main top

A Közgázon kommunikáció előadást tartok a szövegírásról

2013. március 28. csütörtök 12:42

Az üzleti kommunikáció egy olyan témakör, ami egyre több ember érdeklődését kelti fel. Ennek két oka van. Egyrészt: ma már egyre több vállalkozó ismeri fel, hogy gondosan felépített üzleti kommunikációval a marketing- és az értékesítési folyamatait hatékonyan össze tudja hangolni. Másrészt: a hatékony üzleti kommunikációban rejlő lehetőségeket a felsőoktatás szereplői is felismerték, így egyre több gazdasági főiskolán és egyetemen vehetik fel a fiatalok az üzleti kommunikáció szakot.

Cél, hogy az elméleti üzleti kommunikáció és a gyakorlati üzleti kommunikáció ne váljon el élesen egymástól, hanem inkább közeledjenek ezek a megközelítések.

Vannak olyan kezdeményezések, melyek célja, hogy az iskolában elsajátított tudást a gyakorlatban is használják a diákok. A Közgázon működő Spin-Off klub célja is ugyanez, akik felkértek, hogy tartsak náluk is előadást.

A Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen működő Spin-Off Klubban csütörtökönként a „gyakorlati” oldalt járják körbe a felkért előadók. Időről-időre feltárulnak az elvi alapok, és közben – megoldandó feladatokkal – rögtön lehet egy adott részmegoldást is gyakorolni.

Az elméleti és a gyakorlati üzleti kommunikáció közeledését igen fontosnak tartom én is, hiszen rengeteg kutatás kimutatja, hogy a frissen végzett diplomások egyre nehezebben tudnak elhelyezkedni, mert nem naprakészek. Pár hónapja egyik barátom hosszasan panaszkodott amiatt, hogy meghirdettek a cégénél egy online marketinges állást, amire alig talált embert. Rengeteg friss diplomás jelentkezett, de legtöbbjüknél olyan alapinformációk hiányoztak az online kommunikáció kapcsán, ami miatt nem merte egyiket sem alkalmazni.

András azt mesélte, hogy számos gondolattal próbált a jelentkezőknek fogódzót adni, hátha valamelyik kommunikációs területtel kapcsolatos kérdésére hall egy pozitív választ:

Tudja, hogyan kell hírlevelet írni? Képes azt leprogramozni egy hírlevélküldő rendszerben? Tudja elemezni a hírlevél konverziós adatait? Hallott már arról, hogy milyen alapelveket kell figyelembe venni egy Adwords hirdetés összeállításánál? Össze tud rakni Facebook-kommunikáció ütemezést? Rábízhatom az értékesítési oldalam szövegírását? El tudja készíteni a blogkommunikáció ütemezésünket?

András a végén feladta, mert nem talált a friss diplomások között olyan embert, akire rá merte volna bízni üzleti kommunikációja egy-egy részfeladatát.

Tisztában vagyok vele, hogy az üzleti kommunikáció egy szélsebesen változó terület, hiszen olyan alappillérei vannak, mint a marketing, az értékesítés, a pszichológia. Az online kommunikáció esetén ehhez még a keresőoptimalizálást (SEO) is hozzá kell venni, ahol évente több alkalommal is gyökeres változásokat tapasztalhatunk, hiszen  a Google rohamtempóban fejleszti az algoritmusait.

Mit tehet a kommunikációs szakma?

Tanítja az üzleti kommunikáció azon fortélyait, melyek remekül működnek gazdasági környezetben. Oktatja a gyakorlati megoldásokat, blogol, előadásokat tart és padlóáras szolgáltatásokat fejleszt, hogy terjedjenek a költéshatékony megoldások mind a vállalkozók, mind a fiatal pályakezdők körében.

Az elmúlt években üzleti kommunikáció témában rengeteg cikket megírtunk már, és előadást is rendszeresen tartok vállalkozóknak. Ma este a Közgázon fiataloknak fogok beszélni az online szövegírás titkairól.

6 hozzászólás a A Közgázon kommunikáció előadást tartok a szövegírásról bejegyzéshez

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: