main top

A szarvashiba, ami romba dönti az üzleti kommunikációdat

2014. április 9. szerda 20:36

Céges honlapod és Facebook oldalad felpörgetése lassabban megy, mint szeretnéd? Ahogy korábbi blogbejegyzéseinkben már olvashattad, az üzleti kommunikáció akkor sikeres, ha rendszeres. Amikor rendszeresen friss tartalmakkal és információval látod el az olvasóidat, jól csinálod a tartalommarketinget.
Egy ponton mégis sokan elbuknak. Elfelejtik a kommunikáció legfontosabb alapelvét. Cikkünkből megtudod, hogyan kerüld ki a gyakori baklövést.

Üzleti kommunikációs egyszeregy

A szorgos blogírás és színes Facebook bejegyzések posztolása közben könnyű elfeledkezni magukról az olvasókról. Mire gondolunk?
Sokszor a blogbejegyzések alatt nincs lehetőség a hozzászólásra, vagy az egész honlapon alig lehet fellelni az elérhetőségeket. Azaz, nem fogadjuk a látogatók válaszát. Szegény látogató pedig hiába érdeklődne, ha nincs rá lehetősége nálunk, felteszi a kérdését a konkurenciának, aki nem volt rest foglalkozni a beállításokkal.

Kommunikáció adok-kapok módra

Nagyon szép dolog, ha jobban szeretsz adni, mint kapni, de az üzleti kommunikáció terén kapni is tudni kell. Furcsa képet mutat a cégedről, ha mindennap posztolsz a Facebookon, de hetekig nem válaszolsz az üzenetekre.

Nézzük, hogyan tudod interaktívvá tenni a tartalommarketinget:

1. Blog
A blogodon biztosítsd a hozzászólás lehetőségét. A spam kommenteket egy-egy plug-innal már egyszerűen ki tudod szűrni, így csak a valódi reakciókkal kell törődnöd.
A hozzászólásokra válaszolj is, még akkor is, ha nem kérdeztek semmit. Gondolj bele, ha személyesen megdicséri valaki a munkádat, akkor is megköszönöd neki, igaz?

2. Facebook
Facebook oldaladon többféleképpen érkezhet válasz az általad megosztott tartalmakra, jöhet lájk, megosztás, hozzászólás, üzenet. Az utóbbi kettőre mindenféleképpen érdemes válaszolnod.
Az oldalad lájkolóinak pedig illik köszönetet mondani a kerek számoknál, például minden 500. oldallájk után.

3. Weboldal
Figyelj rá, hogy a weboldaladon legyen Elérhetőség vagy Kapcsolat menüpont, ezeken pedig mindig aktuális telefonszám és e-mail cím szerepeljen. Sokan esnek abba a hibába az üzleti kommunikációjuk során, hogy hetente blogolnak, ugyanakkor nem frissítik egy 3 éve kilépett munkatárs adatait a weboldalon.

Hogyan lesz időd mindenre válaszolni?

Időt nyersz, ha a napi Facebook válaszokat és hozzászólásokat egyszerre tudod le. Például mindennap fél öttől hatig reagálsz a kérdésekre. A lényeg, hogy iktasd be a napirendbe, hogy ne maradjon el.

Ezt nyered, ha mindig válaszolsz olvasóidnak

A bizalomépítés egyik legjobb módszere az oda-vissza kommunikáció betartása. Hiába van egy tiédnél régebbi cég a piacon, ha veled már interakcióba lépett az érdeklődő, akkor könnyebb lesz számára neked írni, mint felvenni a kapcsolatot egy idegennel.
A bizalom megszerzése közben pedig fontos információkat tudhatsz meg, ha szóba állsz olvasóiddal. Megismered, mik a legnagyobb problémáik, ami miatt a termékedre van szükségük. El fogják mondani, hogyan látják a cégedet. Olyan új szempontokat tudsz bezsebelni, amikre korábban nem gondoltál, pedig ezek lesznek a legütősebb érvek a terméked mellett.

Ha üzleti kommunikációd interaktív, közelebb kerülsz olvasóidhoz. Reagálj minden üzenetre és hozzászólásra, hogy kiépüljön feléd a bizalom.

Vajon a Te weboldalad lehetne még interaktívabb? Katt ide: Segítünk hatékonyabbá tenni az üzleti kommunikációdat. 

0 hozzászólás a A szarvashiba, ami romba dönti az üzleti kommunikációdat bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: