main top

Hatékony kommunikáció és PR-útmutató

2013. december 18. szerda 17:59

Van itt egy kis probléma, aminek mindjárt örülni fogsz: a legtöbb vállalkozásnál a hatékony kommunikáció és a marketing közé egyenlőségjelet tesznek. Mi ezzel a gond? Hogy a kommunikáció másik fontos eleme, a PR – és az általa kínált lehetőségek – parlagon hevernek.

A Te cégedben is ez a helyzet?

A hatékony kommunikáció kihasználatlan lehetőségei

Természetesen a kommunikáció egyik része, hogy Te mit mondasz és írsz, azaz, milyen blogbejegyzéseket teszel fel, miről szól a hírleveled, vagy mit posztolsz a közösségi média felületein. Ezek a marketinged elemei.
Az érem másik oldaláról sokan elfeledkeznek, pedig a PR-tevékenység ugyanolyan jelentőséggel bír, mint a marketing. Sőt! Az, hogy hol jelennek meg a cikkeid, kivel vagy partneri viszonyban, és melyik nívós magazin nevez szakértőjének, hitelesebb képet ad Rólad, mint amit direkten kommunikálsz.

Hitelesség és szakértői státusz

Miért lehet eredményesebb a PR, mint a hirdetés? A válasz egyszerű: mert Te sem hiszel el mindent, amit olvasol, pláne nem az interneten. Amikor egy hirdetés könnyen megszerezhető tízmilliós vagyont, vagy nádszál karcsú alakot ígér, felmerül benned a gyanú, hogy ez nem igaz. Azt viszont inkább megfontolod, amit mások mondanak egy termékről, hiszen Nekik nem fűződik érdekük az eladásához. Ők objektív nézőpontból ítélik meg az adott céget és termékét.
A hatékony kommunikáció érdekében el kell érned, hogy hiteles legyél. Ha például a területeden szaktekintélynek számítasz, a vásárlók bizalmát is könnyebb elnyerned. Ebben segít a PR.

Útmutató a PR-tevékenységed felturbózásához

Mivel követed az írásainkat, így az a legegyszerűbb, ha a Szövegírásblog példáján mutatom meg, hogyan építsd szakértői státuszodat.
Mielőtt elkezdenénk, hadd vessem közbe, hogy a PR kiindulópontja a jó termék vagy szolgáltatás. Ahogy a marketingnél, most is akkor lesz sikeres a munkád, ha megvannak az alapok hozzá. Mivel ez biztosan így van a cégednél, mehetünk is tovább!

1. Hatékony kommunikáció: PR-megjelenések online és offline
Betonozd be szakértői státuszodat szakmai oldalakon, lapokban való megjelenéssel!
Mi például rendszeresen küldünk cikket a Piac és Profitnak, a KKVHáznak, az Öngondoskodás Expónak, és az online magazinok listája egyre bővül.
Mire figyelünk ilyenkor? Hogy a lap célközönsége egyezzen a Szövegírásblog célcsoportjával, és az is elengedhetetlen, hogy színvonalas online vagy nyomtatott magazinban szerepeljenek a cikkeink.

2. Előadások
Tarts előadást a szakterületed egyik témájáról! Szakmai konferencia, egyetemi óra vagy üzleti találkozó is alkalmas hely lehet határozott fellépésed és hozzáértésed prezentálására.
Az utóbbi időben előadtam a Corvinuson, a Debreceni Egyetemen, a Piac és Profit konferenciáján és az Öngondoskodás Expón.
A személyes benyomás a legjobb PR, ezt tapasztalatból állíthatom.

3. Saját tréning
Aki tudja, az is taníthatja, azaz, tarts saját képzést!
Ilyen volt nálunk az értékesítési szövegírásról tartott félnapos tréning, melyről nagyon sok pozitív élménnyel értem haza, és sok referenciát kaptam.

+1. Írj könyvet, készíts hanganyagot vagy videót!
Érdeklődők ezreihez juthat el a híred, ha maradandót alkotsz, például könyvet írsz, vagy oktató videót készítesz. Azok is megismerhetik így a cégedet, akik nehezebben hoznak döntést a vásárlásról, ráadásul plusz bevételi forrásnak sem utolsó egy jól sikerült e-book.
Talán már ismered is az e-bookomat Az üzleti kommunikáció titkai címmel.

A hatékony kommunikációhoz szükséged van jó PR-ra is, mert ennek segítségével építheted szakértői státuszodat. Sok sikert kívánok hozzá!

Kérlek, nyomj egy lájkot, ha találtál hasznos tippet a bejegyzésben!

0 hozzászólás a Hatékony kommunikáció és PR-útmutató bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: