main top

Aranybánya a kizöldített kommunikációs terv

2014. március 6. csütörtök 23:34

A kifizetődő kommunikációs terv nem csupán zöld, de költséghatékony is. Még újrahasznosított anyagokra sincs szükség, ha céged kommunikációja során óvni szeretnéd a környezetet.
Hogyan spórolj a reklámköltségen úgy, hogy közben jobb eredményt érsz el? A cikkben kész csatatervet olvashatsz arra az esetre, ha céged marketingbüdzséjét szűkíteni kellene.

Költséghatékony kommunikációs terv környezetbarát módszerekkel

Ínséges időkben kétszer is meg kell fontolnod, milyen típusú reklámra költesz, hogyan kommunikálsz. Egy biztos: ha nem kommunikálsz az érdeklődőkkel, nem lesznek vásárlóid, így bevételed sem. A marketinget tehát nem lehet szüneteltetni semmilyen körülmények között.
Lehet viszont okos kommunikációs tervet készíteni. Mégpedig így:

 

1. lépés – Ne nyomtass!

Felejtsd el a szórólapokat és újsághirdetéseket. Ezekre legjobb esetben is egyszer néznek rá az emberek, hogy aztán krumplipucoláshoz használják fel a lapokat. Nem érdemes tehát több ezer forintot fizetni egy féloldalas hirdetésért, hogy másnapra a kukában végezze. Egy kivétel van, amit a következő lépésből tudhatsz meg.

 

2. lépés – Ismerd meg a célpiacod szokásait

Ha megkérdezed az új vevőidtől, hol találkoztak a termékeddel, tudni fogod, merre érdemes indulni, nem kell feleslegesen sokféle hirdetésre költened.

Lehet, hogy egy szakterületeden népszerű blogban kell PR-cikket megjelentetned, vagy eljött az ideje, hogy célzott Facebook-kampányt indíts el márkád ismertebbé tételéhez. Attól függ, mit olvas az ideális vevőd.

 Ha pedig az ideális vevőd egy nyomtatott szaklapot olvas, akkor érdemes ott hirdetned, cikket megjelentetned.

3. lépés – Az internet a barátod, Te pedig legyél a vásárlóid barátja

Kommunikációs terved készítésénél vedd figyelembe, hogy ma már minden korosztály magabiztosan szörfözik, fészbúkozik, és használja a keresőt. Segíts nekik, hogy könnyen rád találjanak, és minden fontos információ a rendelkezésükre álljon a honlapodon.

Előző cikkükben arról írtunk, hogyan nehezítik meg sokan vásárlóik dolgát. Olvasd el, ha nem akarsz ebbe a hibába esni: A webszöveg gyilkosa. 

 

Amikor már megvan a kommunikációs tervedhez a megfelelő irány, jöhetnek a részletek

 

Mivel már ismered célközönségedet és a szokásaikat, milliméteres pontossággal szabhatod rájuk a szövegeidet, és még a dizájnt is az ízlésükhöz igazíthatod.

Célzottan reklámozhatsz, és egy idő után a vásárló keres meg téged. A célzott keresés pedig nagyobb valószínűséggel eredményez vásárlást, mintha fűnek-fának árulnád a terméked.

 

Miért környezetbarát a célzott, online kommunikáció?

 

– Időtálló. A kézzel fogható tárgyak, szórólapok, magazinok és egyéb reklámanyagok könnyen a kukában végzik. A plakátok letéphetők, és ki vannak téve a környezet viszontagságainak. Online reklám esetén ez nem fordulhat elő.

– A zöld vásárló. Folyamatosan gyarapodik az a vásárlótábor, aki zöld utat ad a környezetvédelemnek. Egyre fontosabb szempont, hogy egy cég mennyire figyel az újrahasznosításra és a tiszta termelésre, papíralapú kommunikációval pedig igen nehéz zöldnek lenni.

– Utánkövetés. Míg az újsághirdetéseknél és plakátoknál fogalmad sincs, hogy érdekelte-e a nézelődőt a mondanivalód, addig a hírleveleknél és honlapoknál pontosan mérni tudod az érdeklődést. Így célzottan annak küldhetsz reklámot, akinek már csillog a szeme a terméked láttán, ez kevesebb kidobott időt, energiát, pénzt és alapanyagot jelent.

 

Kommunikációs terved sikeréhez célozz minél pontosabban, legyél zöld, és mérd az eredményeidet.

Ha mesterlövészként szeretnéd megcélozni a célközönségedet és költséghatékonnyá tenni a kommunikációdat, gyere el az Öngondoskodás Konferenciára, és ülj be az előadásomra. Kattints a részletekért ide: Öngondoskodás Konferencia 2014

Egy hozzászólás a Aranybánya a kizöldített kommunikációs terv bejegyzéshez

  • Hogyan épül fel a személyes márka? | szövegírás blog.hu szerint,
    2015. október 13. kedd 08:38 időpontban:

    […] Pozitív és környezettudatos világnézetünk kifejezéseképpen „kizöldítettük” honlapunkat , és imádunk zöld cégekkel dolgozni. Blogunkat nyugodtan böngészheted bármilyen […]

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: