main top

Domain név, avagy a honlap optimalizálás nulladik lépése

2014. április 2. szerda 12:05

Kevesen tudják, hogy a honlap optimalizálást egy alaposan átgondolt domain kiválasztásával érdemes elkezdeni. A SEO optimalizáláson túl azonban még számos fontos szempontot érdemes figyelembe venned, ha domaint keresel új weblapod számára.

Vajon a Te következő projekted híre is futótűzként terjed majd a potenciális érdeklődők körében, ha egy alaposan átgondolt, jól megfogalmazott domain alatt reklámozod az értékesítési oldalát?

Szeretnél kevesebbet költeni Adwords hirdetésekre, miközben többen találnak meg a keresők természetes találati listájában?

Ezen a héten a keresőoptimalizálás nulladik lépéséről, a megfelelő domain kiválasztásához meríthetsz ötleteket. Ha márkaépítés szempontjait figyelembe véve választasz domaint, ez a cikk nem neked szól. Azonban, ha beszédes címet szeretnél, amit nem csupán a célpiacod, de a Google is hamar megjegyez, eláruljuk, mire figyelj.

Honlap optimalizálása domain segítségével –
5 fontos szempont, amire neked is érdemes odafigyelned

Kulcsszó. Tudod melyik a legfontosabb kulcsszavad? Keress olyan domaint, ami tartalmazza.
Védett márkanevet NE válassz, hacsak nem a Tiéd.
Jól hangzik? Írd le, majd olvasd fel hangosan.
Ékezetek nélkül mit jelent? Ezt is gondold végig, sok kínos pillanatot spórolhatsz meg vele.
Megvásárolható? Mielőtt beleélnéd magad, csekkold, hogy szabad-e.

Tippek, ha foglalt a hőn áhított kulcsszavas domained

Ne ess kétségbe, ha már valaki előtted lecsapott a legtutibb domainre. Vedd elő a kockás füzeted, és kezdj el ötletelni. A legjobb, ha munkatársaidat is bevonod ebbe a folyamatba.

Vegyél elő egy szinonimaszótárt.
Egy másik ablakban nyisd meg ezt az oldalt: domain.hu, a http://www.domain.hu/domain/szabad-e/ oldalát, ahol folyamatosan tudod ellenőrizni, hogy szabad-e a domain.

Gyűjts frappáns és rövid jelzőket, amik illenek kulcsszavadhoz, majd keress további szinonimákat.

Ha végképp kifogytál az ötletekből, nézd meg, hogy mutatna a domain, ha számokat is tennél bele.

7 halálos bűn a domain szövegének megtervezésénél

1. Kötőjeles domain, ha egybeírva már foglalt. (Ha az egybeírt verzió már foglalt, akkor ne foglald be kötőjellel. Csak azért mert erős kulcsszavakat tartalmaz, még nem lesz jó megoldás. Rengeteg látogató megfeledkezik a kötőjelről, így a konkurenciának kedvezünk.)
2. Com végű magyar szót tartalmazó domain a magyar piacra. (Amennyiben a hu kiterjesztésű domain foglalt, de a com vagy az eu végződésű még szabad, akkor ettől még ne kezdjünk vad domain foglalásba. Csak a szerencsevadászok hiszik, hogy bárki rákeres egy elevengyerekek.eu kiterjesztésű domainre, amikor a hu végű már 5 éve a piacon van, és ötös Page Rank értékkel bír.
3. Ékezetes domaint se vegyünk meg, ha az ékezet nélküli verzió nem lehet a miénk (a fenti okok miatt).
4. Egy nyelvtörőnek tűnő domain nevet még a családtagok sem tudnak megjegyezni, nemhogy az érdeklődők, ezért kerüljük a grezmarvidampark-szerű szóösszetételeket, mert nem lesznek népszerűek.
5. Bonyolult helyesírású és nehéz angol szavakat sem érdemes választani a magyar piacra, mert sok látogatót veszít, aki feltételezi minden magyar internetezőről, hogy makulátlan az angol és a magyar helyesírása. Egy seedsworldwide.hu domain nem könnyíti meg a dolgomat a keresés során. Ha ezt be kell pötyögnöm, akkor ettől pipa leszek, és mást keresek inkább.
6. A kulcsszó egyveleg típusú domain esetén az a veszély áll fenn, hogy a Google gyanakodni fog ránk, mert számos spamküldő választja ezt a lépést. Ők gyakran telerakják több szolgáltatás + termék nevével a méter hosszú, ezer karaktert tartalmazó domain kifejezést.
7. Egy jó kulcsszó elgépelt alakját sem érdemes reklámozni. Elírásra ugyan mindig lehet számítani, de ez is elég lúzer kategória. Ez a fajta látogatóvadászat (Typo Scatter) sem új keletű dolog, de nem építi egy cég felé sem a bizalmat, aki ilyen kicsinyes módszerrel akarja elhalászni a konkurens remegő kezű és diszlexiás látogatóit.

SEO optimalizálás kulcsszavak nélkül?

A kulcsszókutatást NEM érdemes megspórolnod. Ez egy olyan befektetés, ami garantáltan megtérül hosszú távon. Gondolj bele, hogy jönne több vevő üzletedbe, ha egy pincében, cégtábla és minden jelzés nélkül üzemeltetnél boltot, vagy ha egy frekventált helyen óriási plakátokkal hirdeted tevékenységedet?

A kulcsszókutatás szolgáltatásunkkal már rengeteg vállalatnak segítettünk új réspiacok feltárásában. Azok is igen elégedettek ezzel a szolgáltatásunkkal, akiket a versenytársaik szorongattak meg egy-két területen. Mi találtunk nekik olyan varázsszavakat, melyen keresztül piaci előnyre tehetnek szert. Az induló projektekben is százezreket lehet spórolni, ha ismerjük azokat a kulcsszavakat, amire magas a keresések száma, ugyanakkor alacsony a verseny.
Webszöveg átvilágításaink során számtalanszor kiderült már, hogy egy cég olyan szavakat használ a kommunikációjában, amire havi szinten 40-50 keresés van. Hidd el, igen bosszantó tud lenni, amikor valaki olyan létrára akar felmászni, ami rossz falnak van támasztva…

Spórold meg azokat a kidobott százezreket, amit arra költesz, hogy egy rosszul megválasztott szót reklámozol.

Ha még nem készült profi kulcsszókutatás vállalkozásod számára, itt az ideje lépned a vevőid felé, rendeld meg tőlünk most:
Szövegírásblog kulcsszókutatás

0 hozzászólás a Domain név, avagy a honlap optimalizálás nulladik lépése bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: