main top

Az online kommunikáció mankója: a Google Űrlap

2013. október 1. kedd 08:45

Online kommunikációd tervezésekor nem vezet semmi jóra a sötétben tapogatózás. Ha meg akarod ismerni a célközönségedet, beszélned kell velük, megkérdezni, mi érdekli őket, és mi nem, mi a legnagyobb problémájuk, vagy a rég dédelgetett álmuk. Mivel csak 24 órából áll egy nap, nem ülhetsz le velük egyenként beszélgetni, ennél hatékonyabb módszerre van szükséged a lényeges információk megszerzéséhez. Itt jön a képbe egy egyszerű és hasznos eszköz, a Google Űrlap.

Az interaktív online kommunikáció nevetségesen egyszerű módszere

Bármilyen jellegű kérdést is akarsz feltenni vásárlóidnak vagy az érdeklődőknek, a Google Űrlapnak hasznát veheted. Egyik legnagyobb előnye, hogy a válaszokat digitális titkárnőként automatikusan táblázatba gyűjti, megkímélve az unalmas másolgatástól.

Az online kommunikáció mely területén használhatod az űrlapot?

– ha blogbejegyzés vagy sales oldal végén elérhetőségeket akarsz bekérni,
– weblapodon vagy a Facebookon szavaztatni akarod az érdeklődőke,
– referenciát kérsz a szolgáltatásodról, és több kérdést fogalmazol meg,
– előzetes regisztráláshoz kötöd valamelyik szolgáltatásodat,
– többet akarsz megtudni potenciális vásárlóidról.

Készítsünk együtt Google Űrlapot

Most lépésről lépésre megtanulhatod, hogyan tudsz űrlapot készíteni, és hogyan illesztheted azt honlapodba.
Nyiss meg egy gmail-fiókot, azon belül is a Drive programra lesz szükséged. A Drive használatáról korábban írtunk (Drive a gyors online kommunikációhoz:
A Drive-ban létrehozhatsz egy űrlapot, ezzel kész az első lépés.
Második lépésben megadhatod az űrlap címét, és kiválaszthatod a sablont, azaz a kinézetét.

Már ugorhatunk is a következő fázisra, a kérdések megadására, ami tulajdonképpen az űrlap lényege. Először egy kérdést látsz, az „Elem hozzáadása” gombbal adhatsz hozzá továbbiakat. A kérdés neve ponthoz beírod a kérdést, például: Honnan hallottál online kommunikációs szolgáltatásainkról?
Az alatta lévő sávba írhatsz magyarázatot, ha önmagában nem teljesen egyértelmű a kérdés. Amennyiben erre nincs szükség, és kitöltetlenül hagyod, a kész űrlapon nem fog megjelenni ez a sor. Ezután választhatod ki a „Kérdés típusá”-t, ami valójában a válasz típusát jelenti. Lehetőséged van szöveges, feleletválasztós, jelölőnégyzetes és még sokféle választípust megadni.
A kérdés alatt bepipálhatod a kötelező kérdés négyzetet, így például nem tud olyan felhasználó szavazni, aki nem adta meg a nevét vagy az e-mail címét.
A többi kérdést ugyanígy adhatod meg.

Amikor elkészültél az összes kérdéssel, megnézheted az „Éles űrlap megtekintése” menüpontra kattintva, hogy olyan lett-e, amilyet szeretnél.
Online kommunikációd interaktívvá tételéhez már csak el kell küldened levélben, vagy be kell tenned a megfelelő aloldalra a kérdéseket. Mindkettőt a jobb felső sarokban kéken tündöklő „Űrlap elküldése” gombra kattintás után teheted meg.

Ebben a kis ablakban találod a megosztáshoz szükséges linket, melyet elküldhetsz e-mailben, de rögtön ebből az ablakból is tudsz üzenetet küldeni.
Amennyiben weboldaladba szeretnéd beágyazni a formot, úgy a „Beágyazás” gomb hívó szavára kell hallgatnod, így jutsz hozzá a HTML kódhoz. A furfangos módszerrel megszerzett kódot add az informatikusodnak, vagy illeszd bele magad aloldalad HTML felületébe. A beágyazásnál tudod állítani az űrlap szélességét és magasságát is, hogy szépen illeszkedjen oldaladba.

Online kommunikáció oda-vissza, azaz kérdések után a válaszok

Az automatikusan összegyűjtött válaszok egy táblázatba gyűlnek, amelynek a neve a kérdőív neve + válaszok, például: Online kommunikáció válaszok.

Ezzel az egyszerű eszközzel faggathatod látogatóidat, hogy könnyebben megtaláld a szívükhöz vezető utat. Reméljük, hasznát veszed majd!

Lájkoltál már minket a Facebookon? Tedd meg, és ingyen tippeket kapsz online kommunikációd felpörgetéséhez.

0 hozzászólás a Az online kommunikáció mankója: a Google Űrlap bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: