main top

Miről árulkodik konkurenseid kommunikációja?

2013. március 27. szerda 13:52

A megfelelő kommunikáció elengedhetetlen a sikeres vállalkozáshoz. Ezzel a legtöbb cégvezető tisztában, azonban kevesen tudják meghatározni a megfelelő kommunikáció irányát. Ebben rengeteget segít, ha ismered konkurenciádat, azaz foglalkozol a konkurencia elemzésével.

Minden bizonnyal Te is árgus szemekkel figyeled konkurenciád kommunikációját, weblapját, akcióit. Ahhoz azonban, hogy komolyabb következtetést tudj levonni, alapos konkurenciaelemzésre van szükség.

Melyek a legfontosabb szempontok, melyeket érdemes vizsgálni, ha konkurenciaelemzéssel fel akarod térképezni konkurenseid kommunikációját?

  • Konkurenseid Google helyezése legfontosabb kulcsszavaidra

  • Milyen kulcsszavakat használ weboldalán versenytársad?

  • Mennyi bejövő linkkel rendelkezik?

  • Mekkora az oldal PageRank értéke?

  • Rendelkezik-e bloggal, hírlevéllel?

  • Milyen gyakran kommunikál?

  • Vannak-e referenciái, vevővéleményei weblapján?

  • Hirdet az Adwordsben?

  • Van Facebook-oldala a vállalkozásának?

  • Amennyiben igen, mennyi követője van?

  • Megfelelő a helyesírás a weblapján?

  • Stb.

Még hosszú oldalakon keresztül lehetne sorolni a fontos információkat, amiket az ütős üzleti kommunikációdhoz be kell gyűjtened konkurenciádról. De ezeket az alapvető dolgokat érdemes megtudnod azokról a cégekről, akiket legfontosabb versenytársaidnak tartasz.

3 tipp konkurenciád kommunikációjának feltérképezéséhez

Iratkozz fel hírlevelére

Így pontosan tisztában leszel vele, milyen gyakran, milyen stílusban és miről kommunikál.

Kövesd Facebook-oldalát

A közösségi média elképesztő erővel bír, így érdemes ezen a téren is naprakésznek lenned.

Tudd meg, másoknak mi tetszik a konkurenciádban

Mutasd meg legfontosabb konkurenseid weblapját barátaidnak, családodnak. Kérd meg őket, hogy szedjenek össze legalább 5 dolgot, ami tetszik nekik a konkurensnél. Gyűjts ötleteket más iparágakból, vagy kövesd a külföldi szakértőket. Legjobb ötleteiket átültetheted saját vállalkozásodba.

Komolyan veszed konkurenciád kommunikációját?
Komplex konkurenciaelemzés

Ha Te is azon vállalkozók közé tartozol, akik komolyan veszik az online kommunikációt, és tudod, mennyire fontos, hogy az interneten erősségeidet jól kommunikáld, érdemes külső kommunikációs szakértőt megbíznod a konkurenciaelemzéssel, aki elfogulatlanul és egy jól bejáratott módszer szerint vizsgálja meg versenytársaidat.

Mi a Szövegírásblognál 3 konkurenciaelemzés csomagot kínálunk ügyfeleinknek, melyek közül a mikrovállalkozóktól az egészen nagy multi cégekig mindenki megtalálja a megfelelőt.

Tudtad, hogy akár már 10 ezer Ft-ért megismerheted konkurenseid kommunikációját?

Olvass bővebben erről a konkurenciaelemzés szolgáltatásunkról.

Egy hozzászólás a Miről árulkodik konkurenseid kommunikációja? bejegyzéshez

  • Taubert István szerint,
    2013. március 29. péntek 14:32 időpontban:

    Nagyonjóóóó, de számos iparágban, nem hátrány, ha tudjuk:

    NEM a versenytárs az igazi konkurencia, hanem a jó lesz így is, a megoldom magam, vagy a szomszédpistike… 😉

    …vagy…

    Például, ha vendéglátóhely “vagy”..

    konkurencia:

    – szex
    – tv
    – könyv
    – depresszió (értsd letargia, bezárkózás…)

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: