main top

Szövegírás trükk: a legjobb hírlevél titkai

2013. július 25. csütörtök 10:18

Ha szövegírásról beszélünk, leginkább weblapok szövegére, blogbejegyzésekre, PR cikkekre gondolunk, pedig egy gondosan elkészített hírlevél neked is rengeteget hozhat a konyhára. Bármilyen hírlevelet is készítesz, legyen az kampánylevél, blogértesítő, időzített üzenet, néhány örök érvényű szabály betartásával sokkal ütősebbé teheted. Cikkünkből megtudhatod, mire kell odafigyelned hírlevélírás során, hogy azt a lehető legtöbben elolvassák, valamint azért is, hogy az abban küldött üzenet elérje célját.

A bombabiztos hírlevél 3 legfontosabb titka

Bár sokan tisztában vannak ezekkel a szabályokkal, mégis, kevés vállalkozótól hallom, hogy szövegírás során megfelelően alkalmazná őket. Lássuk, mire kell mindenképpen odafigyelned, hogy üzeneteddel elérd céljaidat.

1. Ne vesszen kárba a szövegírás – érd el, hogy megnyissák leveledet

Mikor hírleveled megjelenik feliratkozóid e-mail fiókjában, 2 tényezőn múlik, hogy megnyitják-e, vagy egyből a kukába dobják. Az emberek két fontos, ám rettentő rövid szöveg átfutása után döntenek leveled sorsáról:

  • a hírlevél feladója
  • a tárgymező

A feladó mezőbe vagy saját nevedet, vagy weboldalad nevét célszerű beírnod, attól függően, hogyan kommunikáltad a feliratkozás során. Fontos, hogy az olvasódnak egyből eszébe jusson, ki vagy, s miért is iratkozott fel a hírleveledre. Ha például alig néhány helyen szerepel a neved weboldaladon, célszerű a honlapod nevét (is) feltöltetned a feladó mezőbe, hiszen elég csekély az esélye annak, hogy valaki elolvasna egy idegentől érkező levelet.

A kincset érő tárgymező – fordíts rá kellő figyelmet

Egy hatásos tárgymező rövid, tömör és figyelemfelkeltő.
A hírleveled tárgymezője nem más, mint egy ütős címsor, aminek cselekvésre kell ösztönöznie az olvasót. Ez esetben a cselekvés nem más, minthogy elolvassa az üzenetedet. Alkalmazhatsz kérdést, lehet benne felszólítás, tartalmazhatja a feliratkozó nevét (ezt hírlevél szoftveredben tudod beállítani) stb.

Mit ne használj a tárgymezőben?

Célszerű kerülni a „kihagyhatatlan akció”, „soha vissza nem térő lehetőség”, „elképesztő árzuhanás”, „csak most ingyen” stb. frázisokat, mert egyből arra gondol, hogy megint van valaki, aki el akar adni neki. Lehetséges, hogy a terméked szuper, és ha elolvasná a leveledet, egyből vásárolna tőled, ezért eszünkben sincs az első mondattal elüldözni.
Ne használj a tárgymezőben csupa nagybetűt, mert az ellenszenvet vált ki, valamint nagyobb eséllyel kerül spambe a leveled.

2. Hogyan érd el, hogy azonnal elolvassák a hírleveled?

Ha az első akadályt sikerrel vetted, s megnyitották a leveled, a legjobb úton haladsz, hogy elérd a célodat. Azonban a második fázisban is rengeteg buktató és hibalehetőség van. Szerencsére, ha tisztában vagy a legfontosabb szövegírási szabályokkal, akkor nagyban növelheted hírleveled hatékonyságát.

Ütős kezdés – avagy az első benyomás ereje

Ne kezdd a történeted Ádámtól-Évától, mert akkor az olvasó megunja az olvasást. Nyithatsz egy rövid sztorival, vagy egyből rátapinthatsz a problémára, ami foglalkoztatja. Azonban mindenképpen legyen valami minimális felvezetés, hogy ne egyből cselekvésre buzdítsd.

Rövid sorok a könnyű olvashatóságért

Biztosan megfigyelted már, hogy a kampánylevelek és a hatásos hírlevelek rövid sorokból állnak. Így áttekinthetőbb, könnyebben értelmezhető lesz a szöveg. Persze, ettől hosszabbnak fog tűnni, de sokkal inkább elolvassák, mintha ömlesztve, egy bekezdésből állna a hírlevél. Nem véletlen, hogy az írott sajtóban is több hasábra bontják a cikkeket.

A kiemelések fontossága

Ha hosszabb az üzeneted, és nem csupán egy blogértesítőt készítesz, alkalmazz kiemeléseket. Nagyobb betűvel, vastagon szedett sorokat, akár más színnel elkülönített bekezdéseket. Kettő, maximum három színnél többet azonban semmiképpen ne használj.
Fontos, hogy mindig a lényeges információkat emeld ki, hiszen hosszú hírlevél esetén, ahogy egy sales oldalnál is, az olvasó gyakran csak pásztázza a szöveget, és pusztán a kiemelt részeket olvassa el.

3. Érd el, hogy kedved szerint cselekedjen az olvasó

Hírleveled záró momentuma a cselekvésre buzdítás. Lehet ez egy kattintás, vásárlás, válaszlevél írása stb. Mivel a leveleket nem ok nélkül készítjük, szövegírás során pontosan tudnod kell, és szem előtt kell tartanod, mi a célod.

  • Értékesíteni szeretnél?
  • Azt akarod elérni, hogy leveledet elküldje ismerőseinek az olvasó?
  • Vagy csak annyi a célod, hogy elolvassák a következő blogbejegyzésedet?

Ha a szöveg lehengerlő, itt már nyert ügyed van. Ekkor elegendő csupán érthetően és egyértelműen felszólítanod arra, hogy mit szeretnél. Ha a cél, hogy tovább kattintson egy linkre, mindenképpen beágyazott linket használj. Sokkal elegánsabb, ha nem mutatod az URL-t. Beágyazott linknél pedig ne csak egy „kattints ide” szövegrészbe ágyazd a linket, hanem egy, a kulcsszavadat is tartalmazó szövegrészletbe.

Vegyünk egy példát. Neked melyik megoldás tetszik legjobban?
Kíváncsi vagy a profi szövegírók nagy titkára?
Olvasd el az 5 tuti hírlevél-fortélyt.
vagy:
Kíváncsi vagy a profi szövegírók nagy titkára? Kattints ide.
vagy:
Kíváncsi vagy a profi szövegírók nagy titkára?
Itt megtudhatod: http://www.szovegirasblog.hu/valamiszoveg

A statisztikák azt mutatják, az első megoldással sokkal jobb eredményt érhetsz el, így ajánlatos neked is ezt használnod.

Egy profi hírlevél elkészítése egyáltalán nem egyszerű. A fenti trükkök ismerete mellett pontosan tudnod kell, kinek írod az üzenetet. Tökéletesen ismerned kell célpiacodat, hogy őket megszólító leveleket tudj készíteni.

Te milyen fortélyokat alkalmazol legjobban teljesítő hírleveleidben?
Neked a hosszú vagy a rövid értékesítési levelek hoznak jobb eredményt?
Kérlek, írd meg nekünk hozzászólásban!

6 hozzászólás a Szövegírás trükk: a legjobb hírlevél titkai bejegyzéshez

  • Barna Péter szerint,
    2013. július 29. hétfő 14:40 időpontban:

    Semmitapasztalatom nincs a hírlevél írásban. Félhomályban tapogatózom. Nagyon kíváncsi vagyok, milyen következménye lesz az első sorozatnak, mmin és hogyan kell rajta csiszolni.

  • Ne csak a hírlevél, a cikk is legyen izgalmas! | szövegírás blog.hu szerint,
    2013. augusztus 29. csütörtök 10:33 időpontban:

    […] a cikk is legyen izgalmas! 2013. augusztus 29. csütörtök 10:32 Néhány hete írtunk a bombabiztos hírlevél 3 legfontosabb titkáról. Korábbi cikkünkből megtudhattad, mire kell odafigyelned hírlevél készítése során, hogy […]

  • A hírlevél írásának is vannak szabályai | E-Magic szerint,
    2013. szeptember 3. kedd 18:40 időpontban:

    […] kell érned, hogy akik megismernek, azok a későbbiekben is értesüljenek akcióidról. Olcsó és hatékony megoldás a hírlevél küldése. Szánd rá az idődet, hogy megismerkedj a szövegírás fortélyaival! Oldalunkon […]

  • A hírlevél megfogalmazásának fortélyai | Nykodesign szerint,
    2013. szeptember 3. kedd 18:42 időpontban:

    […] tudsz óriási összegeket a reklámozásra költeni, akkor a találékonyságodra kell építeni. A hírlevél olcsó, akár te magad is élhetsz ezzel a lehetőséggel, csupán néhány íratlan szabályt kell megismerned az […]

  • Hathatós segítség a hírlevél megírásához | Photoscene szerint,
    2013. szeptember 3. kedd 18:46 időpontban:

    […] ha nem vagy kellőképpen ismert, akkor nehezen találnak az oldaladra az érdeklődök! A hírlevél küldése egy olcsó és hatékony megoldás lehet, de bizonyos szabályokat ezeknek az írásakor is be kell tartanod! […]

  • Egy profi hírlevél elkészítésének trükkjei | Hód – Mami szerint,
    2013. szeptember 3. kedd 18:48 időpontban:

    […] internetes értékesítésben milyen lehetőségeket kínál a kreatív, frappáns szövegírás. A hírlevél küldése is lehet eredményes, csupán néhány íratlan szabályt kell tiszteletben tartani. Ha ezeket megismerjük, akkor nem a […]

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: