main top

Kerülj gyorsítósávba a kulcsszó csokrod segítségével

2012. november 22. csütörtök 15:47

Az elmúlt időszakban rengeteg Webszöveg Átvilágítást végeztünk, ahol azt tapasztaltuk, hogy a vállalkozók jelentős része pontosan tisztában van vele, mennyire fontos, hogy weboldalukon a megfelelő kulcsszó szerepeljen. Hiszen a kulcsszavak azok a kifejezések, amikre a célpiacuk keres a Google-ban, amikor megoldást szeretnének a problémájukra.

Minden webszöveg átvilágítás alkalmával feltérképezzük, hogy ügyfeleink miként választották ki a weboldalon szereplő kifejezéseket, hogyan találták meg a megfelelő kulcsszavakat.

A legtöbben eddig saját megérzéseikre hagyatkozva állapították meg kulcsszavaikat, ami azonban a legtöbb esetben bizonyíthatóan nem tükrözi a célpiac valós keresési szokásait.

Ha Te is saját megérzéseidre hagyatkozva állapítottad meg kulcsszavaidat, szeretnék mutatni neked 3 másik módszert, hogyan kerülhetsz közelebb azokhoz a kifejezésekhez, amikre valóban keresnek leendő vásárlóid.

A kiváló kulcsszó megtalálásának titka

Három módszert mutatok be neked, melyek jelentősen pontosabbak, mintha csupán saját ötleteidre hagyatkoznál.

Piackutatás

Amennyiben már korábban felfedezted, hogy a meglévő vevőidet és a forró jelölteket sokkal könnyebb vásárlásra bírni, mert bennük már van bizalom és/vagy igény, akkor biztos vagyok benne, hogy Te is folyamatosan kommunikálsz az ügyfeleiddel. Ezzel minden vállalkozó így van, miután kiszámolta, hogy mennyibe kerül egy új ügyfél megszerzése, és ezt az összeget szembeállította a hírlevélküldés és direktmarketing filléres összegével.
Tehát, ha neked is van vevői adatbázisod, akikkel kapcsolatba tudsz kerülni, akkor pillanatok alatt össze tudsz állítani egy kérdőívet, amibe megkérdezed tőlük, hogy milyen szavakra keresnek rá a Google-ban.

Kulcsszó meghatározása Analytics és Adwords használatával

Rengeteg ügyelünk korábban ezzel a módszerrel állapította meg, hogy mely kifejezésekre optimalizálja weblapját.
Ennek lényege, hogy ilyen esetekben a weboldalra érkező látogatók keresési szokásaiból következtetnek az egész piac kulcsszó használatára.
Ez a módszer mérföldekkel jobb, mint amikor csupán saját megérzéseire hagyatkozva dönti el valaki, hogy mely kulcsszavak lehetnek fontosak számára.
Azonban ez a módszer pontatlan képet ad. Ha így állapítod meg a top kulcsszavaidat, csak azok közül találod meg a legjobbat, amit már használtál weboldaladon, Adwords hirdetéseidben. Így nem kapsz pontos képet arról, mely kifejezésekre keres rá leginkább célpiacod. Elképzelhető, hogy úgy gondolod, találtál egy igazán ütős kulcsszót, amire érkezik havi 200 látogató, pedig egy kis módosítással akár tízszer ennyi embert is elérhetnél.

Profi kulcsszóelemzés, komplex kulcsszó tulajdonságok vizsgálatával

Ha óriási forgalmat szeretnél weblapodra, csak ez a módszer jöhet szóba, hiszen egy profi kulcsszókutatás minden felmerülő keresést, minden kulcsszó szinonimát megvizsgál, majd különböző tulajdonságok alapján megállapítja, hogy mely kifejezésekkel tudod a legjobb eredményt elérni. Egy profi kulcsszókutatás során nem csak a keresési mutatókat vizsgálják a szakemberek, hanem sokrétű elemzést végeznek. Például nagyban befolyásolhatják a kulcsszóválasztást a trendek, vagy akár a versenytársak erősségei is.

Mennyibe kerül egy profi kulcsszóelemzés?

Magyar piacon egy átfogó kulcsszókutatás 50-100 ezer Ft között mozog, ami lehet, hogy elsőre kissé borsos árnak tűnik. Pedig ha belegondolsz, hogy ez egy olyan egyszeri költség, amivel mérhetően több látogatót szerezhetsz weblapodra. Ráadásul, ha hirdetéseket futtatsz, akkor vagyonokat takaríthatsz meg, hiszen ezen információ birtokában Adwords hirdetéseidet a megfelelő kulcszavakra optimalizálhatod.

Ha időről-időre ráigazítod az üzleti kommunikációdat ezekre a fontos és erős kulcsszavakra, akkor azzal nem csak újabb piacokat hódíthatsz meg, hanem azt is elérheted, hogy a jelenlegi Adwords költségvetésedet lefaragd.

Könnyű belátni, hogy amennyiben vannak olyan speciális aloldalaid a weblapodon, ahol részletesen kifejted, hogy az adott termékedet miért, kinek és hogyan érdemes használnia, akkor ezzel a mérnökien megtervezett értékesítési oldallal remek vevőket szerezhetsz. Innen már csak egy apró ugrás, és az értékesítési ajánlataidat ráigazíthatod azokra az aranyat érő kulcsszavakra, melyekkel fizetőképes réspiacokat érhetsz el.

Ha az Adwords hirdetéseidben ezeket a kulcsszavakra igazított értékesítési oldalakat kezded el reklámozni, akkor ennek több előnye is lesz

  • Javul az oldal konverziója (több ügyfeled lesz a látogatókból).
  • Speciális kulcsszavaidra értékesebb lesz az oldalad, azaz előrébb kerül a Google természetes találati listáján a weblapod.
  • Mivel a robotok többre értékelik az oldaladat (egy tízes skálán feljebb küzdöd magad a Google értékrendszere szerint), ezért az Adwords keresési hálózatán a kulcsszavaknak lejjebb tudod alkudni a CPC-jét (azt az összeget, amit egyetlen kattintásért fizetsz).

Ezek alapján logikus, hogy ha befektetsz 60.000 forintot a kulcsszó kutatásba, akkor az pár hónap alatt neked a többszörösét is visszahozhatja, amennyiben profi online kommunikációval támogatod a marketing és az értékesítési folyamataidat.

Most azonnal szeretnél Te is egy komplex kulcsszóvizsgálatot?
Mi, a Szövegírásblog szolgáltatásai között jó ideje készítünk ügyfeleink részére profi kulcsszókutatást. Ezt akár külön is megrendelheted nálunk, akkor is, ha nem rendelsz profi üzleti kommunikációt és szövegírás csomagot mellé.
Tudj meg többet a kulcsszóelemzésről!

Te mi alapján választottad ki azokat a kifejezéseket, amire optimalizálod weboldaladat?

0 hozzászólás a Kerülj gyorsítósávba a kulcsszó csokrod segítségével bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: