main top

A hírlevél alapja az ötlet

2014. február 19. szerda 23:49

Korábban már írtunk arról, hogy szerintünk milyen a jó hírlevél. Emlékszel talán? Hírlevél készítésekor a legapróbb részletre is oda kell figyelni, hiszen az egész nem lehet több néhány bekezdésnél. 6-8 gondolatnak ütős mondatokká és lehengerlő szöveggé kell alakulnia annak érdekében, hogy az olvasók tovább kattintsanak az oldaladra, és onnan az értékesítő felületre. A hírlevél mindent eldöntő eleme az, hogy mit írsz a tárgy mezőbe, de nagyon fontos tudni, mit szabad írni – és mit nem – e rövid szövegben. Ne aggódj, a cikk végén erre még visszatérünk, hogy részleteiben is megtudd a hírlevélírás titkait!
Most pedig térjünk rá a hírlevél egy másik fontos fókuszára: az ötletre!

A jó hírlevél érdekes, de az ötletek tárháza véges… vagy mégsem?

Mégsem! Mi hisszük, hogy bármikor lehet még egy érdekes témát találni a hírlevél írásához. Ha úgy érzed, tanácstalan vagy, üres-lap szindrómád van, olvass tovább, és fontold meg tanácsainkat! Elképzelhető, hogy egyik sem tűnik újnak számodra, mégis úgy gondoljuk, érdemes hangsúlyozni, mert mi évek óta eszerint dolgozunk, és imádják az ügyfeleink.

1. Lebegjen előtted a küldetés, ne pedig a pénz

Mindig gondolj vissza, milyen lelkesen indítottad be vállalkozásodat, illetve milyen álmaid voltak induláskor! Ezek az álmok még megvannak, ugye? Valamit felépíteni, a világ egy kis részét megváltoztatni, elismerés, siker… Ezek fontos elemei a boldogságnak. A pénz önmagában nem tesz sikeressé, és egy életen át biztosan nem boldogít, a küldetéstudat azonban igen, és rengeteg energiát ad. Például ahhoz, hogy a hírlevélhez ötletet találj.
Ettől még lehet, hogy ugyanannyi idő lesz megtalálni a következő témaötletet, de sokkal rövidebbnek fog tűnni az az idő, amit erre szánsz! Ne feledd, az idő szubjektív! Ha szenvedélyes vagy, a felhasznált idő nem tűnik majd időpocsékolásnak.

2. Kezdj neki mindenképp

Ne azon gondolkozz, hogy ötlettelen vagy, és mennyire nyögvenyelős egy új cikkhez ötletet találni. Inkább szánd arra ezt az időt, hogy a leülsz a gép elé, és keresel a Google-ban. Folyamatosan. Nyisd meg a hírlevél írásához a Wordöt. Igen, üres. De mégis, valahogy más az, hogy villog az egyenes vonal a lapon. Hidd el, az jobban rákényszerít, hogy ötletet találj. És fogsz is!

3. Más területről is jöhet a múzsa csókja

Új ötletet egyszerűen meríthetsz azzal is, hogy nyitott szemmel szemléled a környezetedet. Állítsd át a gondolkodásod! Persze nem kell úgy járni-kelni, hogy folyamatosan az új hírlevél szövegén gondolkozol, megy ez tudat alatt is.
A legtöbb ember ott követi el a hibát, hogy csak a saját területén nézelődik ötletekért. Pedig más szakterületek ugyanúgy forrásul szolgálhatnak. Figyeld azokat a hírleveleket, amiket kapsz, és lesd el a legjobb trükköket. Az ötlet lehet egy ügyes megfogalmazás is, egy aktuális hírre reagálás, nemcsak a területeden belüli új téma.

+1 Tippünk

Ha van egy ötleted, de épp nincs időd hírlevelet írni belőle, jegyezd fel mindenképp. Ha úgy gondolod, hogy megjegyzed, akkor is. Erre talán az egyik legjobb megoldás az okostelefonokon lévő jegyzetalkalmazás – persze jegyzettömböt is tarthatsz magadnál. Ne csak egy szóban írd le az ötleted, hanem vázold fel röviden, ami épp akkor eszedbe jut. Sokkal egyszerűbb lesz felidézni, amikor majd szöveggé formálod.

Ötleted tehát előbb vagy utóbb biztosan lesz, hiszen az interneten található információk tárháza végtelen, nem is beszélve a külföldi oldalakról vett ihlettől. Mindig tartsd szem előtt, hogy egy jó hírlevél az egyik legfontosabb eleme a célpiacod érdeklődésének fenntartásához.

Most pedig itt az ígért link a hírlevél mesterfogásairól, melyet melegen ajánlunk:

A kirobbanó üzleti sikerek kulcsa a hírlevél

Ha tetszett a cikk, küldd tovább a linket ismerősödnek, akinek még nem olyan kimagasló az üzleti kommunikációja, mint amilyen kiváló a cége. Hálás lesz érte!

Kategória: Hírlevél | Címke: | Hozzászólások (1)

Egy hozzászólás a A hírlevél alapja az ötlet bejegyzéshez

  • Ami nélkül a kommunikációs terv mit sem ér… | szövegírás blog.hu szerint,
    2014. szeptember 19. péntek 00:38 időpontban:

    […] Ha használsz hírlevélküldő rendszert, az egész biztosan vezet valahol statisztikákat a kiküldött üzenetekről. Vizsgáld őket alaposan! Mely tárgysorra haraptak az olvasók igazán? Mik voltak azok a témák, amikről többet akartak olvasni? Kincset érő információk ezek, melyek óriási segítséget nyújtanak. A kommunikációs tervedhez illeszkedő hírlevél készítéséhez például itt kapsz néhány öt… […]

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: