main top

Tévhitek és tények a webszöveg hosszúságáról

2013. november 22. péntek 00:35

webszöveg okosanAz üzleti kommunikációban ősi vita, hogy melyik előnyösebb: a rövid, pár száz szavas, vagy a hosszú webszöveg. Talán meglepően hangzik, de az igazi profik a hosszabb értékesítési szövegekre esküsznek. A zavar azonnal eloszlik, ha megérted, miért.

Mitől penge a webszöveg?

Bár már rég bizonyított tény, hogy a hosszabb webszövegek jobban teljesítenek, egyesek még mindig a rövidebbeknél maradnak. Érvük, hogy az interneten a figyelem gyorsan jön és gyorsan megy, a hosszúság elriaszthatja az olvasót.
Látjuk a lelki szemeinkkel, ahogy a vásárló görget és görget, és magában felkiált, hogy „én ezt az életben el nem olvasom”.

Az internet világában az érdeklődés valóban gyorsan jön és gyorsan megy. De a figyelem megragadása és megtartása közt módszertani különbség van. Előbbi csupán az első lépés, és nem vezet sikerre. Most kell rávenni az olvasót, hogy tovább és tovább olvasson, és tudni akarja, mi lesz a következő mondatban, majd a rákövetkezőben. Ne feledd:

Különbség van hosszú és terjengős webszöveg közt

Olyan ez, mint regényt olvasni. Mindannyian olvastunk már olyan könyvet, amit „nem lehetett letenni”: minden egyes bekezdés csak tovább sarkallta a kíváncsiságot, és a végén még mi voltunk a szomorúak, hogy nincs tovább.
Stephen King például 800 oldalas monstrumokat ír. Sikeres velük? De mennyire! Megveszik a következő regényét is? Hogyne! Egy Stephen King-rajongót sem tántorított még el az olvasástól az, ha a legújabb regény 1000 oldalas, sőt!

De nekem nincsenek rajongóim…

…de az elv ugyanaz. Bizonyított tény, hogy a felkészült vagy érdeklődő ügyfél mindig többet akar tudni a termékről, nem kevesebbet. Aki pedig nem érdeklődik, azzal kár vesződni: úgysem fog tőled vásárolni. Neked azokkal kell foglalkozni, akik kíváncsiak rád.

A széleskörű tájékoztatás bizalmat épít irántad, és profizmust sugall. Ha ezt a webszövegedben nem adod meg az olvasónak, és rövidre fogod, úgy érezheti, hogy titkolni próbálsz előle valamit. Még aggasztóbb, hogy megnöveli a kockázatát annak, hogy később elégedetlen lesz a vásárolt termékkel, mert információ hiányában nem azt kapta, amit várt.

Felejtsd el tehát a „túl hosszú” tévhitet! Írj bátran webszövegeidben a termékedről: a vásárlók kíváncsiak rá!
Bízz abban, hogy a terméked jó, és találd meg a saját vevőidet! A magabiztos, korrekt kommunikáció az üzlet egyik kulcseleme.

Ha úgy érzed, erre nincs időd, a webszöveg megírásában örömmel segítünk.

0 hozzászólás a Tévhitek és tények a webszöveg hosszúságáról bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: