main top

Nem minden Facebook, ami üzleti kommunikáció

2014. július 17. csütörtök 09:34

A Facebook hatással van a hétköznapjaidra és a szokásaidra, jobban mint gondolnád. Nem csak arról van szó, hogy Zuckerberg oldalán át tartod a kapcsolatot barátaiddal. A Facebook az üzleti kommunikáció fontos részévé vált, olyannyira, hogy az online marketing más területeire is kihat. Sajnos sokszor negatívan.

A Facebook-hatás az üzleti kommunikációban

Aki aktívan jelen van a legnagyobb közösségi oldalon, az hajlamos más közösségi oldalakat is a Facebook módjára kezelni. A legfeltűnőbb ez a jelenség a Linkedinen, amit az üzleti kommunikáció más formájára találtak ki.
Sokan panaszkodnak, hogy regisztráltak a Linkedinre, de nem történik semmi, nem értik mire jó ez egyáltalán. Miért van ez? Mert úgy akarják használni a Linkedint, mint a Facebookot, várják a lájkokat és megosztásokat, amik persze elmaradnak.
Ne érezd magad rosszul, ha Te is ebbe a hibába estél. Teljesen logikus az elvárás, hiszen a Linkedinen is van “Like” gomb, és ugyanúgy lehet tartalmat kitenni, mint a Facebookon.

A következő mini összefoglalóval segítünk, hogy hatásos legyen az üzleti kommunikációd.

A közösségi oldalak felhasználási útmutatója

1. Linkedin

Mire jó?
Szakmai kapcsolatok építésére, erősítésére, a szakmai tapasztalatok bemutatására érdemes használni, egyéni és céges szinten is. Potenciális ügyfeleket, üzlettársakat érhetsz el vele, megcsillanthatod az önéletrajzodat és bezsebelheted az elismeréseket ajánlás formájában.

Mire nem jó?
Ne használd vicces videók és aranyos képek megosztására, ezt a Facebookon megteheted.

Tipp: Ossz meg szakmai cikkeket, videókat! Adj ajánlást más szakmabelieknek, és Te is kapni fogsz.

2. YouTube

Mire jó?
Szuper eszköz, hogy előrébb hozd a honlapodat a keresőben. Lazán és szemléletesen bemutathatod a cégedet vagy termékedet egy jó kis videóval.

Mire nem jó?
Felesleges kisregényt írnod a videó alá, inkább terelj az oldaladra egy linkkel.

Tipp: Készítess ötletes videót, amit szívesen néznek és megosztanak! Ne csak egyszerű reklámot tegyél fel, az értékes tartalom itt is alapelv, mint az üzleti kommunikáció más területein.

3. Pinterest

Mire jó?
Remekül össze tudod gyűjteni egy adott téma érdeklődőit a Pinterest tábláival (board). Terelni tudod ezeket az érdeklődőket az oldaladra, ha érdekes tartalmat adsz nekik. Amennyiben a terméked nőknek szól, kihagyhatatlan számodra a Pinterest, hiszen a felhasználók között túlnyomó többségben nők szerepelnek.
Tovább fokozhatod a hatást, ha több táblát is készítesz különböző altémákra, vagy akár egy témára más névvel.

Mire nem jó?
A Pinterest sem Facebook, nem érdemes csak az ismerősökre vadászni. Itt sokkal inkább a témák körül csoportosulnak a felhasználók.
Oszd meg nyugodtan mások pinjeit is a saját tábládon, így több tartalmad lesz a sajátod mellé.

Tipp: A Pinteresten nagyon fontos a szépség, az esztétikum. Ha a termékedről osztasz meg fotókat, azok legyenek csodaszépek, mert így már önmagában a látványért megosztják (“pinelik”) majd őket.

Ezekkel a tippekkel kigyógyulhatsz a Facebook-hatásból, és sikeresebb lehetsz az üzleti kommunikációban.

Érdekelnek az ötletes, pénztárcakímélő megoldások, amikre a konkurencia nem is gondol? Többek közt ezekről is szó lesz a július 23-ai Szakértői Státuszépítő Tréningünkön.
Itt tudhatsz meg többet a tréningről. 

 

 

0 hozzászólás a Nem minden Facebook, ami üzleti kommunikáció bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: