main top

Mikor éri meg a Facebook hirdetés?

2014. február 5. szerda 18:51

A Facebookon lassan a csapvizet is lájkoljuk ivás helyett. De megéri-e valójában a cégeknek a Facebook hirdetés? És ha igen, hogyan használd a saját célpiacodon?
Ezekről a fogós kérdésekről szól aktuális írásunk. Tarts velünk egy kis matekórára a Facebook tizedik születésnapja alkalmából!

A Facebook már nem divat a fiataloknál, kell-e Facebook hirdetés

A tizenévesek közül már nem regisztrálnak olyan sokan a legnagyobb közösségi oldalra, mint korábban, hiszen a szüleik is az ismerőseik között szerepelnek. A kamaszok között tehát már nem olyan menő a Facebook. Baj ez?

Akkor igen, ha a Te célcsoportodat tizenévesek alkotják. Ez esetben inkább a Twitter, az Instragram és a YouTube lesz a Te tereped.

Amennyiben a célcsoportod a húsz évnél idősebb generációkból kerül ki, nyugodtan kísérletezz a Facebook hirdetések különböző fajtáival.
Hogyan érdemes nekiállni? Segítünk!

Mi a célod a Facebook hirdetéssel?

Ahhoz, hogy eldöntsd, megéri-e a Te cégednek a Facebookon hirdetni, meg kell határoznod a célodat.
Több rajongót szeretnél látni az oldaladon? Ezt könnyedén elérheted egy jó képpel és figyelemfelkeltő szöveggel a Facebook hirdetésben. De vigyázz! A lájkolók számának növekedése nem egyenlő a bevételed növekedésével.
Te is láttál már olyan oldalt, ahol egy szép, tízezres rajongói bázis díszelgett, de a bejegyzéseket senki sem értékelte pozitívan a „Tetszik” gomb megnyomásával, a hozzászólások nyomát pedig még Winnetou sem találta volna meg? Ebben az esetben a hirdetésre költött összeg csak kidobott pénz.
Hogyha viszont a honlapodra tudod terelni Facebook-oldalad lájkolóit, ott van esélyed vásárlót faragni belőlük egy profi marketinggépezet, vagy néhány jól megírt értékesítési szöveg segítségével.

A közösség ereje

Jól használod a Facebook hirdetést, ha az oldalad „rajongóit” sikerül igazi rajongókká tenned. Azaz, eléred, hogy aktívan kövessék a bejegyzéseidet, és részt vegyenek a kommunikációban.  Így lesz egy olyan közösség, aki dicséri a cégedet, ajánlja a termékeidet, és akiknek a véleménye segít az online kommunikációd kialakításában.
A legjobb hír pedig, hogy az aktív lájkolók előbb-utóbb vásárolni is fognak.

Rögtön terméket reklámozol?

Kevesebben fognak a Facebook hirdetésedre kattintani, ha elsősorban a termékeid értékesítésére koncentrálsz a közösségi oldalon, és nem a párbeszéd kialakítása a fő célod. Találhatsz vevőket, de a közösségi oldalra elsősorban nem vásárolni jönnek az emberek. Ők csicseregni és barátkozni akarnak itt.
Termékek direkt reklámozását akkor ajánljuk, ha a márkád már ismert, vagy ha akciót kínálsz.

A bevált recept

Mivel a Facebook mindenkinek jó terep a hirdetés elhelyezésére, nagyon nagy a reklámzaj. Ne ess abba a hibába, hogy csak hirdetsz!
A leginkább bevált koktél az érdekes tartalmak és a reklámok elegye, rázva, nem keverve. Reklám nélkül nehéz új lájkolókat szerezni, érdekes tartalom nélkül pedig lehetetlen a meglévő „rajongókat” megtartani.
Sok sikert kívánunk céged közösségi médiás életéhez!

Jól jönne a segítség Facebook oldalad felpörgetéséhez? Keress minket kommunikációtervezés és Facebook hirdetés elkészítéséért!

Egy hozzászólás a Mikor éri meg a Facebook hirdetés? bejegyzéshez

  • Facebook hirdetés vagy kiskapu? | szövegírás blog.hu szerint,
    2014. március 13. csütörtök 12:30 időpontban:

    […] Egy célzott Facebook hirdetés rajongó tömeget hozhat a céges közösségi oldaladra, viszont ennek meglesz az ára. Szó szerint, ugyanis a cégóriás nem adja olcsón a szolgáltatásait.Ha tudni szeretnéd, mikor és hogyan éri meg itt hirdetni, olvasd el korábbi cikkünket a témában: Mikor éri meg a Facebook hirdetés? […]

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: