main top

Az online kommunikáció szerelmeseinek E-Marketing konferencia beszámoló

2013. március 8. péntek 10:32

Az E-Marketing egyre hangsúlyosabb minden vállalkozás életében, hiszen ha erősítjük az online kommunikációnkat, akkor ott a legtöbb tevékenység eredménye mérhető. Vannak olyan vezetők, akik fülében még cseng a régi marketinges szállóige: a reklámra költött pénz fele ablakon kidobott pénz, csak azt nem lehet tudni, melyik fele! Talán neked is van olyan ismerősöd, aki megégette már magát olyan hirdetéssel, amely egyetlen forint hasznot sem hozott. Aki kicsit is bizalmatlan, annak kitűnő terep lehet az internet és az online kommunikáció.

Mivel ügyfeleink között sok ilyen cég van, ezért kíváncsian vártam, hogy a Piac és Profit, valamint a BKIK szervezésében rendezett E-Marketing konferencián milyen előadásokkal várták az érdeklődőket.

Hinora Bálint: Hogyan alakítsuk a rajongót vásárlóvá? c. előadása a Facebook-kommunikáció előnyeit és csapdáit mutatta be. Bálint remek példákkal és statisztikai eredményekkel támasztotta alá azt: minek köszönhető, hogy ma már szinte minden cégnek jelen kell lennie a Facebookon, és erősítenie kell az online kommunikációját.

A Kreatív vonalak vezetője, Nagy Barna a vevőcsalogató honlapokról beszélt. Színes példákkal tarkított remek előadása számos példát mutatott arra, ahol a márkaépítés eszközeit zseniálisan használták a cégek az üzleti kommunikációjukban. Külön említést igényel, hogy Barna prezentációja zseniálisan volt felépítve mind retorikai, mind grafikai szempontból.

Pálinkás Róbert is izgalmas előadással készült: Milyen lehetőségeink maradtak, hogy észrevegyenek minket a marketingszmogban?  Róbert elhúzta a függönyöket, így bepillanthattunk az óriási sikert aratott MarketingMedve kampány kulisszatitkaiba, és bemutatta a  hamarosan debütáló vevőszerző rendszerét is. Előadásának fő üzenete az volt, hogy fókuszáljunk a piackutatásra, a listaépítésre. Ha pedig megvan a saját listánk, akkor folyamatosan lássuk el őket izgalmas tartalommal, azaz, legyen erős az online kommunikációnk.

Krázli Zoltán a kétdimenziós vásárlási élményről és a QR kódok térnyeréséről osztott meg velünk információkat, ami szintén érdekes volt.

A nap végén pedig Neufeld Tamás arról beszélt, hogy van-e élet a Google első oldalán túl. Tamás előadásában az tetszett, hogy szembe ment azokkal a weblapokkal, akik garantálják a Google első helyezést az ügyfeleiknek. A Google a hirdetési oldalain egyértelműen kommunikálja, így minden SEO-szakember tudja, hogy vannak olyan bevehetetlen piacok, amelyeket milliárdos büdzsével is lehetetlen meghódítani. Saját tapasztalatunk, hogy a webszöveg átvilágítások során időnként elpanaszolják az ügyfeleink, hogy korábban már rendeltek Google első helyezést kóklerektől, és csalódniuk kellett. Józan ésszel könnyű belátni, hogy ha valaki a hotel szóra szeretne az első oldal legtetejére kerülni a Google-ban, annak nagyon sok pénzt kell elköltenie, mert vannak cégek, akik már hosszú évek óta milliókat, milliárdokat költenek keresőoptimalizálásra és fizetett hirdetésekre. Tamás is felhívta a figyelmet a folyamatos tartalomfejlesztés és az erős online kommunikáció fontosságára.

Mindig öröm füleimnek, amikor marketingkonferenciákra, szemináriumokra vagy tréningekre látogatok el, mert a magyar marketingesek remek munkát végeznek. Mi, a Szövegírásblognál azoknak a kiváló cégeknek tudunk segíteni a kommunikációjuk felpezsdítésével, akik a saját területükön kiválóak, de problémát jelent számukra, hogy miként kommunikálják az erősségeiket. Egy szépen fejlődő cég eredményeit szépen meg lehet emelni hatékony online kommunikációval, ezért jó látni, hogy a marketingesek is hirdetik a folyamatos kommunikáció jelentőségét.

Összességében nagyon tetszett a Piac és Profit márciusi rendezvénye. Már alig várom, hogy az áprilisi konferenciájukon előadjak.

 

0 hozzászólás a Az online kommunikáció szerelmeseinek E-Marketing konferencia beszámoló bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: