel, biztosan találsz a honlapján referenciákat vagy vásárlói véleményeket.

A bizalomépítés egyik legfontosabb alapköve az, hogy mások mit mondanak rólad, éppen ezért elengedhetetlen, hogy vevővéleményeket jelentess meg weboldaladon.

Vásárlói vélemény és vásárlói vélemény között azonban óriási különbségek lehetnek. Cikkünkben bemutatjuk, milyen szövegeket tesznek fel a még kezdő honlap tulajdonosok, és milyeneket tegyél fel Te a profi weblapodra.

A vásárlói vélemények 7 evolúciós lépcsőfoka

1. Minden marketing jobb, mint a semmilyen
Nincs még referenciánk, úgyhogy kreáljunk! Ma már igen kevés kezdő vállalkozás választja ezt a módszert, mert meglehetősen átlátszó. Amíg nem rendelkeznek valódi vásárlói véleményekkel, addig megírják maguknak. Sajnos, feltűnő, hogy a legtöbb szöveget egy ember írta: ugyanazok a helyesírási, stilisztikai hibák, ugyanaz a stílus.

2. Tudatosabb megoldás induló vállalkozásoknak
Ennél egy fokkal jobb megoldás, ha az induló vállalkozáshoz a vásárlói véleményeket egy marketinges készíti el. Ő már ügyel arra, hogy a különböző szövegek stílusa eltérő legyen, azonban ha túl reklámszagúra sikerül, akkor a szemfüles olvasók egy pillanat alatt kiszúrják, hogy nem valódi a vásárlói vélemény.

3. Vásárlói vélemények szerzése magasabb szinten
Tapasztalataim szerint a legtöbben megpróbálnak vásárlói véleményeket szerezni, azonban a vevők többsége nem szakít arra időt, hogy akár csak 2 mondatban is leírja a véleményét termékedről vagy szolgáltatásodról.
Két dolgot szoktam javasolni ilyen gondokkal küszködő ügyfeleinknek. Az egyik, hogy megfelelően motiválják olvasóikat a vélemény megírására egy kedvezménykuponnal vagy ajándékkal. A másik megoldási javaslatom pedig, hogy pár gondolattal világíts rá, általában mit imádnak az ügyfeleitek a szolgáltatásotokban. Akár az ő korábbi szavaival foglald össze, hogy neki milyen előnyei származtak a vásárlásból, adj neki tippeket, amit átfogalmazhat, kiegészíthet.

4. Offline vásárlói vélemények
Ezt a fajtáját a vásárlói véleményeknek leginkább az offline üzlettel is rendelkezők tudják hasznosítani.
Vásárlás után kérdezd meg személyesen vagy telefonon vevődet, hogy mivel volt elégedett, miért téged választott, esetleg miért ajánl másoknak is téged. Jegyzeteld le, amit mond, majd készíts belőle egy jól összeszedett vásárlói véleményt. Ez a módszer leginkább statisztikai célokat szolgál: előnye, hogy jobban megismerheted belőle az ügyfeleid értékrendjét.

5. Bizonyítsd, hogy nem Te írtad
A vásárlói vélemények evolúciójának következő lépcsőfoka, ha a vásárló neve mellett elérhetősége is szerepel. Ezt kiegészítheted olyan információkkal, amelyek még hitelesebbé, életszerűbbé teszik álláspontját. Abban az esetben, ha vállalkozóknak értékesítesz, akkor a vásárlói véleményeknél érdemes feltüntetni a cég nevét és webcímét is. Ezzel ellentétben, ha kisgyermekes családok a célcsoportod, akkor valószínűleg nem fogsz tőlük ilyen adatokat kapni.

6. Emberközeli vásárlói vélemények
Lehet ezt még fokozni? Bizony hogy lehet, méghozzá úgy, hogy mindezek mellé egy fotót is kérsz vásárlóidtól. Hidd el, a fényképekkel ellátott vásárlói véleményekkel elképesztően növelheted bizalmi indexedet az olvasóidban.

7.  A vásárlói vélemények csúcsragadozója
A vásárlói vélemények csúcsragadozója a videó referencia, vagyis ha vevőd egy rövid videóüzenetben meséli el, miért olyan fantasztikus a terméked vagy szolgáltatásod. A videót aztán feltöltheted Youtubera, vagy más közösségi csatornákra. Amellett, hogy weblapodon szerepeltetheted, Facebook oldaladon is megoszthatod, beillesztheted e-mailjeid aljába. Ha sikerül néhány jó videó referenciát begyűjtened, alaposan megizzaszthatod a konkurenciádat. Természetesen ez a legnehezebb és legköltségesebb módja a vásárlói vélemények szerzésének, nem csoda, hogy Magyarországon egyelőre nagyon kevés vállalkozás rendelkezik ilyen referenciával.

Bárhogy is gyűjtesz vásárlói véleményeket, hidd el, sokkal jobb, mint ha egyáltalán nem lennének vevővélemények weboldaladon. Nem véletlen, hogy a Szövegírásblog.hu leglátogatottabb oldalai között szerepel minden hónapban a Rólam mondták menüpont. Ügyfeleim, ahogy a Te leendő ügyfeleid is, kíváncsiak arra, hogy kikkel dolgozol együtt, kiknek értékesítesz, és hogy milyen véleménnyel vannak rólad mások.

Többet szeretnél erről a területről tudni? További vásárlói véleményekhez kapcsolódó cikkeket is találsz a Szövegírásblogon:

Te hol tartasz jelenleg a vásárlói vélemények evolúciós lépcsőjén?
Vannak vevővélemények weboldaladon?

Ugye követsz minket Facebookon?
Szövegírásblog Facebook oldal

0 hozzászólás a Az aranyat érő vásárlói vélemények evolúciója bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: