main top

Hogyan tervezd meg az éves marketingkommunikációdat?

2014. január 9. csütörtök 13:22

A vevőcsalogató marketingkommunikáció akkor hozza az eredményeket, ha minőségi és rendszeres. Miért olyan fontos a rendszeres online jelenlét?
Egyrészt, mert a látogatóid, a rajongóid számítanak Rád, várják az újabb érdekes cikket Tőled, és ha cserbenhagyod őket, elveszted a bizalmukat. Másrészt, mert a Google algoritmusok is évek óta a rendszeresen frissülő weboldalakat értékelik többre, és semmi jel nem utal arra, hogy ez a tendencia változna a jövőben. Magyarul: blogolásra fel!
Pontosan tudjuk, néhány területen milyen nehéz minden héten újabb ötletekkel előállni, és időt szakítani a friss és ropogós webszöveg megírására. Ezért cikkünkben segítséget adunk az egész éves marketingkommunikációd megtervezéséhez.

2014-es marketingkommunikáció terv

Szögezzük le, hogy az online kommunikációd megtervezése nem olyan lesz, mint az újévi fogadalmak, jó? Most nem ábrándozunk, hanem konkrét, részletes tervezetet gyártunk, amit használni fogsz minden héten.

Mi a szövegírás legádázabb ellensége?

A legtöbbeknél az ötlethiány. Te is ültél már a laptop előtt, az üres Word dokumentumot bámulva? Ennek általában az a vége, hogy „majd holnap” folytatod, de ez általában nem szokott sikerülni.
Előzd meg a farkasszemnéző versenyt a monitorral! Kíváncsi vagy, hogyan?

Marketingkommunikáció ötletbörzével

Év elején ülj le egyedül vagy a csapatoddal, és ötleteljetek arról, milyen témák kerüljenek a blogba. A brainstorming lényege, hogy még az idióta ötleteket sem szabad leszólni, mert azokról is beugorhat egy zseniális gondolat. Csoportosan könnyebben szabadjára engedhetitek a gondolataitokat a munkatársakkal, és a hangulat is sokkal jobb lesz, mintha a monitor előtt szenvednél ötlettelenül.
Amikor elég ötleted gyűlt össze, eljött a következő fontos lépés ideje.

A csodálatos Excel tábla

Írd be egy szép, átlátható táblázatba, hogy melyik héten miről fog szólni a blogbejegyzésed.
Ehhez még nem kell megírnod a teljes cikkeket, sőt még a bejegyzések vázlatának sem kell tisztának lennie, elég, ha megvan a téma. Majd az adott héten utánaolvasol a választott kérdésnek, és elkészíted Pulitzer-díjas cikkedet.
Érdemes ezt a táblázatot egy évre előre megcsinálnod, de természetesen a jó marketingkommunikációban az aktualitás is fontos elem. Így, ha kell, változtass a cikkek sorrendjén, vagy cseréld le őket időszerűbb témára.

„Mérnök vagyok, nem költő!”

Úgy érzed, az írás nem a te asztalod? Pedig bármit meg tudsz tanulni, ha elég elszánt vagy, és a blogírás sem kivétel ez alól.

Szövegírásblog tipp: keress online kommunikációs tréninget, vagy olvass el jó pár cikket és könyvet a témában. Olvasd el például a marketingkommunikáció kihagyhatatlan hozzávalójáról, a SEO-ról szóló egyik írásunkat. De aztán ne várj tovább, vágj bele, mert a gyakorlatban tudsz a legtöbbet fejlődni!

Sikeres kommunikációdat mi is egész évben tippekkel és friss információkkal segítjük. Egy kis ihletért nézz be hetente a blogra!

0 hozzászólás a Hogyan tervezd meg az éves marketingkommunikációdat? bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: