main top

Értékesítési szövegírás: a sztori, ami elad

2013. augusztus 2. péntek 08:17

Az értékesítési szövegírás és egy jó regény között több az összefüggés, mint gondolnád.

Történt már veled olyan, hogy nem bírtál letenni egy könyvet, mert annyira izgalmas volt a történet? Otthon, a buszon vagy a pad alatt csak faltad a betűket lapról lapra, hiszen kíváncsiságod nem hagyott nyugodni, tudni akartad, mi következik.

A jó értékesítési szövegnek is pont ilyennek kell lennie, magával kell ragadnia az olvasót, hogy ő egészen a végéig eljusson, és meg is vásárolja a terméket.

A profi  értékesítési szövegírás esszenciája: a sztori

Mi a jó történet kulcsa?

Persze, remek, ha az értékesítési szövegedben felsorolod a termék összes előnyét, és feltünteted a referenciákat, de nem ezzel fogsz igazán hatni olvasóidra.
Sződd át a szöveget izgalmas történetekkel, melyeknek mindenki tudni akarja majd a befejezését…

Az óvatlan érdeklődő nem tudja majd abbahagyni az olvasást, és az eredetileg csak böngészésként átfutott első pár sor ráveszi arra, hogy tovább és tovább menjen, és minél mélyebben megismerje a szöveg tartalmát.

Az értékesítési oldalon egymás után következő új információknak egymásra kell épülniük, nem szabad lelőniük a poént. Az a cél, hogy a szöveget az utolsó betűig elolvassák. A csattanó pedig természetesen az ajánlat lesz.

Az első mondatok lényege

Az értékesítési szöveg elején kiderül a téma, a probléma. Ez alapján dönti el az olvasó, hogy marad-e az oldalon, vagy továbbáll. Ezért ennek jól átgondoltnak és érdekesnek kell lennie.

Ha az első néhány gondolat kellően eltalálta a célközönséget, máris odatapadnak a szemek a monitorra, és görgetik egyre lejjebb az értékesítési oldalad. Itt kezdődik a lebilincselő történet, ez a rész sugallja, hogy még mennyi érdekes részlet fog később következni.

A sztori alapja

Ahhoz, hogy a történet érdekfeszítő legyen, kell egy jó alap. Ez lehet a terméked legnagyobb előnye, vagy az a tényező, ami téged egyedivé tesz a piacon. A leghatásosabb, ha a sztori magja olyan meglepő ötlet, olyan újító megoldás, amiért valóban érdemes volt elolvasni a sales szöveget az érdeklődőnek.

Felvillanyozó aha-élményt ad az olvasónak például, ha a sztorid összekapcsol két ismert dolgot, amiket eddig soha nem párosítottak össze. Olyan ez, mint amikor találsz egy új fűszerezést a megszokott recepthez, és ez a kis adalék teljesen megváltoztatja az egész ételt.

Mit tehetsz, ha a már sok hasonló termék van a piacon?

Ha jó ugyan a terméked, de nem tűnik ki a többi közül, akkor is kereshetsz egyedi tényezőt. Előfordulhat, hogy az teszi unikummá az általad reklámozott terméket, ahogy felfedezted, vagy hozzájutottál.

Például egy vicces véletlen során találtál rá, amit érdemes másoknak is elmesélni. Esetleg nagyon nehéz, kétségbeesett helyzetből sikerült győztesen kikerülnöd az adott termék segítségével, ezért szeretnéd másokkal is megosztani.

„De én nem vagyok jó mesélő…”

Lehet, hogy még nem vagy a szövegírás nagymestere, de ne aggódj, a sztori csűrés-csavarását meg lehet tanulni. Vegyél a kezedbe egy regényt, ami annyira izgalmas volt, hogy mindenhová magaddal vitted. Olvasd el újra, de most figyelj arra, hogy miért érdekes. Milyen eszközöket használ az író, hogy fenntartsa a figyelmet, mivel fokozza a kíváncsiságodat? Jegyezd fel ezeket a fortélyokat, és alkalmazd értékesítési szövegírás során.

Egy zseniális apró trükk

Ha több dolgot szeretnél olvasód tudomására hozni, de nem illik az összes a sztoriba, alkalmazhatsz egy pszichológiai megfigyeléseken alapuló módszert. Mielőtt kifejteném a trükköt, megtudhatod az alapjait.

A pszichológus, Bluma Zeigarnik pincéreket figyelt meg munka közben, akik felírták a rendeléseket, leadták a konyhán, majd kivitték a megfelelő asztalokhoz. Zeigarnik észrevette, hogy a pincérek szinte azonnal elfelejtik a kész rendeléseket, viszont remekül emlékeznek a még folyamatban lévőkre. Megállapította, hogy a félkész állapot feszültséget okoz, ami segíti az információ bevésődését az emlékezetbe.

Tehát a trükk ez alapján az, hogy az érdekes gondolatmenetet, ötletet hagyd félbe, és szúrj be a befejezése előtt egy másikat. Olvasóid nem csak kíváncsibban falják a szöveget, hanem jobban meg is jegyzik a tartalmát, hiszen fejben kell tartaniuk az új információk olvasása alatt azt, amibe előtte belekezdtél.

Az olvasók kíváncsisága – a befejezés megismerésére – óriási erőt ad a kezedbe, csak arra kell figyelned, hogy az áhított információ megszerzése után az érdeklődő elveszti a figyelmet. Ezért az információt a végén oszd meg, vagy több félbeszakítást és beékelést használj – még követhető mértékig –, hogy legyen miért továbbolvasni az értékesítési szövegedet.

Mesélj, hogy figyeljenek rád, és a mondandód végéig veled maradjanak.

Te is alkalmazol sztorikat értékesítés során?
Ha van néhány kedvenced, kérlek, oszd meg velünk hozzászólásban

3 hozzászólás a Értékesítési szövegírás: a sztori, ami elad bejegyzéshez

  • A szövegírás trükkjeit érdemes megismerni | Jazz Steps szerint,
    2013. szeptember 6. péntek 20:33 időpontban:

    […] hanem oldaluk látogatottságán, azután pedig az ütős értékesítési szövegeiken is múlik. A szövegírás trükkjeit érdemes megismerni, ha sikerre szeretnéd vinni vállalkozásodat. Te vásárolnál olyan terméket, […]

  • A szövegírás fortélyai forintokra válthatóak | Szabad Rádió szerint,
    2013. szeptember 10. kedd 19:06 időpontban:

    […] remek ajánlataid vannak, és te mégsem vagy nyugodt, mert elmaradnak a megrendelések? Profi csapatunk megismertet a szövegírás fortélyaival, amit azután forintokra válthatsz. Te is tudod, hogy a sikered nem csak a jó […]

  • Az értékesítési stratégiának része a profi szövegírás | Pécsi folknapok szerint,
    2013. szeptember 12. csütörtök 17:24 időpontban:

    […] vett reklámoknál jóval olcsóbb megoldások is léteznek, amiket érdemes kihasználni. A szövegírásblog oldalán folyamatosan tájékoztatunk újabb és újabb megoldási lehetőségekről, hiszen az internethasználók […]

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: