main top

A webszövegírás 4 gyémántkemény alappillére

2014. január 30. csütörtök 15:08

Pályafutásom során rengeteg kiváló szakemberrel dolgoztam. Lenyűgözött szakmai tudásuk, és magával ragadott a lelkesedésük. A webszövegírás azonban még nekik is gondot okozott, hiába voltak kétségbevonhatatlan szakértők a maguk területén.

Az ördög éppen ezen a ponton bújik meg. Sokan évtizedekig foglalkoznak saját termékük tökéletesítésével, közben éjjel-nappal azon jár az eszük, hogyan válhatna vállalkozásuk még sikeresebbé… és elfelejtik, hogy potenciális vásárlóik talán még soha nem is hallottak róla.

A webszövegírás legnagyobb abszurduma

Bizony előfordul, hogy az értékesítés legnagyobb akadálya maga a vállalkozó, aki a portékáját kínálja. Annyit foglalkozott már vele, hogy magától értetődőnek tart olyan részleteket is, melyek laikusok számára kínaiul csengenek. Ahhoz, hogy eladd a terméked, amire oly sok munkát és időt áldoztál, úgy kell tekintened rá, mintha most látnád először. Ez nem könnyű feladat.

Azt már tudjuk, hogy szövegírás során először a vásárló érzelmeit kell megragadni. Minden ügyfél fejében azonban eljön a pillanat, amikor meg kell a logikus oldalának magyaráznia, miért döntsön a vásárlás mellett.

A mi titkos fegyverünk webszövegíráshoz

Ha egy vállalkozó szövegírással bíz meg minket, mindig négy kérdést teszünk fel neki, melyekre, ha kimerítő és őszinte választ ad, akkor csakis elsőrangú szöveg készülhet. Hogy mi a titka? Az, hogy betekintést ad vásárlói lelkébe.

Lássuk tehát, mi a 4 kincset érő kérdés a webszövegírás világában

Mi a problémája a vevődnek, amire te megoldást kínálsz?

A potenciális ügyfelek elenyésző hányada áll neki úgy a vásárlásnak, hogy ő most kifejezetten egy nagyon penge páraelszívót keres. Az ő problémája az, hogy nem szellőzik a fürdő és penészes a csempe. Szövegírás közben fesd le érzékletesen, milyen gyötrő gondokkal kell szembenéznie ügyfelednek: ha magára ismer, biztosan továbbolvas.

Milyen vágyai vannak vásárlódnak, melynek eléréséhez a terméked hozzásegíti?

A válasz könnyű: a fent felsoroltak megoldása, gondolnád. A szövegírást azonban nem érdemes ennyivel letudni. Sokkal jobban megragadja a vásárlót, ha arról olvas, amit látni szeretne, mint ha arról, amit nem. Egy kalandpark marketingese ne hagyja abba a szövegírást azzal, hogy nincs többé unalom. Aki ellátogat hozzá, az kipirult arccal és élményekkel feltöltődve távozik.

Ha mégsem vásárol, mi a kifogása?

A jó vásárló mérlegel. A webszövegírás egyik legfontosabb eleme: lézerpontossággal bemérni az ügyfél legfontosabb kifogásait, és még csírájukban hatástalanítani őket. Lehet, hogy drágállják a terméked? Írd le, és mellé azt is, miért éri meg mégis beszerezni. Vásárlóid úgy fogják érezni, mintha a gondolataikban olvasnál.

Sorold fel, a konkurens termékei miben jobbak, mint a tiéd!

Meglepődtél? Remélem, csak egy pillanatra. Nem azt kérem, webszövegírásod abból álljon, hogy fényezed az ellenfelet. De igenis, legyél tájékozott! Ha a konkurencia silányabb terméket árul, de 2 év garanciával, míg te csak 1 év garanciát adsz, ne hirdesd nagy piros betűkkel, hogy 1 év garanciát vállalsz. Emeld ki azt, amiben a te konstrukciód verhetetlen!

…és a webszövegírás máris egyszerűbben megy

Ha pontos és kimerítő választ tudsz adni a fent felsorolt 4 kérdésre, kijártad a szövegírás iskoláját. Ilyen mankókkal gyerekjáték olyan szöveget írni, melynek isszák minden szavát a vásárlók.

A szövegírás célja, hogy kapcsolatot létesíts ügyfeleiddel. Az ilyen kérdések azonban nem csupán eme kincset érő kapcsolat megtalálásában segítenek: észre sem veszed, de webszövegírás közben te is jobban megérted vállalkozásodat és saját magad. Ezért az élményért már most megéri elkezdeni.

Te is ütős szövegekre vágysz, hogy csak azon kelljen agyalnod, miként szolgáld ki a termékedért tolongó tömeget?

Ha nincs időd a szövegírásra, vagy nincs ötleted, hogyan tehetnéd eredményesebbé üzleti kommunikációdat, üljünk le egy jó kávé mellé, és segítek.
Személyes tanácsadáshoz itt tudsz időpontot kérni

4 hozzászólás a A webszövegírás 4 gyémántkemény alappillére bejegyzéshez

  • Szávai Károly szerint,
    2014. január 30. csütörtök 15:19 időpontban:

    Nagyon jó cikk, köszönet érte!
    Aktuális a cégnél nekem is a téma, sokat segített vele. Egyszerűnek tűnik a 4 kérdés, de hirtelen nem is tudnék választ adni mindegyikre.

  • Aladàr szerint,
    2014. február 2. vasárnap 18:56 időpontban:

    Ez a cikk jókor jött.

    Köszönöm

  • Aladàr szerint,
    2014. február 2. vasárnap 18:58 időpontban:

    Ez a cikk jókor jött.
    Èrdekes nézőpontokat kaptam.
    Köszönöm

  • Aladàr szerint,
    2014. február 2. vasárnap 19:00 időpontban:

    Ez a cikk jókor jött.
    Èrdekes nézőpontokat kaptam.
    Kérek tanàcsadàst.
    Köszönöm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: