main top

A hatékony kommunikáció trendi eszköze: a YouTube

2014. január 23. csütörtök 14:56

Amikor a cégek marketingstratégiát készítenek, a hatékony kommunikáció eszközeit tervezik, gyakran nem aknázzák ki megfelelően az egyik divatos médiumot, a YouTube-ot. A közösségi média, élen a Facebookkal és a LinkedInnel, ma már minden vállalat marketingfókusza lett.
Közben a YouTube szép csendben a második legnagyobb keresőoldallá nőtte ki magát, így a tartalmai jelentős hatással lehetnek a vállalatokra. Akár a tiédre is!
A következőkben megmutatjuk neked, hogyan válj a YouTube rutinos használójává, hogyan népszerűsítsd vele vállalatodat!

A YouTube a hatékony kommunikáció kulcsa

Sok vállalat készít videót, amit aztán csak a saját honlapján lehet megtekinteni. Ez nagy hiba. Csak akkor fogják megnézni, ha felmennek erre a honlapra, márpedig nem biztos, hogy az emberek naphosszat töltenének vállalati honlapok böngészésével.
Miért ne töltenéd fel inkább a YouTube-ra a videódat? Így sokkal többen fogják látni, ráadásul mindössze annyi a dolgod, hogy teszel a kisfilmbe egy beágyazott linket, ami saját honlapodra mutat, és ha az embereknek tetszik, amit látnak, nagy eséllyel kattintanak a weboldaladra.

Optimalizáld videódat a keresőre

A hatékony kommunikáció érdekében fontos, hogy úgy alakítsd kisfilmed címét, hogy azt meg is találják. Három fontos elemet tarts észben: a címet, a leírást és a címkét.

A videó címe olyan, mint egy cikknek vagy egy könyvnek a címe, amit a Google ad ki találatként. Két fontos feladatod van ezzel kapcsolatban. Az egyik, hogy megtaláld azt a kulcsszót, amit a fogyasztóid, potenciális vevőid a leggyakrabban beírnak, amikor a te szolgáltatásodat vagy termékedet keresik.
Minden személyes tanácsadáson elmondom, hogy a gondosan megválasztott kulcsszó az üzleti kommunikáció alapja. Ha úgy érzed, hogy nem jó az oldalad látogatottsága, akkor vélhetően a kulcsszavaid nem lettek lézerpontosan meghatározva. Ebben az esetben jó szívvel ajánlom neked a kulcsszókutatásunkat, ami már rengeteg ügyfelünk online jelenlétét pörgette fel. Ha ezt igénybe veszed, akkor megtaláljuk neked azokat a kis tavakat, amiben nagy hal lehetsz. Soha többé nem kell kicsi halacskaként kóvályognod az óriási óceánban, ha ezt profikra bízod.
A másik feladatod a videó feltöltésekor pedig az, hogy figyelemfelkeltő címet adj neki. A hatékony kommunikáció kulcsa a kettő harmonizálása: keresőoptimalizálás és érdekes tartalom házassága.

Az ördög a részletekben van…

  1.  Érdemes a kulcsszóval kezdeni a címet, és izgalmas jelzőket használni benne.
  2. A leírás maximum két, de inkább egy mondatból álljon. A cikk két elemét kell használnod itt is, ám itt több hangsúlyt fektess a figyelemfelkeltésre. A YouTube csak az első két sorát jeleníti meg a leírásnak. A szöveg végére tedd be vállalatod honlapjának linkjét.
  3. A címke a kulcsszavakat tömöríti. Többet is megadhatsz, de válaszd meg a kulcsszavakat úgy, hogy azok a legjobban leírják videód tartalmát.

Milyen az ütős videó?

A legfontosabb a kezdés. Az első 15 másodperc. Ha az lehengerli a nézőt, nem fog elkattintani.
Indíts egy szokatlan képpel, hanghatással, felkavaró kérdéssel. Hass a néző érzelmeire. Ne legyen túl hosszú, hanem lényegretörő és lendületes. Ha hosszabb, akkor legyen egy előzetes tartalom, hogy a néző tudja, mit fog nézni. Egy előadáson ülve is jobb, ha tudod, mire számíthatsz, ugye?

A videó végén késztesd potenciális fogyasztódat cselekvésre! Kattintson vállalkozásod honlapjára, gondolkodjon el a látottakon, írjon róla véleményt. Rajtad múlik, hogy mit szeretnél. Akarhatsz bármit, akár azt is kérheted, hogy fejezzék ki tetszésüket lájkkal, mellyel előrébb kerülsz a találati listán.
A lényeg, hogy foglalkozzon a látottakkal tovább, így nagyobb az esélye, hogy igény alakul ki benne a termékedre vagy szolgáltatásodra.

A YouTube-on egy videó remek kezdő lépés, ha az a cél, hogy a fogyasztóid megismerjenek, megszeressenek. A következő lépés az, hogy a nézők a vállalatod honlapjára kattintanak. Onnantól pedig egy jó értékesítési szöveg vásárlót farag a látogatóból.

Te használod már a YouTube-ot? Oszd meg a véleményed!

0 hozzászólás a A hatékony kommunikáció trendi eszköze: a YouTube bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: