main top

5 halálos fegyver a szövegírói eszköztárban

2014. augusztus 6. szerda 00:25

Ideje szembesülni a ténnyel: az értékesítési szövegíró nem egy Shakespeare. Nem azért, mert nem akkora zseni (bár ez is igaz). Hanem mert nem az a dolga, mint Shakespeare-nek: az értékesítési szövegíró dolga olyan „művet” kreálni, ami vásárlásra biztat. Ismeri ugyanis a réges-régi mondást:

Az emberek szeretnek vásárolni, de nem szeretik, ha eladnak nekik.

Mi a különbség? Az, hogy ha az ember vásárol, akkor úgy érzi, azt saját szabad akaratából teszi. Azonban ha eladnak neki, azt tukmálásnak érzi. Minél inkább győzködöd, annál inkább ellenáll. Te sem szereted, ha mindenáron rád akarnak sózni valamit, ugye?

Hogyan oltja ki a profi szövegíró a „tukmálás” érzetét?

Az alábbiakban 5 olyan módszert osztunk meg, mellyel meg lehet győzni az érdeklődőt: a termék kell neki, és erre ő maga jött rá. Így csináld:

1. Büszkeség

„Ez a bőrfotel amilyen szuperkényelmes, annyira egyedi és különleges darab. Szeretnéd hallani vendégeid irigykedő sóhajait?”

Vásárlónk már el is képzelte, hogy ő lesz a legtrendibb a barátai között ezzel a vonzó bőrfotellel. Mert a szívünk mélyén mindig le akarjuk nyűgözni a környezetünket, igaz…?

2. Anyagi előnyök

„Ez a vitamin 5000 Ft fél évre, ami annyi, mint 27 Ft naponta. Megér Önnek napi 27 Ft-ot az egészsége?”

Mindig mindenki szívesebben vásárol, ha úgy érzi, különösen előnyös üzletet kötött. Nyugodtan hasonlítsd össze terméked árát valami más árával, amire a legtöbb ember szívesebben költ. Ezzel rögtön reálisabban és jobb fényben fogják látni az ajánlatodat.

3. Testreszabottság

„Nem mindig teszek olyan ajánlatot, mint Önnek, de úgy érzem, Ön kiemelkedik az ügyfeleim közül.”

Ősi szövegírói trükk, gondolnád. A helyzet azonban az, hogy ez nem feltétlenül lódítás. Mi is minden ügyfelünknek egy kicsit más csomagot adunk el, hiszen minden cégnek máshogy kell fejlesztenie az online kommunikációját. Nyugodtan játszd ki ezt az ütőkártyát, ügyfeled értékelni fogja!

4. Szeretet

„Ön is szeret mosolyt csalni gyermeke arcára? Örvendeztesse meg ezzel a vadonatúj játékkal, majd pillantson rá időnként, ahogy csendben játszik, miközben képességeit észrevétlenül fejleszti.”

A szeretet hatalmas ösztönző erő, ezt minden szövegíró tudja. Érzékletes képekkel még jobban felturbózhatod a szeretet okozta érzelmi ingert, és könnyen célba érhetsz.

5. A veszteségtől való félelem

„Bizonyára Ön is hallott a legutóbbi rablásról. Sokkoló tény: a kirabolt üzletben működő riasztó
üzemelt. Működő, de nem korszerű! Hogyan érheti el, hogy Önnel ez ne történjen meg?”

A veszteségtől való félelem talán a legkomolyabb fegyver a szövegíró zsebében. Ahogy egy neves üzletember mondta: „Száz dollárért nem tartanék nyitva egész éjjel, de hét éjszakán át kész lennék nyitva tartani, hogy ne veszítsek száz dollárt.” Ezt jegyezd meg.

Lettek ötleteid?

Ezeket a bármikor bevethető szövegírói trükköket éjjel-nappal használhatod üzleti kommunikációdban. Csupán pillants rá egyre, és máris támadhat egy jó ötleted saját cégedre nézve.

Ha pedig mégis profi szövegírókra bíznád a kommunikációt, itt van néhány érvünk, miért minket válassz. 

0 hozzászólás a 5 halálos fegyver a szövegírói eszköztárban bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: