main top

Zöld kommunikáció: áldás vagy átok?

2014. március 21. péntek 14:35

A zöld kommunikációról sokak számára még mindig az újrahasznosított papírból készült szórólap jut eszébe. Pedig nem érdemes ennyivel letudni a környezettudatosságot. A fenntartható fejlődés terén rengeteg dinamikusan fejlődő és rendkívül hasznos szolgáltatást fedezhetsz fel Te is. Egy kis odafigyeléssel saját vállalkozásodat is „kizöldítheted”: az eredmény pedig nemcsak tiszta lelkiismeretben, hanem anyagi haszonban is mérhető lesz.

Zöld kommunikáció az üzlet minden területén?

Ma már egyre többen tisztában vannak az üzleti kommunikáció alapjaival. Minden vállalkozás kommunikációja három részből áll.

Az üzleti kommunikáció 3 alappillére:

  • marketing
  • értékesítés
  • SEO

Mindhárom megkerülhetetlenül fontos egy sikeres vállalkozáshoz. A jó hír az, hogy mindhármat lehet környezettudatosan a zöld kommunikáció irányába vinni.

Zöld kommunikáció online és offline

Mindenki ismeri a különbséget az online és az offline kommunikáció között. A vállalkozók általában marketing terén szoktak mérlegelni, mivel járnak jobban: online hirdetéssel vagy szórólapozással, plakátokkal. Bár mindkettőt lehet környezettudatos módon művelni, az online jelenlét nemcsak zöld kommunikáció szempontjából verhetetlen.

Az online kommunikáció segítségével költséghatékonyan, lekövethető módon szerezhetsz valódi vásárlókat, ráadásul a lehetőségeid száma is sokkal szélesebb. Néhány csatorna, melyen keresztül zöld kommunikációt folytathatsz:

  • Weblap
  • Google+
  • Facebook
  • Adwords
  • YouTube
  • LinkedIn

Ezek olyan, dinamikus, testre szabható felületek, melyek pofonegyszerűvé teszik a kimagaslóan hatékony marketingkommunikációt. Biztos vagyok benne, hogy a Te fantáziád is beindult már… Aknázd ki ezt az aranybányát a sikerhez.

Természetesen az offline kommunikáció kora sem áldozott le végleg. A vásárlók azonban nem véletlenül fordulnak az online világ irányába.

Íme, néhány intő jel:

Sokkal kevésbé hatékony: nehezebben és drágábban tudod megcélozni a vásárlóidat, így sok pénzed kárba vész
Környezetszennyező: a zöld kommunikációval összevetve valóságos katasztrófa
Nehezebben mérhető: sokkal pontatlanabbak lesznek az adataid arról, megérte-e pénzt ölnöd a kampányba
Zavaró: az emberek többsége a hagyományos reklámokat tolakodónak érzi
A lehetőségek száma korlátozott: egy egyszerű szöveg vagy kép mindig sokkal kevésbé érdekes, mint egy komplex online hirdetés.

Tapasztalatok szerint a vásárló többsége honlapok alapján tájékozódik, még akkor is, ha magát a terméket személyesen vásárolja meg. Épp ezért elengedhetetlen, hogy a figyelmedet az online világ felé fordítsd!

A zöld kommunikáció most még zöldebb

Bár az online marketing és értékesítés mindenképpen környezettudatosabb az offline módszereknél, bizonyos eszközökkel még hatékonyabb zöld kommunikációt folytathatsz honlapodon. Sok weblap választja a karbonsemlegesítést (köztük mi is – figyeld csak meg a kis zöld ikont a jobb felső sarokban!), amely biztosítja, hogy a honlap üzemeltetéséhez szükséges elektromos energiát megújuló energiaforrásokból nyerjük. Ez a módszer nemcsak számunkra jóleső érzés, de kedvező PR értékkel is bír. Büszkék vagyunk rá, hogy törekszünk a környezetkímélő módszerekre, és előszeretettel dolgozunk környezettudatos vállalatoknak.

Hallgass a zöld kommunikációról élőben!

A jövő hét végén (2014. március 29.) megrendezésre kerülő Öngondoskodás Expo egy nagyszerű rendezvény, mely remek előadásokkal segít magánembereknek és vállalkozásoknak abban, hogyan tehetik önfenntartóvá, környezetkímélővé életvitelüket. A konferencián magam is előadást tartok a zöld kommunikáció fontosságáról és módszereiről.

Ha szívesen hallgatnál részletesebb útmutatást arról, hogyan forintosítsd a zöld kommunikáció által kínált előnyöket az üzleti életben, várlak szeretettel!

0 hozzászólás a Zöld kommunikáció: áldás vagy átok? bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: