main top

Értékesítési szövegírás: hogyan túlozz hatékonyan

2013. június 19. szerda 17:23

Az értékesítési szövegírás egy külön műfaj. Nem véletlen, hiszen egészen más mentalitással érdemes készíteni a sales szövegeket, mint például egy blogbejegyzést.

Ha termékedről minden adatot és száraz tényt leírsz, az olvasó láthatja, milyen az adott árucikk. De valóban át is érzi, milyen előnyökkel járna számára a birtoklása?
Egy-két aloldal átnézése után el tudja képzelni, milyen mértékben javítaná életét, amit kínálsz neki?

Mivel a nézelődő egy-két percet szán egy új termékkel való megismerkedésre, ez alatt kell kialakítanod a nem csak pozitív, de az olvasó számára elengedhetetlen képzetet a termékedről.

Ezt könnyedén elérheted a túlzás módszerével, amennyiben jól használod azt. Emlékezetes képeket festhetsz az olvasó lelki szemei elé, ha ügyesen használod a billentyűzeted, ha viszont rosszul bánsz vele, könnyen visszatetszést is kiválthatsz.

Túlzó túlzások értékesítési szövegírás során?
Kerüld ki őket!

Amikor reklámszövegeket olvasol, találkozol olyan kifejezésekkel, mint „igéző tekintet”, „vakítóan fehér mosoly” és így tovább. Ezekről rögtön tudod, hogy túlzások, hiszen senkiből nem lett még boszorkány egy szempillaspirál használatától, és egy fehér fogsortól sem vakultál még meg, mégsem tűnnek hazugságnak a fenti szlogenek.

Viszont az olyan kijelentések, mint a „megoldja minden problémáját”, „luxusjövedelem nulla erőfeszítéssel” meglehetősen gyanúsan, sőt hamisan csengenek, ugye?

Mi a kettő között a különbség?

Az agy relatív fogalmakban gondolkodik – használd ezt szövegírás során

Az agyunk az általa ismert dolgokat össze tudja hasonlítani, az új információk befogadása is akkor megy könnyedén, ha egy jól ismert korábbi tényhez tudja ezeket hozzákapcsolni. Ez úgy megy a legegyszerűbben, ha azonnal vizualizálható mentális képeket kap az agy, például „akkora, mint egy ház”. A képeket minden erőfeszítés nélkül, magától alkotja agyunk, így a képekkel tarkított szöveg jobban megmozgatja képzeletünket, zsigeri szinten hat az olvasóra.

Az olyan túlzó képek, mint a „vakítóan fehér mosoly” egyértelműen nagyítások, viszont azonnal működésbe lépnek az olvasó képzeletében. Ezek használatával az érdeklődőkhöz gyorsan és hatékonyan eljut üzeneted lényege.

A túlzás árnyoldala: bizalmat veszíthetsz, ha nem vigyázol

A rosszul vagy túl nagymértékben használt túlzások visszásságot keltenek, az olvasó azt fogja érezni, hogy be akarják csapni, és nem fog elhinni egy szót sem, azt sem, ami hajszálpontos adaton alapszik.

Különösen vigyázni kell az olyan tipikus trükkök használatával, mint az ár felemelése, hogy a kedvezmény nagyobbnak látsszon, vagy a nyilvánvalóan hamis állítások szerepeltetése a reklámszövegben. A kicsivel is tapasztaltabb vásárló gyorsan kiszúrja az ilyen ferdítéseket, és meg is bélyegzi a szöveg szerzőjét.

A bizalom elvesztése a vásárló elvesztésével jár, ezért ne kockáztasd a hitelességed a nagy bevételek érdekében.

Amikor a valóság túlzásnak tűnik…

Néhányan használják azt a stratégiát értékesítési szövegírásnál, hogy a termék árát összevetik egy másik, nagyon magas termék vagy szolgáltatás árával. Például:

„30.000 forintba kerül egy óra konzultáció, de a 100 óra konzultáció tapasztalatát felölelő könyvet most megveheted 3000 forintért.”

Lehet, hogy ennek az érvnek minden szava igaz, mégis furcsállani fogják az olvasók, hiszen egyszerűen túl szép, hogy igaz legyen. Érthető, hogy a legjobb ajánlatot akarod érdeklődőid elé tárni, mégis jobb a realitás talaján maradni a hitelesség megőrzése érdekében.

Ha ragaszkodsz a fenti összehasonlításhoz, a bizalom megszerzéséhez, meg kell indokolnod, miért adod ilyen drágán a példában említett konzultációt, és miért ilyen olcsó a könyv. Magyarázat híján az olvasó találgatásba kezd, és ezzel el is vesztetted a figyelmét, mert már nem a lényegre koncentrál.

Aki mer, az nyer: a hihetőség fontossága

Egy kis kávézó épp a kiárusításra készült, mert prémium kávéjukat nem vette meg senki. Gondolták, mivel nincs vesztenivalójuk, megpróbálják kétszeres áron értékesíteni kávéjukat egy napig, azután eladják normál áron. Azonban egy nap alatt az összes prémium kávét felvásárolták a helyiek. Miért nem vettek tőlük korábban, amíg feleannyiba került? Mert nem hitték el, hogy a prémium minőségű kávé ennyire olcsó lehet.

Ha az ár gyanús, a legtöbb nézelődő inkább nem kockáztat, megvesz inkább  átlagos áron egy terméket.

A túlzás nagyon jól működik, ha a képzeletre és az érzelmekre hat, nem pedig a logikát célozza. A vásárló először érzelmi alapon dönt, de aztán alátámasztja logikai érvekkel, és ha ezek az érvek nem hihetőek, eltéríthetik a termék megvásárlásától.

Ha túl szépnek tűnik az ajánlat, hogy igaz legyen, magyarázd meg, miért döntöttél mellette. Senki nem hiszi el, hogy kedvességből kap olcsó luxustermékeket, ezért jobb, ha logikusan indokolod az ajánlatodat.

Te használod a túlzás eszközét értékesítési szövegírás során?
Írd meg nekünk hozzászólásban, milyen szófordulatokat alkalmazol.

Egy hozzászólás a Értékesítési szövegírás: hogyan túlozz hatékonyan bejegyzéshez

  • üzleti kommunikáció | szövegírás blog.hu szerint,
    2013. október 10. csütörtök 08:04 időpontban:

    […] Hangsúlyozd, hogy a problémát meg kell oldani, csökkenteni, lecserélni, megszüntetni és így tovább. Ha a figyelmet a problémára irányítod, eleve jelentősebbnek tünteted fel azt. El is túlozhatod a problémát, csak arra vigyázz, hogy ne váljon nevetségessé a leírásod. Ha bemutatod, milyen rövid és hosszú távú következményei lehetnek annak, amennyiben olvasód nem oldja meg a problémát, azzal az érzelmekre tudsz hatni. Használj minél élénkebb leírásokat! Ehhez segítséget kapsz régebbi írásunkból: Az üzleti kommunikáció hatékonyságáért túlozz! […]

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: