main top

Új Google Pingvin: fellebben a fátyol

2013. június 14. péntek 10:19

Egy éve mi is beszámoltunk a keresőóriás új algoritmusáról, a Google Pingvinről. Habár azóta több apró frissítés történt, a 2013. május 22-én megjelent Google Pingvin 2.0. még kifinomultabban képes fellépni a webszemét, a „túloptimalizált” honlapok ellen.

A Google egy meghatározott és lényegében titkos algoritmus alapján dönti el, adott kifejezésekre keresve milyen sorrendben jelenjenek meg a weboldalak. Habár a pontos algoritmusba nem nyerhetünk betekintést, a lényeges döntési szempontokat ismerni lehet.

Te sem hagyhatod figyelmed kívül az új Google Pingvint

Ma már nem létezhet weboldal keresőoptimalizálás nélkül, hiszen a Google beépült a mindennapjainkba. Már nem tudunk csak és kizárólag a profi módon megírt értékesítési szövegre apellálni, ha arról van szó, hogy vevőket szerezzünk. Hiába van ugyanis egy remek weboldal, ami minőségi terméket árul, ha arra nem olyan mértékben érkeznek a vevők, ami a profit termeléshez szükséges lenne.

Ezért senki nem mondhatja nyugodt szívvel, hogy nincs szüksége keresőoptimalizálásra, mert igenis van. Az értékesítési szöveg megfogalmazásán túl tenni kell azért is, hogy megtalálják weboldalad. Mivel a SEO világa szélsebesen változik, ezért meglehet, hogy mostantól más alapokra kell helyezni a fókuszt.

3+1 fontos tényező, ha szeretnéd, hogy az új Google Pingvin a barátod legyen

Keresőoptimalizált, de NEM „kulcsszóhalmozott” tartalom

Több helyről hallottam azt a pletykát, hogy az új Google Pingvin óta a kereső nem szereti a keresőoptimalizált tartalmat. Elképesztő, de olyan is volt, aki egyenes azt állította, bünteti a Google, ha tudatosan odafigyelünk arra, a szövegünk keresőoptimalizált legyen.

Természetesen ez ebben a formában nem igaz. Az új algoritmus pontosabban ki tudja szűrni azokat a hulladékszövegeket (spam), amiket csupán a kulcsszóhalmozásra hoztak létre, azonban az olvasók számára értéktelenek. Ha azonban a szöveged értelmes magyar mondatokból áll, melyek egy hasznos tartalmat alkotnak, egy percig sem kell aggódnod akkor, ha betartod a SEO szövegírás alapvető szabályait. Ezzel csak jót teszel weboldaladnak. Többek között fontos például, hogy a kulcsszavak megfelelő mennyiségben szerepeljenek (1-2%).

Rendszeres tartalomfrissülés

Tartalommarketing nélkül eddig sem lehetett sikeres a Google szemében weblapod, ezt az új Google Pingvin is ugyan így gondolja. Érdemes hetente legalább egy olyan cikket megjelentetned, mely minimum 300 szóból áll. A cikkek megírására mindenképpen időt kell fordítanod, ezért érdemes ezeket úgy megírni, hogy az írásaid több célt szolgáljanak. Azon túl, hogy a robotok értékelik, az is fontos szempont, hogy támogasd velük a marketing és az értékesítési céljaidat.

Minőségi és mennyiségi linkek

Nagyon sok a félreértés ezen a téren is. Több ügyfelünk félve kérdezte, hogy mostantól csupán a prémium linkek számítanak, az alacsony PageRank értékű oldalakról érkező linkeket el kell felejteni? Szerencsére ez nem így van. Gondolj csak bele abba, hogy a Google Pingvin is az alapján szeretne rangsorolni, hogy az emberek körében melyek a népszerű weboldalak. Márpedig legtöbben nem rendelkeznek magas PR értékű weboldallal, ahol a hasznos honlapokat tovább ajánlhatják.
Mostantól azonban még inkább érdemes odafigyelned arra, hogy a mennyiségi linképítés mellett minőségi (magas PR értékű) linkeket is szerezz.

Egyedi linkszöveg minden egyes linkhez

Ez sem egy új keletű elvárás a Google Pingvin részéről, mégis fontos, hogy beszéljünk róla, mert sok félreértés van ezen a téren. 3-5 éve tökéletesen elegendő volt, ha linképítéshez magad készítettél néhány szöveget, amit aztán különböző katalógusoldalakra beajánlottál. Ma már több okból sem működőképes ez a megoldás. Ami a legfontosabb, minden egyes bejövő linkhez tartozó szövegnek teljesen egyedinek kell lennie (maximum 50%-os egyezés lehet 2 szöveg között), különben a kereső manipulálásnak veszi. Az egyediség mellett van még néhány fontos szabály, amit mindenképpen be kell tartanod a linkszövegek megírása során: ha előre szeretnél kerülni. Ez a feladat komoly munkát és tapasztalatot igényel, alig van olyan cég, ahol ez a feladat házon belül megoldható lenne, ezért ezt ebben a cikkben nem részletezzük.

Összefoglalva, mostantól még kevésbé érdemes és lehetséges kijátszani a Google-t, de ha betartod a keresőoptimalizálás szabályait, nem kell félned a Google Pingvintől.

A Google Pingvin 2.0. az előrejelzések alapján csupán a weboldalak 2-3%-át érinti. Azonban neked is érdemes ellenőrizned weboldalad helyezéseit a Google természetes találati listáján.

Hasznos tipp, hogy ne csapjon be a Google Pingvin: inkognitó ablak

Lehet, hogy Te pontosan tisztában vagy vele, de sokan vannak, akik nem tudják, hogy a Google pontosan ismeri böngészési szokásainkat, és az alapján ajánl nekünk weboldalakat. Sokan nem tudják, hogy ha gyakran látogatnak egy honlapot – pl. a sajátjukat –, a kulcsszavaikra előrébb látják magukat, mint egy másik látogató.
Szerencsére van megoldás, mert könnyedén kicselezheted a keresőóriást, ha inkognitó ablakot használsz, amikor megnézed, hol foglalsz helyet fontosabb kulcsszavaidra.

Hogyan használj inkognitó ablakot böngésződben?

Google Chrome esetén jobb felül, a címsor mellett, kattints a 3 vonalból álló ikonra, majd kattints felülről a 3. lehetőségre: Új inkognitó ablak.

Mozilla Firefox esetén bal oldalon felül kell a narancssárga hátterű Firefox feliratra kattintanod, majd az Új privát ablakra.

Ezután nincs más teendőd, mint megnézni a Google-on, hányadik helyen vagy kulcsszavaidra.

A Te weboldaladat hogyan érintette az új Google Pingvin?

3 hozzászólás a Új Google Pingvin: fellebben a fátyol bejegyzéshez

  • Bezchoroby szerint,
    2013. június 14. péntek 11:20 időpontban:

    Az 1-2% meglepett, nem az volt eddig, hogy 2-8% között lehet a kulcsszósűrűség? Egyébként a másolt tartalmakat nem veszi olyan szigorúan mint eddig /úgy látom/

  • seoteam szerint,
    2013. június 14. péntek 16:03 időpontban:

    A 3-4%-nál magasabb kulcsszó sűrűséggel rendelkező oldalak nagy részét már rég hátra sorolta. Minél természetesebb egy írás annál jobb. Az hogy egy-két másolt tartalom még mindig pozícióban van annak sok magyarázata lehet, egyértelműen kijelentették a Google vezetői, hogy arra törekszenek, hogy minél jobb minőségű tartalmat biztosítsanak a felhasználóknak, ebbe sehol nem fér bele a másolt tartalom!

  • Eszter szerint,
    2013. június 25. kedd 21:58 időpontban:

    Köszönöm a tippet, ezt az inkognító ablakot eddig nem ismertem. 🙂

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: