main top

Vitatott üzleti kommunikációs trükk

2013. március 21. csütörtök 13:04

Ma a magyar piacon számos iparágban tisztességtelen előnyre lehet szert tenni, amennyiben az üzleti kommunikációdat jól irányítod. Ha megmutatom neked ezt az eszközt, akkor biztos vagyok benne, hogy heves érzelmeket fog kiváltani belőled.

Azt még nem tudom most megmondani, hogy a cikk végére felvillanyozódsz, vagy roppant ideges leszel, de hogy felborzolom a kedélyeidet, az igen valószínű…


Mi ez a mocskos trükk, amit számos cég kijátszik az üzleti kommunikációja alakításával?

Vegyünk egy olyan modellt, ahol Béla és Vince ugyanazon a piacon versenyez, prémiumminőségű pánikpirulákat forgalmaznak. Mindkét cégnek ugyanaz a célpiaca, és a termékeik is nagyban hasonlítanak egymásra. Béla a bizalmi válság óta jelentősen lecsökkentette a marketingköltségeit. Még online kommunikációs csatornákon sem hirdet, ahol mérhető eredményeket hoznának a reklámjai. A weblapja soha nem frissül új tartalommal, nem használ Adwords hirdetéseket, nincsenek értékesítési oldalai, nem kommunikál a Facebookon, és a linkmarketingje is halott.

Vince ezzel szemben tudja, hogy ha nem kommunikál, akkor nem fogják őt megtalálni a potenciális vevők, ezért ügyel arra, hogy az üzleti kommunikációja erős legyen. Gondosan körbejárta az online kommunikáció lehetőségeit, ezért tudja, hogy ma folyamatos tartalomfejlesztésre van szükség ahhoz, hogy a Google értékelje a weblapunkat. Ma már nagyon ügyesen modellezi az emberi gondolkodást a kereső. Hozzánk hasonlóan értékesebbnek tart egy oldalt, ha az frissül.

Gondolj csak bele!
Amikor azt látod, hogy egy weblapon rendszeresen jelennek meg új cikkek, akkor neked is az az érzésed, hogy jó helyen vagy, ugye? Itt foglalkoznak a problémádat érintő szakterülettel, szeretik a témát, és órákat tudnak róla beszélni, azaz szakértőkkel van dolgod.

Lehet, hogy a két cég ugyanazt a pánikpirulát gyártja remek minőségben, mégis hatalmas különbség van a forgalmi adataik között. Vince tisztességtelen előnyt akar abból szerezni, hogy a Google farvizén beevez a potenciális vevői látókörébe, Béla viszont nem halad a korral.


A Google, mint az üzleti kommunikáció katalizátora

Az öt éve elkészített weblapjukon Béla írt a nyugtalanságról, mint fő problémáról, amivel az ügyfelei küzdenek. A nyugtalanság szó első tehát a keresőben, aminek nagyon örül.

Vince azonban nem állt meg öt éve ezen a ponton. Ők nem pihentek a babérjaikon. Nem csak a nyugtalanságról írnak rendszeresen, mert tudják, hogy erre a szóra alig keresnek az emberek a Google-ban.

Készítettek egy piackutatást az ügyfeleik körében, és megtudták a válaszokból, hogy ennél mélyebbre kell ásni. A nyugtalanság és a pánik témakörében összegyűjtöttek több száz szinonimát, és elkezdték tesztelni ezeket. Folyamatosan figyelik az ingyenes Google Analytics kimutatásait, ezért tudják, hogy milyen kulcsszavakra találják meg őket az ügyfelek. Profi szakemberekkel készíttettek részletes kulcsszóelemzést, és onnan tudják, hogy az üzleti kommunikációjukban milyen kifejezéseket kell használniuk rendszeresen.

pánikroham tünetei

480

pánikbetegség gyógyítása

260

pánik betegség

170

pánikbetegség gyógyszerei

73

nyugtalanság

58

(Ezek nem friss adatok, évekkel ezelőtti kulcsszóelemzés eredményei)

Bár Vince sem költ milliókat a marketingjére, mégis eléri azt, hogy a valóban fontos kulcsszavakra weblapja elöl van a Google találati listáján.

Miért tudja megelőzni a vevőkért folytatott versenyben Vince a konkurensét? Mert felismerte, hogy a Google találati oldaláról forró jelölteket szerezhet, akik már rendelkeznek problématudattal, és megoldást akarnak.
Ráadásul nem feltételezésekre alapozta az üzletét a cég, hanem kutatással derítette ki, hogy milyen varázsszavakat kell használnia, ha azt akarja, hogy a kínálata találkozzon a kereslettel.

Béla persze értetlenül áll a helyzet előtt. Csak pislog, és nem érti, hogy Vince miért húzott el mellette a versenyben…

A Google töretlen sikere Vince szerint vérpezsdítő, Béla szempontjából azonban vérlázító.


A Te üzleti kommunikációd vérlázító vagy vérpezsdítő?

Ha haladni akarsz a korral, és a weblapod szövegeid szeretnéd összehangolni a Google elvárásaival, akkor ehhez Az eredményes online kommunikáció titka című cikkünkben találsz tippeket.

21 hozzászólás a Vitatott üzleti kommunikációs trükk bejegyzéshez

  • Szabó Miklós szerint,
    2013. március 21. csütörtök 14:09 időpontban:

    Már bocsánat, de mi ebben a mocskos trükk, amit számos cég kijátszik az üzleti kommunikációja alakításával?

    Lehet, hogy csak én nem értem?

  • Komlósi Sándor szerint,
    2013. március 21. csütörtök 14:31 időpontban:

    Kedves Zsuzsanna!
    Egyszerűen az érdekelne, hogy mi az oka a példaválasztásodnak?
    Szerinted a pánikbetegség létezik?

    Várom válaszod.
    Üdvözlettel: Komlósi Sándor

  • Bojtos Zoltán szerint,
    2013. március 21. csütörtök 14:42 időpontban:

    Izgalmas volt a cím, gondoltam most majd megtudok valamit, amit úgysem fogok használni, mert nem akarok tisztességtelenül játszani. Végigolvastam, és megtudtam, amit már eddig is tudtam. Profi volt a figyelemfelkeltés, a történet végig vezetett magával, csak a végén érzem úgy, hogy be vagyok csapva. És ez az én bajom a saját kommunikációmban ezzel, hogy ha nincs valami eget rengető dolog a tarsolyomban, akkor kár azt érzékeltetni, hogy van, mert a látogató becsapva érzi magát. Persze azok, akik ebből a cikkből tudták meg, hogy fontos az online kommunikáció, most tényleg megtudtak valami “titkot”.

  • Bálint Balázs szerint,
    2013. március 21. csütörtök 15:05 időpontban:

    Ahogy Zoltán írta :
    A cím jó, a figyelem felkeltés profi, a termék ( pánikpirula ) zseniális, a többi gyakorlatilag olyan alap, hogy ennek tudása nélkül neki se álljon senki a neten bármit is csinálni ( persze üzleti szempontból ).
    Azt hittem valami nagy dolog derül ki…
    Ami leírva van a cikkben az manapság mindennek az alapja, e tudás vagy ismeret nélkül seni ne kezdjen blogot, híreket hírlevelet, vagy termék ismertetőket írni.
    Sajnos kár volt az időért amit rá fordítottam, s gyanítom Zsuzsa ebből a cikkből nem szerez sok rajongót.

  • Roberto szerint,
    2013. március 21. csütörtök 16:00 időpontban:

    Sziasztok!

    Arra viszont jó példa, hogy milyen a jó tárgymező és a jó cím, hiszen mindannyian bedőltünk neki. Persze fontos lett volna a megfelelő tartalom is, hiszen így nagyon könnyen fordítva sülhet el a dolog.

    Mindenkinek további szép napot!

  • Koncz János szerint,
    2013. március 21. csütörtök 16:02 időpontban:

    A cikk címe vitatott üzleti kommunikációs trükk.Kinek jutott eszébe a mocskolódás szó erről? Trükk ez is, mint sok minden más, csak egyesek számára alapvető, míg másoknak még ismeretlen terület, de mindenképpen időigényes.

  • Török György szerint,
    2013. március 21. csütörtök 17:16 időpontban:

    Ahogyan olvastam az anyagot és a hozzászólásokat, az jutott az eszembe, hogy ez igazából azoknak szól, aki valóban nem értenek ezekhez a dolgokhoz. Egy újszülöttnek minden vicc új.
    Az én ügyfeleim között is van néhány, aki tágra nyílt szemmel olvasná ezt.

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2013. március 21. csütörtök 17:54 időpontban:

    Kedves Sándor!
    Nem a pánikbetegség kérdéskörét szeretettem volna körbejárni.
    A fókusz az online kommunikáción van az én nézőpontomból.

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2013. március 22. péntek 07:30 időpontban:

    Kedves György

    Az üzleti kommunikációnak 4 alappillére van: marketing, értékesítés, SEO és a pszichológia. Ez a cikk az online marketing lehetőségeiről szól. Vannak olyan kiváló ügyfeleink, akik a saját szakterületükön zseniálisak, de nem mélyedtek el az online kommunikáció adta lehetőségekben. A cikk nekik szól.

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2013. március 22. péntek 07:34 időpontban:

    Kedves János

    Az ügyfeleink között vannak olyan nagyszerű vezetők, akik több százmilliós cégeket vezetnek. Kimagasló érdemeik vannak, remekül értenek a saját szakterületükhöz, de nincs idejük arra, hogy elmélyedjenek az online kommunikációban világában. Nekik szól a cikk.

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2013. március 22. péntek 07:38 időpontban:

    Kedves Roberto

    Örülök, hogy tetszett a tárgy, és figyelemfelkeltőnek találod a címet. A tartalom ebben a cikkben ezek szerint nem neked szólt, mert Te jártasabb vagy az online kommunikáció világában, mint az ügyfeleink. Gratulálok!

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2013. március 22. péntek 07:43 időpontban:

    Kedves Balázs

    A cikk számodra alap, ennek örülök. Ezen a héten három üzleti találkozón voltam az ügyfeleink körében. Az ott elhangzott kérdéseik alapján nekik ezekre az információkra volt szükségük. A blogban igyekszünk olyan cikkeket megjelentetni, ami az ügyfeleink kérdéseit válaszolja meg.
    Köszönöm a megértésedet.

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2013. március 22. péntek 07:49 időpontban:

    Kedves Zoltán

    A héten két ügyfelünk is megfogalmazta, hogy számára milyen felemelő, hogy olyan értékesítési szövegeket írtunk neki, ami a piacvezető konkurensét megrettentette. Az ügyfelünk csak két éve van a piacán, de a versenytársaik már gyomorforgató módon szaglásznak utánuk, mert a jól megírt szöveg előretolta őket a keresőben.
    Sajnálom, hogy neked nem tudtam újat mondani.
    Annak viszont örülök, hogy az ügyfeleinknek tetszik a cikk, mert az ő megbízásaikból élünk, ezért nekik írjuk a blogbejegyzéseket az őket érintő témákban.
    Köszönöm a megértésedet.

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2013. március 22. péntek 07:57 időpontban:

    Kedves Miklós

    Egyik ügyfelünk a héten egy üzleti rendezvényen megjegyezte, hogy azért értékeli magasra a szolgáltatásunkat, mert megvédik őt. Ma már igen gyorsan jelennek meg olyan versenytársak a piacán, akik mögött nincs komoly szakmai tapasztalat, csak egy csillogó weblap. Az ő olvasatáben ez mocskos trükk. Azzal, hogy az ügyfelünk oldalán jól megfogalmazott üzenetekkel építjük a szakértői státuszát, megvédjük őt attól, hogy csilivili weblapokkal elcsábítsa a konkurense a potenciális vevőket.
    A jó online kommunikáció egyeseknek áldás, másoknak átok.
    Ezt igyekeztem megfogalmazni a cikkben.

  • Zsolt szerint,
    2013. március 22. péntek 08:37 időpontban:

    Sziasztok!

    Sokat olvasok erről a területről, honlapom is van. Értékesítőként úgy látom, hogy az egész online kommunikáció azt hivatott elérni, hogy a vevő keressen engem. Tehát érdeklődő vevő kerüljön elém, akit csak le kell zárni.
    Ez jó. Ugyanakkor sok sok munka a weblapírás, blogolás, frissítések.Kevés ügyféltalálkozó. Nem vagyok benne biztos, hogy egy személyes értékesítés nem hatékonyabb-e ugyanakkora energia ráfordításával?
    Zsolt

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2013. március 22. péntek 08:59 időpontban:

    Kedves Zsolt

    Az üzleti kommunikáció feladata, hogy a marketing és az értékesítési folyamatokat összehangolja. Szerintem ha neked az értékesítés az erősséged, akkor ezen az úton kell tovább menned. A marketing feladata, hogy felkeltse a potenciális vevők figyelmét, amit az értékesítéssel le lehet zárni. Ha ehhez vannak gondosan megírt értékesítési üzeneteid, amelyek a megfelelő kulcsszavakra vannak optimalizálva, akkor elő tudod készíteni az értékesítést, és gyorsabban, jobb konverzióval tudod lezárni a forró jelölteket.
    Ezt meg lehet úgy is oldani, ha nem hangsúlyos az online kommunikációd, csak akkor több időbe, munkába kerül az értékesítés oldaláról. Mindig Te döntöd el, hogy neked melyik a jobb megoldás.
    A mi ügyfeleinknek a legdrágább kincsük az idejük, és inkább fizetnek nekünk azért, hogy mi írjuk meg a blogbejegyzéseiket, sales oldalaikat, mintsem ők izzadjanak vele. Azok a szakértők, akik a saját területükön zseniálisak, sokkal több pénzt keresnek, ha kiszervezik ezt a részfeladatot. Akinek több az ideje, mint a pénze, az pedig megírja a szöveges tartalmait magának. Egy biztos: a Google pozitívan értékeli a jól megírt szöveges tartalmakat. Ráadásul a jól felépített üzleti kommunikáció építi a szakértői státuszt, és erősíti a bizalmat is.
    Én azt gondolom, hogy ez az egyik legjobb befektetés a cégbe. Bár elfogult vagyok, mert imádom a szövegírást és az ügyfeleink sikerei inspirálnak 🙂

  • Rétlaki Márton szerint,
    2013. március 22. péntek 11:18 időpontban:

    Szerintem ez az a cikk típus, amik miatt a marketinges szó a politikus mellé került a hitelességi (hiteltelenségi) listán. A hatásvadász címnek köze nincs a tartalomhoz. Aki végigolvassa, a végén csalódott, mi több, frusztrált. Joggal érezheti, hogy palira vették. Eredmény: még vastagabb fal, miközben a marketingesek azon sírnak, hogy az emberek milyen vastag falakat építettek maguk köré, és milyen nehéz ezt áttörni. Belegondoltak vajon abba, hogy MIÉRT építették ezeket a falakat? Érdemes lenne.
    A marketing célja persze lehet a puszta figyelemfelkeltés, csakhogy nagy a különbség abban, hogy az ismertségi vagy a népszerűségi listán léptet előre. Ha az volt a cél, hogy beszéljenek róla, hurrá.

  • Zsolt szerint,
    2013. március 22. péntek 15:40 időpontban:

    Kedves Zsuzsa!

    Köszönöm a gyors választ. Igazad van, ha kiszervezem, akkor nem az én időm megy. Vagy írói vénám miatt esetleg tanuljam meg, mert lehet hogy ebben tudnék alkotni?

    Megfontolandó.

    Üdvözlettel: Zsolt

    Esetleg, ha megnéznéd a honlapom…

  • Langmár Zsuzsa szerint,
    2013. március 22. péntek 18:29 időpontban:

    Kedves Zsolt!

    Az oldaladon alapvetően listát építesz, de ezt a Google robotok nem tudják értékelni, mert nem látják, hogy utána kinek és mit kommunikálsz.
    Ma már ennél vannak sokkal jobb kommunikációs módszerek is, amit ki tudnál használni. Azt sajnos nem találtam meg, hogy milyen kifejezésre van optimalizálva a weblapod.
    Ha az “időgazdálkodási tréning” szóra szeretnél előre kerülni a keresőben, akkor ez a weblap jelen állapotában nem szolgálja a célodat. Ezen még érdemes lenne dolgoznod.

  • Vitatott üzleti kommunikációs trükk | szövegírás blog.hu szerint,
    2013. március 23. szombat 10:21 időpontban:

    […] Béla írt a nyugtalanságról, mint fő problémáról, amivel az ügyfelei …Forrás: http://www.szovegirasblog.hu/2013/03/21/vitatott-uzleti-kommunikacios-trukk/ Hirdesse itt weboldalát, érdeklődni a hirdetes@contentsupplier.info címen lehet. Tesztett a […]

  • Zsolt szerint,
    2013. március 23. szombat 11:36 időpontban:

    Kedves Zsuzsa!

    Köszönöm!

    Zsolt

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: