main top

Te is lehetsz profi szövegíró

2014. május 15. csütörtök 08:30

Milyen trükköket használ egy profi szövegíró?

Internet ide vagy oda, vannak dolgok, amik nem változtak. Például az, hogy ha vásárlókat akarsz, érdekesen, izgalmasan kell írnod. Ahhoz, hogy a te oldalad is előkelő helyre kerüljön a keresőben – és ezáltal a leendő partnereid is rád találjanak –, állandóan frissülő és a közönségednek tetsző, releváns tartalom kell.
Vagyis, nem elég, ha a terméked, a szolgáltatásod szuper, a weboldalad minden kis részletéből is ennek kell sugároznia. De ne ijedj meg, a marketing szövegírásba hamar bele lehet jönni.

Te mennyire vagy profi szövegíró?

A szövegíró legfontosabb feladata, hogy olyan szöveget írjon a honlapodra, hogy azt a keresőmotorok is szeressék, és a potenciális vevőidet is meggyőzze a további böngészésről. Lássuk tehát, hogyan járj egyiknek, majd a másiknak a kedvében.

Mi tetszik a keresőknek?

Sokan tudják már, hogy nem elég a leendő vevőink helyébe képzelni magunkat, és kitalálni, hogy ők vajon milyen kifejezést ütnek be majd a keresőbe. A honlap szövegírásnak ez csak egy része. Bár ez is fontos, a keresőmotoroknak ennél kifinomultabb algoritmusuk van, és aki SEO szövegírásra adja a fejét, annak ezekkel mind tisztában kell lennie. Mennyi a túl sok, mennyi a túl kevés? A szöveg elején legyen inkább sok kulcsszó, vagy a végén? A webszövegírás tele van ilyen apró, de fontos részletekkel, melyek mind-mind számítanak, és segítenek, vagy gátolnak..

Mi lesz szimpatikus egy vevőnek?

Nem könnyű egyszerre megfelelni egy gépnek és egy személynek is. Hogy kinek mi tetszik, az szubjektív, de vannak általános szabályok, amikre azért egy kreatív szövegíró figyel.

  • Mindig tüntesd fel az árat, különben rossz benyomást keltesz az érdeklődőben, mert azt gondolja, hogy nem mered kommunikálni az áraidat!
  • Az Ő nyelvükön kell a termékismertetőidet megfogalmazni. A biztonság kedvéért minden olyan szót száműzz, amit a nagymamád nem ért meg!
  • A termékedet nálad jobban senki sem ismeri, ezért nagyjából el tudod képzelni, hogy melyik korosztályt kell megcéloznod, milyen az érdeklődési körük, milyenek a vásárlói szokásaik. Ha kell, gondolj konkrét emberekre, pl. a legkedvesebb vásárlódra.
  • Azt is fel tudod mérni, hogy a vásárlás során az ár vagy a minőség lesz-e a döntő, vagy esetleg valami más. Akárhogy is, mindig a legelőnyösebb oldalt hangsúlyozd.

A reklámszöveg írását ezekre az információkra tekintettel kell létrehoznod, alakítanod.

Képek, színek, formák – bátran játssz velük!

Minden profi szövegírónak rendelkeznie kell minimális marketingismerettel. Lehet, hogy nem tanultad ezt a szakmát, de egy minimális képzésre mindenkinek szüksége van. Sok olyan emberrel találkoztunk, aki saját cége reklámozása közben szeretett bele a marketingbe: ez egy olyan sokszínű szakma, melyben mindenki megtalálja a saját stílusát. Ne sajnáld az időt arra, hogy megtaláld a sajátodat!

Ne félj kérdezni szakemberektől, az ő véleményük alapján könnyebb lesz megreformálni az oldaladat, hogy az valóban profittermelő oldallá váljon.

A webszöveg átvilágítás segít feltérképezni, hogy mi lenne a vállalkozásod, a honlapod jövőjére nézve a helyes fejlesztési irány.

0 hozzászólás a Te is lehetsz profi szövegíró bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: