main top

A lebilincselő sales oldal receptje

2013. szeptember 9. hétfő 19:33

Minden vállalkozó azt szeretné, hogy több vásárlója legyen, és ne kelljen folyton reklámokra költenie. Ehhez mérnöki pontossággal megtervezett üzleti kommunikáció szükséges. Azt pedig már Te  is nagyon jól tudod, hogy az online kommunikáció egyik legnagyobb fegyvere a bombaként robbanó sales oldal.

A sales oldal rejtélyes jeligéje: MESÉL

Most összefoglaljuk a sales írás praktikus formuláját, melynek segítségével te is olyan hatékony értékesítési szöveget alkothatsz, mint a gyakorlott szövegírók.

Mivel a címről korábbi cikkünkben már volt szó, az alábbiakban a sales oldal felépítését sajátíthatod el. A sales írást a hegymászáshoz hasonlóan, lentről kell kezdeni, felérni a csúcsra, és újra lemenni. És ahogy a hegymászásban is, a lejtő a legnehezebb szakasz. De haladjunk sorban.


1. Minősítés – a sales oldal felütése

Már a címmel is, de még inkább az első bekezdéssel megnevezed, kinek szól a szöveg, és azt is elárulod, miről. A tévedések elkerülése végett: a ködös megfogalmazások nem ébresztenek kíváncsiságot, hanem egyenesen irritálóak, és elriasztják a nézelődőt.

Az ideális olvasó megszólításához tehetsz fel kérdést vagy megfogalmazhatsz állítást az adott problémáról, előnytelen helyzetről. Ne félj attól, hogy ezzel elküldöd azokat, akik nem tartoznak a célcsoportba, hiszen nekik úgysincs szükségük a termékre.

Itt, a sales oldal elején emlékezteted az olvasót, mennyire súlyosan is érinti őt az adott probléma. Lehet, hogy az olvasó nem találkozik vele mindennap, de talán már többször is gondolt rá. Ebben az esetben a sales oldal szövegének kell előtérbe helyeznie a kérdést, és rávilágítania, miért rossz az olvasónak a jelenlegi állapot. Ezt bontja ki részletesen a következő lépés…

2. A sales oldal arany fonala: az Együttérzés

Eljött az ideje, hogy a problémára fókuszálj. Ez a probléma pedig az olvasóé és az tiéd is, mert együtt érzel vele, közösséget vállalsz, és megérted őt. A jelenlegi, negatív helyzet nem az olvasó hibája, ő csak az elszenvedő. Írd le a problémát és az általa okozott rossz érzéseket, esetleges veszélyeket minél részletesebben és élénk képekkel. Nem kell eltúloznod, elég, ha a negatívumokra koncentrálsz. Mondd el, milyen bosszantó, hogy nincs megoldás az adott problémára, vagy ami megoldás lehetne, miért nem működik mégsem.

Ebben a szakaszban már megpengethet valamit a sales oldal a te megoldásodról, de csak annyit, amennyi a kíváncsiság felkeltéséhez feltétlen szükséges. Még ne leplezd le a terméket.

Ha voltál már hasonló helyzetben, mint leendő vásárlóid, elmesélheted a termékhez vezető utat. A színfalak mögötti történet hitelességet kölcsönöz az értékesítési szövegnek, és bizalmat ébreszt az olvasókban.

Akik már felkészültek a következő lépésre…

3. Segítség

A sales oldal eljutott arra a pontra, ahol elárulhatod, hogy létezik megoldás az égető problémára, mégpedig az értékesíteni kívánt termék az. Építve az előző lépésben kialakított bizalomra, bemutatod a termék előnyeit. Fontos, hogy a hitelességedet alátámaszd, ezért használj számadatokat, említs meg eredményeket, esetleges díjakat, elismeréseket.

Érdemes eloszlatni a gyakori tévhiteket, és jellemezni a terméket. Sorolj fel minél több előnyt, és jegyezd meg azt is, miért jelentősek ezek a korábbi rossz megoldásokkal szemben. Ha illusztrációt, táblázatos kimutatást vagy vásárlói ajánlást tervezel beiktatni a sales oldal erősítésére, ez a megfelelő szakasz hozzá.

Amikor már elegendő segítséget tettél az olvasó elé…

4. Érzelmek felkorbácsolása – avagy most ne hagyd veszni a vásárlót

Ennél a résznél fogja bemutatni a sales oldal a termék értékét, és ösztönzi az olvasót a vásárlásra. Az előnyöket már konkrétan a termékhez és az olvasó helyzetének javulásához kell kötni, az előző lépésre alapozva. A helyzet javulásához kötődő pozitív képeket és érzéseket hangsúlyozd!

Itt alakítod ki az ajánlatot úgy, hogy a termék értékéhez képest az ár reálisnak, és lehetőleg hihetően alacsonynak tűnjön. Tovább növelheti az ajánlat csábító erejét, ha akciókat, ajándékokat vagy garanciát is ajánlasz az amúgy is alacsony ár mellé bónuszként.

Érdemes összevetned az általad megszabott kedvező árat a többi lehetőség költségével, például a járulékos költségével annak, ha nem rendelkezik az olvasó a termékkel. Azaz, mennyit kell fizetnie, ha a jelenlegi rossz állapot folytatódik vagy súlyosbodik. Kapcsold össze a sales oldal 4. szakaszát az előzőekkel, hogy az konklúziója legyen a problémafelvetésnek és a megoldáskeresésnek.

Ha ezzel elkészültél…

5. Lezárás – lehetőségből cselekvés

Végül át kell alakítanod az olvasót vásárlóvá, tehát tevékenységre kell ösztönözni őt a lezárás részben. Ehhez technikai oldalról szükség lesz egy megrendelés linkre és a hozzá tartozó, megrendelésekek kezelő, menedzselő programra. Itt beszélhetsz az árról, és beszúrhatsz még egy ajánlást is. Jól működik, ha az olvasó úgy érezheti, hogy már az övé a termék, és beleéli magát az előnyös szituációba. Foglald össze röviden a fentebb részletesen kifejtett ajánlatot, és hangsúlyozd újra a garanciát. Egyes szövegírók a sales oldal végén még szeretnek egy plusz előnyt megemlíteni, ami korábban nem került szóba, ez is jó eredményeket szokott hozni a teszteken.

Természetesen nem kell mereven követni a MESÉL formulát, elég, ha vázlatként használod. A lényeg, hogy az olvasó tovább akarjon haladni a szövegen, és ne akadjon el. A sales oldal szövege legyen tehát gördülékeny, könnyen olvasható és érdekes.

A jó sales oldal az olvasóra fókuszál, az ő igényeit tartja szem előtt. Ennek megfelelően, maga a szöveg felépítése, stílusa is igazodjon az olvasóhoz. Térj el nyugodtan a recepttől, a fő, hogy leendő vásárlóid számára izgalmas és szükséges legyen a továbbolvasás, majd ebből kifolyólag a vásárlás is.

Sikeres MESÉLést!

Egy hozzászólás a A lebilincselő sales oldal receptje bejegyzéshez

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: