main top

Amit hírlevél készítésekor tudnod kell…

2014. május 7. szerda 18:09

Sokan gondolják, hogy a hírlevél készítése merő időpocsékolás. Pedig ez egy nagyon fontos eszköz a kezedben! Összekötő kapocs lehet céged és az ügyfeleid között, és ahhoz képest, milyen hatásos, egyáltalán nem ördöngős dolog. A legfontosabb, hogy figyelemfelkeltő és könnyen olvasható legyen, ezt pedig könnyen elérheted, ha tudod, mire figyelj. Pár egyszerű lépés, és garantált, hogy csökkennek a leiratkozóid!

Ütős hírlevél készítése 5 lépésben

      1.     A Lista

Akár tapasztalt vállalkozó vagy profi hírlevél küldő programmal, akár egy reményteli start-up cég büszke tulajdonosa, vannak dolgok, amik elkerülhetetlenek. Szükség van egy legalább 100 fős listára a potenciális érdeklődőkről. Elegendő egy Excel tábla négy oszloppal: vezetéknév, keresztnév, e-mail cím és telefonszám. A későbbiekben ezzel időt spórolsz, mivel egyszerűen csak beilleszted egy hírlevél küldő rendszerbe. A hírlevél szoftver helyetted kiküldi minden embernek a levelet, neked csak a szöveggel kell foglalkozni.
Ha teljes a táblázat, már meg is van az első lépés a tökéletes hírlevél felé.

     2.     Az ötlet

Egy igazán ütős hírlevél szerkesztése az ötlettel kezdődik! Tartsd nyitva a szemed, és hagyj elegendő időt magadnak. Ha ezt betartod, fáradozásaid biztos megtérülnek!

A fehérpapír-effektus elkerülése: Ha az ötlet várat magára, vegyél egy nagy levegőt, és lazulj el. Tilos görcsölni! Kézenfekvő megoldás lehet, ha elolvasol pár cikket a témában. Ebben segíthet a Google.

3.     Figyelemfelkeltő tárgysor

Egy vérbeli hírlevél szerkesztő tudja, hogy a tárgysornak csak 7 másodperce van, hogy megragadja az olvasó figyelmét.

Mitől lesz figyelemfelkeltő a tárgysor?

Kérdést tartalmaz: Az agy egy szuper számítógép, a folyamatos problémamegoldás a lételeme. Ha kérdést kap, beindul, és ontja a válaszokat. Pl. Van jobb, mint hátradőlni, és látni, hogy az üzlet megy magától?
Problémaorientált: Hasonló a mechanizmus, mint a kérést tartalmazó címsoroknál. A problémamegoldás az agyat figyelemre ösztönzi. Pl. Rövid távon megéri marketingezni?
Kíváncsiságot ébreszt: Általában a kérdésben a hangsúly az „ezek” szón van, hiszen ahhoz, hogy erre a kérdésre választ kapj, el kell olvasnod a szöveget. Pl. A szuperbruttótól a számlaszámig – milyen aknák vannak az adóbevallásban?

4.     Kezdődhet a szerkesztés

Ha már megvan az ötlet, a kezdeti lendület segít abban, valami igazán eredetit alkoss. A halogatás, túlgondolás csak ront a szövegen. Hírlevél szerkesztés közben is fontos, hogy egyszerűen csak írj le mindent, ami eszedbe jut!
Ha már megvan a nyers szöveg, jöhet a következő lépés.

Mire érdemes figyelni?

Kinek szól? A bevezetőben érdemes megszólítani az olvasót. Pl. Te vagy a legfontosabb, Benned rejlik a motiváló erő.
Figyelemfelkeltő kérdések: Ha lankad a figyelem, a hírlevél könnyen a spam mappában végzi, vagy leiratkoznak róla. Pl. Elégedett az életével?
„Túltagolás”: A jól tagolt levél segíti az olvasást. Minden sor után kell egy üres sor és a bekezdések után is. A bekezdés első sora pedig értelemszerűen beljebb kezdődjön. Eleinte szokatlannak tűnhet, de egy tökéletes hírlevélhez elengedhetetlen.
Kiemelés: A fontosabb szavakat, mondatokat emeljük ki. Ide tartoznak a már leírt megszólítások, figyelemfelkeltő kérdések.
Dőlt szöveg: A különböző időpontokat, termékneveket érdemes dőlt betűvel szedni.

 5.     A hírlevél küldés szabályai

Azzal, ha érdekes információkkal – és persze képekkel, videókkal – díszíted fel a weboldalad, már garantálod a hírlevél feliratkozásokat. Érdemes szem előtt tartani azt is, hogy mindig add meg a leiratkozás lehetőségét a leveleid végén. Ha jó hírlevél küldő szoftvert választasz, az mindig értesít a fel- és leiratkozókról, így azt is megfigyelheted, melyik írásaid váltottak ki több érdeklődést.
Megkönnyíted a hírlevél marketingedet, ha kiválasztasz egy szoftvert, ami felkínál bizonyos hírlevél sablonokat, és már alapkód-készlettel rendelkezik.

Hiába jó a hírleveled, weboldalad mégsem konvertál olyan jól, mint szeretnéd?

Lehet, hogy már hónapok, vagy akár évek óta csiszolod webszöveged, mégsem hozza az elvárt eredményt…

Ha szeretnéd, hogy valaki külső szemlélőként rávilágítson weblapod gyenge pontjaira, jó szívvel ajánlom neked padlóáras szolgáltatásunkat, a Webszöveg Átvilágítást, ahol megvizsgáljuk weboldalad szövegét értékesítési és seo szempontból is.

10 ezer Forintért – előzetes felkészülés után – 1 órán keresztül elemezzük neked honlapodat egy Skype megbeszélés keretein belül.
Még soha ilyen keveset nem költöttél a jobb konverzió érdekében!

Tudj meg többet a Webszöveg Átvilágításról!

2 hozzászólás a Amit hírlevél készítésekor tudnod kell… bejegyzéshez

  • Mikor segít a hírlevél írás? | Job Force szerint,
    2014. november 11. kedd 10:50 időpontban:

    […] a vállalkozásod népszerűsítéséhez? Az internet hatalmas túlkínálatában egy-egy jól megfogalmazott hírlevél segíthet az érdeklődés felkeltésében és ha ügyesen fogalmazol, akkor a […]

  • Faragó Lászlóné szerint,
    2015. január 9. péntek 14:44 időpontban:

    Kérem a hírlevelet számomra megküldeni!
    Üdvözlettel Faragó Lászlóné

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: