main top

Facebook hirdetés vagy kiskapu?

2014. március 13. csütörtök 12:30

Fontos kérdés, hogyan lehet növekedni a legnagyobb közösségi médián. A Facebook hirdetés, a nyereményjátékok vagy az egyedi posztok hozzák-e meg az áttörést. Mindenki keresi az aranytojást tojó tyúkot, persze a keresgélés közben könnyen melléfoghatsz.
E heti cikkünkben segítünk, hogy ne tévedj el a Facebook reklámok és a lájkgyűjtögetés labirintusában.

A Facebook hirdetés és a költségek

Egy célzott Facebook hirdetés rajongó tömeget hozhat a céges közösségi oldaladra, viszont ennek meglesz az ára. Szó szerint, ugyanis a cégóriás nem adja olcsón a szolgáltatásait.
Ha tudni szeretnéd, mikor és hogyan éri meg itt hirdetni, olvasd el korábbi cikkünket a témában: Mikor éri meg a Facebook hirdetés?

Vagy a Facebook reklám helyett másfelé kacsintgatsz?
Biztos Te is találkoztál már vásárolt lájkokat árusító hirdetéssel. Lehet, hogy gondolkodtál rajta, megéri-e kipróbálni, végül is nincs mit vesztened vele…
Válaszképp álljon itt egy történet a sok közül, és döntsd el magad, melyik éri meg jobban: a drágább Facebook reklám, vagy az olcsóbb lájkvásárlás.

Egy lájkvásárlás története

A brit Steven Taylor elmeséli, hogy járt pórul barátja, amikor lájkokat vásárolt Facebook oldalára.
Chris, egy jól menő zenész úgy döntött, komoly összeget fektet Facebook oldalába és online kommunikációjába, mert tudta, hogy így érheti el legkönnyebben rajongóit. A Facebook hirdetést drágának találta, és gyorsabb eredményt akart elérni. Népszerűsége növekedett is folyamatosan, egyre többen nézték videóit, lájkolók százai özönlöttek oldalára.

Aztán nem várt dolog történt

A zenész oldalát letiltották, sőt, Twitter és YouTube felhasználófiókját is elvesztette. A sok okosan befektetett pénz hirtelen felesleges kiadássá vált, a rajongók hiába keresték a zenészt a közösségi média oldalain.

Mi volt főhősünk nagy hibája?
Rossz emberre bízta Facebook oldalát. Az oldalt menedzselő üzletember olyan cégre hagyta a lájkok megsokszorozását, akik lájkvásárlással foglalkoztak.

Mi a baj a lájkvásárlással?

Az eladó lájkok túlnyomó többsége hamis felhasználóktól érkezik. Bértetszikelő profilok százait hozzák létre, és ki- bejelentkezve nyomják a Tetszik gombot. A legtöbb ilyen lájküzem Indiában található, ahol a dolgozók éhbérért robotolnak napi 16 órákat a számítógép előtt.
Ennek ismeretében a Facebook örökre kitiltja azokat az oldalakat, akik szabálytalanul szerzik rajongóikat. Nem érdekes, hogy az oldal tulajdonosaként tudtál-e a hamis profillal lájkolókról vagy sem, Facebook oldalad nem működhet tovább.

Jól válogasd meg, kire bízod rajongói oldalad!

Ha szabálytalanul működő oldaladat lekapcsolja a FB, sosem fogod visszakapni a befektetett pénzt vagy a rajongókat, akik értetlenül állnak a helyzet előtt. Hírneved, márkád hitelessége mehet tönkre.

Honnan tudod, kivel nem szabad üzletelni? Ezek az árulkodó jelek, melyek alapján leleplezheted a csalókat:

  • Gyanúsan alacsony árak irreális mennyiségű lájkolóért.
  • Külföldi (például indiai) rajongók.
  • Garantált lájkolók.
  • A cég oldalán nincs ajánlás, a céget nem találod a cégjegyzékekben.

Eleve érdemes felhúzni a szemöldöködet, ha napi több száz tetszikelőt ígérnek, még furcsább, ha ezt garantálni is tudják. Ki tud garanciát arra, hogy ismeretlen felhasználók éppen gépnél lesznek-e, érdekli-e őket a terméked, lesz-e kedvük lájkolni…
Saját érdekedben jó messziről kerüld el a „túl szép, hogy igaz legyen” típusú megoldásokat, mert jó esély van rá, hogy túl mocskosak a színfalak mögött zajló események.

Oszd meg velünk hasonló élményedet, vagy mondd el a véleményed!

 

3 hozzászólás a Facebook hirdetés vagy kiskapu? bejegyzéshez

  • Susi szerint,
    2014. március 13. csütörtök 17:39 időpontban:

    NEM HÚZTAM FEL A SZEMÖLDÖKÖMET, AMIKOR MAGA A FACEBOOK, PONTOSAN EZT ÍGÉRTE NEKEM, ÉS BE IS TARTOTTA A SZAVÁT:-)
    “Eleve érdemes felhúzni a szemöldöködet, ha napi több száz tetszikelőt ígérnek, még furcsább, ha ezt garantálni is tudják.”

  • Ancsi_Szövegírásblog szerint,
    2014. március 13. csütörtök 19:50 időpontban:

    Kedves Susi!

    Köszönjük a hozzászólást.
    Itt a kétes, indiai bérlájkokat árusító honlapokra gondoltunk, nem a Facebookra. A lájkvásárlás legálisan, megbízható forrásból lehetséges, csak érdemes óvatosnak lenni ezen a téren.
    További sok lájkolót kívánunk 🙂

    Radó Ancsi
    Szövegírásblog

  • Visi Ferenc szerint,
    2014. március 13. csütörtök 21:30 időpontban:

    @Susi, az épp a Facebook-hirdetések egyik típusa – a cikk tartalmát tekintve a FEHÉR oldal. 🙂

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: