main top

Az eredményes online kommunikáció titka

2013. március 14. csütörtök 12:55

Ma már a vállalkozók 90%-a tudja, mennyire fontos, hogy online kommunikációjukban a megfelelő kulcsszavakat használják. A kulcsszavak azok a kifejezések, amikre a célpiacuk keres a Google-ban, amikor megoldást szeretne a problémájára.

A legtöbben eddig hasra ütésszerűen, saját megérzéseikre hagyatkozva állapították meg online kommunikációjuk fontos kulcsszavait. Ez a módszer azonban az esetek többségében bizonyíthatóan nem tükrözi a célpiac valós keresési szokásait.

Ha Te is saját megérzéseid alapján állapítottad meg kulcsszavaidat, amiket online kommunikációdban használsz, érdemes elolvasnod e heti bejegyzésünket.
Ebben mutatok neked 3 újabb módszert, amelyek segítségével közelebb kerülhetsz azokhoz a kifejezésekhez, amikre valóban keresnek leendő vásárlóid.

A hatékony online kommunikáció titka: megfelelő kulcsszavak használata weblapodon

Kulcsszavak keresése piackutatással

Amennyiben van már megfelelő méretű adatbázisod, meg tudod őket kérdezni, milyen kifejezésekre keresnek, amikor az adott problémára szeretnének megoldást találni a Google-ban. Ez egy jó kezdés lehet, azonban nem ad pontos eredményt.

Online kommunikációd alapját a Google eszközével is meghatározhatod

A Google Analytics jó alapot adhat a megfelelő kulcsszavaidhoz. Sok ügyfelünk korábban ennek segítségével állította fel online kommunikációs stratégiáját.
A módszer lényege: a weboldalra érkező látogatók keresési szokásaiból következtetsz az egész piac kulcsszóhasználatára. Ez nem túl pontos módja a kulcsszavak meghatározásának, de lényegesen jobb, mintha saját megérzéseid alapján próbálod kitalálni, mire keres célpiacod. Azonban, ha így állapítod meg a top kulcsszavaidat, csak azok közül találod meg a legjobbat, amit már használtál weboldaladon.

Alapozd meg online kommunikációdat profi kulcsszóelemzéssel

Csak ez a módszer jöhet szóba, ha eredményes online kommunikációra vágysz. Egy profi kulcsszókutatás minden felmerülő keresést, minden kulcsszó szinonimáját megvizsgálja, majd különböző tulajdonságok alapján megállapítja, hogy mely kifejezésekkel tudod a legjobb eredményt elérni. Nem csupán a keresési mutatókat vizsgálják a szakemberek, hanem sokrétű elemzést végeznek. Például nagyban befolyásolhatják a kulcsszóválasztást a trendek, vagy akár a versenytársak erősségei is.

Online kommunikációdban minden betű számít

Már jó ideje végzünk mi is kulcsszókutatást. Ez idő alatt rengeteg meglepő eredménnyel találkoztunk már, amire előzetesen sem mi, sem ügyfelünk nem számított.

Előfordult, hogy a kulcsszókutatás olyan réspiacra világított rá, amire ügyfelünk versenytársai még nem találtak rá. Gondolhatod, mekkora versenyelőnyt jelent, ha Te veszed észre először az új trendeket…

Vannak olyan piacok, ahol az is számít, hosszú vagy rövid magánhangzóval fogalmazod meg tartalmaidat. Előfordulhat, hogy hiába hosszú í-vel helyes az adott termék vagy szolgáltatás, lényegesen többen keresnek a rövid i-s változatra. Ilyen esetben természetesen úgy kell megalkotni az online kommunikációs stratégiát, hogy mind a kétféle verzióra legyenek tartalmak a weblapon.

Az sem ritka, hogy a kulcsszókutatás után a termék megnevezésén is érdemes változtatni. Egy különleges, hajszínező hatással bíró hajápolót honosított meg hazánkban egyik ügyfelünk. Arra a megállapításra jutottunk kulcsszókutatás során, hogy érdemesebb hajfesték és hajfestés kifejezésre optimalizálni a weblapot. Természetesen megtévesztés nélkül, úgy, hogy a látogató később megismerje a terméket, a hajfestés természetes alternatíváját.

Hisszük, hogy az ilyen apróságok a siker titkai. Éppen ezért minden ügyfelünknek a Webszöveg Átvilágítás után a kulcsszókutatást szoktuk javasolni.

Ez a két szolgáltatás a hatékony online kommunikáció alapja:

0 hozzászólás a Az eredményes online kommunikáció titka bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: