main top

Örökzöld ötletek tartalommarketinghez

2014. augusztus 12. kedd 15:38

testre szabott tartalommarketingTartalommarketing. Talán van elképzelésed, mi lehet ez, de jobb tiszta vizet önteni a pohárba.
Tartalommarketing alatt azt értjük, amikor a cég különböző hasznos, érdekes, frissülő szövegekkel látja el olvasóit, akik ezt vásárlással és hűséggel hálálják meg.

Tartalommarketing tehát a stylist ingyenes videója az őszi divatról, az autószerelő műhely blogbejegyzése a Forma-1-ben használt gumiabroncsokról, vagy a könyvkötő képriportja a világ első nyomtatott könyveiről.

Friss, érdekes, és tükrözi a szakértelmedet: ez a tartalommarketing

Tehát összességében nagyon hasznos. A legtöbben blogot vezetnek ezzel a céllal, azonban még a legelszántabbaknak is meggyűlik a bajuk az ötletszerzéssel néha…
Miről írjak még? Van még egyáltalán téma, amit nem rágtam tövig? Ilyen és ehhez hasonló gondolatok gyötörhetik az alkotói válságba sodródó szövegírót.

Hadd segítsünk!

Talán furcsa, de a tartalommarketingben is vannak olyan témák, melyek olyanok, mint a feneketlen kút: sosem fogynak ki, és bármikor vissza lehet menni hozzájuk egy jó ötlet merítéséért. Íme, a mi ajánlatunk:

1. Személyes történet

Ne, ne magadról írj mindig – ez alapszabály –, de ha a céged alapítása kalandos volt, esetleg tevékenységi köröd teljesen különbözik a végzettségedtől, és e mögött egy sztori van, vagy nemrég történt veled munka során egy tanulságos történet, írd meg! Mindenki szereti a sikersztorikat: vevőid közelebb érzik hozzád magukat, ha megosztasz velük ilyen történeteket, míg közben a tiszteletet is növeled magad és céged iránt.

2. Napi aktualitások

Mindig van valami, amiről éppen mindenki beszél. Nem azt várjuk, hogy kifejtsd a véleményed az ukrán válságról vagy a miniszterelnök legutóbbi nyilatkozatáról, de jó fényt vet rád, ha képben vagy. Ha találsz szakmai vonatkozást a napi aktualitásokban, járj utána, vagy esetleg keress egy találó hasonlatot egy kurrens eseménnyel, melyet ügyesen beleépíthetsz a bejegyzésedbe. Olvasóid értékelni fogják!

3. Külföldi szakértők

Ehhez persze nyelvtudás szükséges, de ha van olyan nemzetközi hírű szakember, akire felnézel, és értesz a nyelvén, nyugodtan meríts ötleteket az ő honlapjáról! Ők általában már mesterfokon űzik a tartalommarketinget: elég feliratkoznod a hírlevelükre, és máris tálcán kapod az ötleteket! Persze, ne másod át ezeket egy az egyben, a tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy erre nincs is szükség. Egy-egy külföldről származó ötletcsomag száz meg száz új gondolatot generál…

…mondj búcsút az uborkaszezonnak!

Ha lelkiismeretesen végzel tartalommarketinget honlapodon, akkor mindig szükséged van új ötletekre. Mi azt javasoljuk, legalább 10 hétre tervezd meg előre az online kommunikációdat, de ha úgy érzed, kínoz a fehérpapír effektus, ezekhez az ötletekhez bármikor visszatérhetsz.
Garantáltan nem hagynak cserben.

Ha szívesen fogadsz további ötleteket, vagy akár csak egy-egy motiváló idézetet a napi munkához, akkor lájkolj minket a Facebookon!

2 hozzászólás a Örökzöld ötletek tartalommarketinghez bejegyzéshez

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: