main top

Hogyan fűszerezd az online kommunikációdat meta adat segítségével?

2014. február 14. péntek 12:24

Online kommunikáció terén egyre tájékozottabbak a vállalkozók. Szerencsére ma már szuper tréningek és képzési programok vannak, ahol tanítják az online marketing alapjait. Ennek köszönhetően egyre többen tudják, hogy érdemes odafigyelni a meta adatok helyes megadására is. Bár a weboldaladon a felhasználók nem mindig látják őket, mégis figyeli valaki…
Igen, jól sejted.
A Nagy Testvér mindent lát.
Neked is érdemes ezt szem előtt tartanod, mikor új tartalmat töltesz fel, mert a Google robotoknak fontos információt közvetítenek ezek a meta adatok.

Manapság megoszlanak a vélemények a SEO (Search Engine Optimization) alapelvekről. Sokan vitatkoznak a meta adat írás trükkjeiről és a keresőoptimalizálás rejtélyeiről, de abban egyetértenek a szakértők, hogy az online kommunikáció szerves része ma már a SEO. Ha nem tudod, mit is jelent pontosan, vagy hol és hogyan tudod megadni a meta adatot, cikkünk segítségedre lesz.

Mit jelent a meta adat az online kommunikációban?

A meta adat (angolul meta data) jelentése: adat az adatról. A keresők weboldalad szövegét adatok sokaságaként kezeik, a meta adat pedig információt nyújt számukra az adatok sokaságáról, tehát mintegy összefoglalóként is felfogható.
Tévhit, hogy csak a Google számára fontos

Bizonyos helyeken a felhasználók is találkoznak a meta descriptionnel, így duplán érdemes odafigyelned erre az adatra. A kereső találati listájában a cím alatt a description egy része látszik. Így ha ütős a megfogalmazásod, nagyobb eséllyel kattintanak majd weblapodra.

Hol tudod megnézni a meta adataidat?

Valószínűleg weblapod admin felületén is meg tudod tekinteni oldalanként, de van egy másik módszer is, amivel – néhány kivételtől eltekintve – az összes weboldal meta adatait megnézheted.

Nyisd meg az oldalt, amit szeretnél megnézni.
Egered jobb gombjával kattints egy olyan területre weboldaladon, ahol nincs link, menüpont stb., mert ekkor más lehetőségeket hoz a jobb gombos kattintás.
Kattints az „Oldal forrásának megtekintése” szövegre, s már láthatod is az oldal forráskódját. Keress rá a meta szóra, és könnyedén megtalálod majd az adatokat.

Fontosabb meta adatok az online kommunikációban

Title, avagy milyen címet adj aloldalaidnak
Egy ütős Title 3-5 szóból áll, és tartalmazza az adott aloldal kulcsszavát. Ha SEO szempontból is jól írod meg aloldalaid és blogbejegyzéseid címét, akkor nyugodtan add meg azt a címet.
Ennek a bejegyzésnek pl. a Title meta adata: „Hogyan fűszerezd az online kommunikációdat metaadat segítségével?”

Description: egy ütős leírás szövegedről
Az ideális Description (Leírás) meta adat 2-3 értelmes, írásjelekkel is tagolt mondatból áll, amely a látogatók számára is készül. A Google-ban ez a szöveg (vagy ennek egy részlete) jelenik majd meg, ha megjelenik az adott tartalom a találati listában. A Descriptionben foglald össze röviden, hogy miről szól az adott aloldal, bejegyzés, s ne felejtsd el a kulcsszavaidat sem használni.
Ennek a bejegyzésnek pl. a Description meta adata: „Online kommunikáció során a meta adatokra is oda kell figyelned. Megmutatjuk, hogyan!”

Keywords: a kulcsszó mindenek felett

Elképesztően fontos, hogy olyan kulcsszavakat, kifejezéseket adj meg, amik tényleg szerepelnek az oldalon. Ne feledd, a kevesebb néha több. Vannak, akik azt vallják, hogy nyugodtan adj meg akár 10 kulcsszót is, azonban a legtöbb SEO szakember azt mondja, hogy 5 kulcsszónál többet nem érdemes megadni. S ha belegondolsz, egy szöveget elég nehézkes lenne ötnél több kifejezésre optimalizálni.
Ennek a bejegyzésnek pl. a Keywords meta adatai: „online kommunikáció, meta adat”.

WordPress-en fut a weboldalad?

WordPress-eseknek két hasznos kiegészítőt is ajánlunk. Az egyik az All in One SEO Pack, a másik pedig a Yoast WordPress SEO. Mindkettő segítségével könnyedén megadhatod aloldalaid, blogbejegyzéseid meta adatait. A Yoast-féle bővítmény nagy előnye, hogy jelzi, megfelel-e a tartalom a SEO szempontoknak, s rögtön elemzi is a szöveget (pl. kulcsszó sűrűsége, alcímek használata, URL stb.).

Vannak ismerőseid, akiknek hasznos lehet a bejegyzésünk?
Oszd meg velük Facebookon, hálásak lesznek érte!

0 hozzászólás a Hogyan fűszerezd az online kommunikációdat meta adat segítségével? bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: