main top

Hogyan használd az Apple sikerének titkát saját vállalkozásodban?

2012. december 19. szerda 14:51

Minden vállalkozó egyetért abban, hogy az értékesítés alapja a kiváló üzleti kommunikáció. Míg korábban a megfelelő termék volt a sikeres vállalkozás alapja, ma már, amikor bárki könnyedén elindíthat egy vállalkozást, a megfelelő üzleti kommunikáció segítségével tudsz eredményesen kitűnni a szürke tömegből.

Azonban lehet, hogy még nem tudatosult benned, mekkora szerepe van a belső kommunikációnak a vállalkozásod sikerében. Te hogyan kommunikálsz munkatársaiddal, beszállítóddal, partnereiddel? Érdemes erre vetni egy pillantást, hiszen ez rendkívüli mértékben befolyásolja céged eredményességét, bevételét.

Mi a titkuk azoknak a vállalkozóknak, akik bárkinek képesek eladni terméküket?
Hogyan javíthatsz hatékonyan kommunikációdon anélkül, hogy elvégeznél egy erre vonatkozó egyetemi képzést?

Üzleti kommunikációd alapköve önmagad pontos ismerete.

Első lépésben meg kell ismerned önmagadat. Pontosan tudnod kell, hogyan kommunikálsz jelenleg másokkal, s ismerned kell olyan viselkedéstípusokat, melyekkel be tudod azonosítani mások kommunikációs és személyiségtípusait.

Remek módszer erre a DISC teszt. A DISC teszt 4 viselkedési stílust vizsgál, s méri, hogy az adott emberben mely stílus milyen mértékben dominál. Természetesen senki sem sorolható be csupán egyetlen stílushoz, hiszen mindannyian összetett személyiségek vagyunk. A DISC teszt nagy előnye, hogy természetes és felvett stílust is képes mérni, így megtudhatod, milyen vagy valójában és milyennek mutatod magad a külvilág számára.

Ha az Apple sikeres ezzel a módszerrel, neked is hasznodra válik majd.

Amerikában az Apple Genius Bar új munkatársait intenzív kommunikációs tréningen oktatják arra, hogyan kommunikáljanak eredményesen a vásárlókkal. Nem csupán általános képzést kapnak, hanem megtanítják őket arra, hogyan azonosítsák be a látogatók kommunikációs stílusát, hogy a nekik leginkább megfelelő módon és hangnemben tudjanak értékesíteni.

Külső és kommunikációs jegyek szerint a vevőket 4 alapvető csoportra bontják, így célzottabb és eredményesebb a kommunikációjuk.

A DISC teszt 4 viselkedési stílusa:

D = Domináns (Dominance)
I   = Befolyásoló (Influence)
S = Kitartó (Steadiness)
C = Szabálykövető (Conscientiousness)

A DISC teszt nem csupán önmagad megismerése és üzleti kommunikációd szempontjából lényeges, hanem a munkatársaiddal való kapcsolatban is rendkívüli hatást érhet el. Gondolj bele, ha pontosan tudod, hogy milyen viselkedési stílussal rendelkeznek alkalmazottaid, mennyivel gyorsabb és hatékonyabb lehetne köztetek a kommunikáció és így a közös munka is.

Milyen területeken hasznos számodra a DISC teszt?

  • Üzleti kommunikáció fejlesztése
  • Csapatépítés, szervezetfejlesztés
  • Önismeret, önfejlesztés
  • Hatékony konfliktuskezelés
  • Coaching és mentorálás
  • Kiválasztási folyamat, új munkatársak felvétele

Mi is elvégeztük ősszel a DISC tesztet munkatársaimmal, s nagyon tanulságos volt számunkra. Nem csupán üzleti kommunikációnkat lendítette fel, hanem nagy segítség volt a feladatok megfelelő kiosztásában és az egymás közti kommunikációban is. Minden olyan vállalkozónak ajánlom a tesztet, akik eredményesebben szeretnének kommunikálni.

Mi – a Szövegírásbloggal – a HD Team szervezésében egy intenzív DISC tréningen vettünk részt. Náluk, ha jól tudom, legközelebb tavasszal lesz tréning, de érdemes megnézni az oldalukat, mert ott elérhető egy ingyenes online DISC teszt , amiből sokat megtudhatsz önmagadról.

Játszi könnyedséggel tiéd lehet az ajándék DISC tesztek egyike!
Jelentkezz azonnal a tesztre, mert most az első 15 jelentkezőnek ingyenesen elkészítik a részletes DISC elemzést a HD Team munkatársai.

Te töltöttél már ki DISC tesztet?
Milyen élményeid, véleményed van róla?

4 hozzászólás a Hogyan használd az Apple sikerének titkát saját vállalkozásodban? bejegyzéshez

  • Taubert István szerint,
    2012. december 19. szerda 15:18 időpontban:

    Szó mi szó, a kommunikáció az egy tálca, melyen átnyújtom az ajánlatom, de fenntartható fejlődéshez, sokkal fontosabb a megbízhatóság, következetesség, garanciák, ügyfél/problémakezelés. A kommunikáció egy keret, amit meg kell tölteni tartalommal, és itt legalább olyan fontos a látványelemek, mint a szavak. Fontos font típus, a méret, a szín, a háttérszín, a fotók, a logó… szóval, minden, amit látunk hallunk. Kicsit olyan, mint amikor a sarki fűszértbe bemész, a rend, az illatok, szagok már az első benyomás tartós hatással van rád míg.
    Bármilyen kommunikációban, meghatározó az önmagunk ismerete, de szerintem csupán azért, hogy megfelelő stratégiát alakíthassunk ki, hogy ha tudom magamról, hogy nyomulós vagyok, akkor hogy ez nem legyen, visszataszító tudjak ellene tenni, illetve ha tudom, hiányzik a karizmám, akkor az ellen tudjak balanszírozni.
    Ha az önmagunk ismerete alapkő, akkor partner ismerete sarokkő. Hogyan szerezzünk barátokat és befolyásoljuk az embereket – Dale Carnegie számos gyakorlati tippet kaphatunk, de képbe jöhet az NLP, az Enneagramma módszertana.
    Igazából azért rögzítettem az előzőeket, mert sokan hajlamosak túlbecsülni egyes technikákat, ugyanakkor alulbecsülik a saját magukban rejlő lehetőségeket, képességeket. Attól tartok, sajnos kevesek jutnak el felismerésig, hogy akár a DISC-nél kevésbé szofisztikált módszert elsajátítsanak, esetleg a cégükben bevezessenek.
    A gondolatébresztgetést pedig köszönöm! 😉

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2012. december 19. szerda 16:06 időpontban:

    Kedves István, ezt én is így gondolom.
    Az üzleti kommunikáció alappillérei az értékesítés, a marketing és a pszichológia. Az általad kiemelt NLP és Enneagramma módszer szintén pszichológiai alapokon nyugszik, és valóban ragyogó eredményeket lehet vele elérni a kommunikáció színesítésében. Dale Carnegie Sikerkalauza szintén alapmű, én is jó szívvel ajánlom mindenkinek.

  • Taubert István szerint,
    2012. december 20. csütörtök 16:04 időpontban:

    csak úgy…

    Azon gondolkodtam, hogy online kommunikációban, nem hatékonyabb, és tán még egyszerűbben kivitelezhető, ha elsődlegesen az olvasó domináns érzékszerveire hatunk?

    Gyakran mondjuk, hogy vizuális típus vagyok, persze alapvetően az, hisz a bennünket érő hatások legnagyobb arányban kép formában érnek. Ugyanakkor, apellálhatunk, hallásra “úgy hangzik…”, az érzelmekre “attól tartok…”…

    Sőt, ha tovább gondolom, az is képbe jön, hogy sokan a könyvekben a leíró részt átlapozzák, és a cselekményesebb részt részesítik előnyben. Akkor ők vizuálisak, v nem? Mert ugyebár belső kép lesz a cselekményből is, a leíró rész meg maga a “kép”.

  • Linda szerint,
    2014. december 14. vasárnap 23:31 időpontban:

    Üdvözlöm,

    Hivatkozik egy lapra, ahol ingyenes DISC teszt elérhető, de nem az.
    Tud esetleg más ilyen lehetőséget?
    Köszönöm,
    Linda

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: