main top

Az online kommunikáció jolly jokere: a céges blog

2013. október 25. péntek 08:05

az online kommunikáció személyes színezete

Kétféle üzletember létezik: aki folyamatosan frissülő online kommunikáció használatával mágnesként vonzza a vevőket, és aki mindezt nem tartja fontosnak, vagy nem hiszi, hogy képes lenne rá. Fényév távolság választja el a kettőt.
A blogolás az online kommunikáció egyik legütőképesebb eszköze.
És ha egyszer belekezdesz, magad is megdöbbensz, mennyire fogod szeretni.

Neked mi a történeted? Meséld el!

Biztosan Te is ismersz olyan sikerszorit, ami úgy kezdődik, hogy „Volt egy hobbim…” Mire gondolok? Éva a GYES alatt elkezdett azon gondolkodni, hogy miként lehetne megélni abból, amit szeret. Ádám utálta a munkahelyét, ezért munka mellett belefogott a saját biznisze építésébe. A többi már történelem és a magával ragadó üzleti kommunikáció alapköve.
Mindenki szereti az ilyen történeteket. Meséld hát el a tiédet! Az emberek közt kézről kézre fog járni a blogod linkje, online kommunikációd körül divatos angol szóval „buzz” jön létre.

Tényleg ilyen egyszerű lenne az üzleti kommunikáció?

Az online kommunikáció nem csupán drágán szerkesztett honlapokból és macerás piackutatásokból állhat. Ha úgy döntesz, belevágsz, manapság többféle ingyenes blogfelületből választhatsz. Bátran nézz szét! Elég egy egyszerű sablon és egy kellemes betűtípus. Túlbonyolításra semmi szükség. És már kezdődhet is a mese!

Jó, de én nem vagyok a szavak embere…

…de mondanivalód az van! Nekünk pedig sok ötletünk van, melyek mankót jelenthetnek a kezdésben, ha elsőre ijesztőnek tűnne az online mesélői szerep.

–   Készíts egy Excel-táblázatot, és előre tervezd meg, hogy az év 52 hetében miről fogsz írni a blogodban! Ettől később nyilván eltérhetsz, de ha elakadnál, mindig visszatérhetsz hozzá ötleteket meríteni. Így rendszeres lesz az üzleti kommunikációd, és nem felejtesz el blogolni.
–   Nézz szét a konkurencia közt! Na, nem kell másolni őket… inkább azt figyeld, miről nem írtak még! Ettől leszel egyedi.
–   Kutass az emlékeidben! Biztos sok olyan történeted van a cégeddel kapcsolatban, amit a barátaidnak is szívesen mesélsz, vagy csak elmosolyodsz, ha felidézed. Oszd meg! Az emberek imádják az ilyeneket!
–   Ne feledd: néha egy-egy kép többet mond, mint sok-sok mondat. Minden bejegyzéshez válassz egyet! Drámaian feldobja a nézettséget.

A lebilincselő blog 5+1 ismérve

1. Őszinte. A céges honlap nem reklámoldal. Az online kommunikáció áradatában megmutatja a céged emberi arcát, ezért olyan ellenállhatatlan.

2. Ismeri a közönségét. Ha már van ötleted, kikkel osztod meg a blogodat, azt is tudod, hogy mi érdekelheti őket. Ne félj konkrét emberekre gondolni! Ha az ismerőseidet sikerül lenyűgöznöd, az új vásárlókat maguktól fogják hozzád csábítani.

3. Izgalmas, élvezetes. Sose feledd az ütős címsorok és a vadító jelzők erejét az online kommunikációban! Emlékezz az ősi PR-os mondásra: az a jó cikk, amit a nagymamád is élvezettel olvas. Száműzd a szakzsargont!

4. Kulturált. A blogod nem dühöngőszoba. Ha túl sok energiát pazarolsz a konkurencia szapulására, vagy gúnyos megjegyzésekre, úgy fogsz festeni, mint az agresszív kiskakas a szemétdombon, ami nem éppen jó reklám.

5.  Nyitott a visszajelzésekre. Ezzel biztosítod a látogatóidat, hogy érdekel a véleményük, és szem előtt tartod az igényeiket. És ne feledd: csak az amatőrök sértődnek meg a negatív kritikán. Inkább használd ki őket, és mutasd meg, hogy nem hoznak zavarba az internetes trollok!

+1.  Átjárható. Rendelkezzen linkekkel a Facebook oldaladra, keresztmarketinges honlapokra, kedvenc forrásaidra. Az online kommunikáció alapvető tétele, hogy minden összeköttetésben áll mindennel. Ez profizmust sugall.

Vágj bele bátran! Magad is elképedsz, milyen hamar megtérül a belefektetett energia! És amikor további tanácsokra lenne szükséged – bennünket mindig megtalálsz, ha feliratkozol hírleveleinkre az oldal alján.

Egy hozzászólás a Az online kommunikáció jolly jokere: a céges blog bejegyzéshez

  • D. Bikfalvi Moni szerint,
    2013. október 25. péntek 11:08 időpontban:

    Mélyen egyetértek! A jó céges (szakmai) blog a legjobb eszköz, általában a marketing, de a SEO szempontjából is. Az én sztorim például: 2009-ben kezdtem el blogolni és gyakorlatilag máig abból élek, azon keresztül jönnek a vevőim, még ha az utolsó kapcsolódási pontunk más is, minden üzleti kapcsolatom visszavezethető a blogomra. Amit leírtál, Zsuzsa, azt nem lehet elégszer hangsúlyozni!

RSS hírcsatorna a bejegyzéshez kapcsolódó hozzászólásokról. TrackBack URL

Hozzászólás most!

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: