main top

Üzleti kommunikációs csel 5 lépésben

2013. október 10. csütörtök 08:03

Amikor az üzleti kommunikáció hatékonyabbá tételét tűzöd ki célul, olvasd el ezt a klasszikus cselt, melynek   segítségével fokozhatod a terméked iránti vágyat. Akár hírlevelet írsz, akár értékesítési szöveg faragásába kezdesz, az alábbiakban ismertetett módszernek hasznát fogod venni. Elég egyszer megtanulnod, és örökre megjegyzed, mivel annyira logikus.
Nem is húzzuk tovább az időt, most megismerheted a vágykeltés pszichológiai trükkjét, és lehengerlő szövegekkel egészítheted ki üzleti kommunikációdat.

Mit takar az üzleti kommunikáció során bevethető csel, a réselemzés?

A rés az az állapot, ami a probléma megoldása előtti és az az utáni helyzet között van. A terméked lesz a megoldás, azaz a rés fölött feszülő híd.
A sales szövegedben kijelölöd a problémát, és ezt a rést egyre szélesebbnek mutatod be. A probléma által elszenvedett hátrányok részletezése és szemléltetése negatív érzéseket kelt az olvasóban. A többi lehetséges megoldást – mindent, ami nem a terméked – minél elérhetetlenebbnek vagy hatástalannak fess le.
Ha az olvasód kellően átérzi a problémát, látja a rést, feléled benne a problémamegoldás igénye. Ezáltal fogékonnyá válik a te megoldásodra. Már nem csak kedvet érez a vásárláshoz, hanem egyenesen szükségesnek látja azt.
Olyan lesz a terméked a látogató számára, mint egy meleg szoba a szakadó esőben.

A réselemzés 5 pontja

Önmagában a probléma felvetése nem elég, az üzleti kommunikáció során a hiányérzet megteremtése az igazán hatásos eszköz. A réselemzéssel ezt 5 lépésben elérheted:

1. A probléma bemutatása

A gyakorlatban az első lépésnél megszólítod az olvasót, hiszen az ő problémáját azonosítod. A problémára fókuszálva elmondod, miért rossz a jelenlegi helyzete.
Az üzleti kommunikációdban fontos, hogy közösséget vállalj az olvasóval, az ő problémája a tiéd is, egy csapatot alkottok a közös ellenséggel szemben. Ha röviden bemutattad a problémát, pontosabban a problémátokat, tovább léphetsz…

2. Az ideális, probléma nélküli állapot leírása

Amikor elég negatívumot felsoroltál, itt az ideje, hogy felvillantsd a probléma megoldása utáni helyzetet. Színesen és szemléletesen írd le, mennyivel szebb lenne az élet anélkül a bizonyos probléma nélkül, mennyi lehetőség állna rendelkezésre ekkor.
Ezt bevezetheted olyan kifejezésekkel, mint „Milyen jó lenne, ha…” „Mindenki arról álmodik, hogy…” „Szeretnéd tudni, hogyan…”.

3. A rés szélesítése

Hangsúlyozd, hogy a problémát meg kell oldani, csökkenteni, lecserélni, megszüntetni és így tovább. Ha a figyelmet a problémára irányítod, eleve jelentősebbnek tünteted fel azt. El is túlozhatod a problémát, csak arra vigyázz, hogy ne váljon nevetségessé a leírásod. Ha bemutatod, milyen rövid és hosszú távú következményei lehetnek annak, amennyiben olvasód nem oldja meg a problémát, azzal az érzelmekre tudsz hatni. Használj minél élénkebb leírásokat! Ehhez segítséget kapsz régebbi írásunkból: Az üzleti kommunikáció hatékonyságáért túlozz!

Nagyon fontos, hogy a most-ra helyezd a hangsúlyt, hiszen az olvasó nem ér rá foglalkozni ezzel a rossz helyzettel 1-2 hónap múlva.
Még tovább szélesítheted a rést, ha távolítod a megoldást. Utalsz rá, milyen kellemes lenne a látogató helyzete a probléma nélkül, de még ne áruld el, hogyan érheti el ezt.

4. A híd, azaz a terméked felajánlása

Már kézzelfoghatóvá, égetővé vált a probléma az olvasók számára, várnak rá, hogy jöjjön a megoldás. Ha nem hangsúlyoztad volna, mennyire aktuális és kikerülhetetlen a probléma, nem lenne elég érdekes a terméked, függetlenül attól, milyen zseniális.
A negyedik lépésben tehát mutasd be termékedet, annak előnyeire és hasznára koncentrálva. A trükk, hogy az olvasóról beszélj akkor is, amikor a termékről írsz. Vázold fel, miért lesz számára hasznos, hogyan fogja segíteni a mindennapokban.

5. Tegyél verhetetlen ajánlatot!

Sokan kifelejtik a legfontosabb lépést, és az olvasóra bízzák, hogy maguktól megkeresse őket vásárlási szándékával. Mi történik ekkor? A probléma tudatában az érdeklődő elkezdi keresni a legjobb megoldást… a konkurenciánál, ahol a legjobb ajánlatot találja. Pedig lehet, hogy te olcsóbban és jobb minőségben kínálod a termékedet, szolgáltatásodat, a hibád csak annyi volt, hogy ezt nem írtad le.
Ha az ajánlat után a sürgősségre is felhívtad a figyelmet, olvasóid nem kezdenek el körülnézni más megoldások után, hanem a tiédet veszik igénybe.

Ezzel az üzleti kommunikációban alkalmazott csellel, a rés megteremtésével és szélesítésével érheted el, hogy a látogatóból vásárló legyen. A problématudat vezet ahhoz, hogy megoldást keressenek. A hiányérzet megerősítésével pedig azt éred el, hogy ne böngésszenek tovább az interneten, hanem egyből az eléjük tárt terméket rendeljék meg.

Ha először jársz itt, akkor heti rendszerességű, ingyenes szövegírási tippekért iratkozz fel hírlevelünkre!

0 hozzászólás a Üzleti kommunikációs csel 5 lépésben bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: