main top

Egy vödör jég tanulságai az online kommunikációban…

2014. augusztus 22. péntek 00:48

Az online világ egy új internetes őrülettől hangos. A világ legbefolyásosabb emberei fűszerezik online kommunikációjukat egy meglepő videóval: nyakon öntik magukat egy vödör jeges vízzel, és megneveznek három másik embert, akinek szintén így kell tennie, vagy 100 dollárt kell adományoznia az ALS Foundation nevű alapítványnak, mely egy, az idegsejteket megtámadó végzetes betegségre (amiotrófiás laterálszklerózis) igyekszik felhívni a figyelmet.

A kihívást már olyan emberek teljesítették, mint Bill Gates, Mark Zuckerberg, Oprah Winfrey, Stephen King, Steven Spielberg, az Apple-vezérigazgató Tim Cook, és még sorolhatnánk…
Jelenleg Vlagyimir Putyinra várunk, hogy elfogadja Vin Diesel kihívását.

De miért jó ez a Te online kommunikációdnak?

Az ALS Ice Bucket Challenge (magyarul Vödör Jég Kihívás) sikeréről a számok egyértelműen tanúskodnak. A trend haszonélvezője, az ALS Foundation 7 nap alatt több mint 4 millió dollár felajánlást kaszált be, mely éppen a négyszerese a tavalyi bevételnek. Akárki is találta ki ezt a kihívást, online kommunikációs zseni volt.

Mit tud tehát ez a kampány, hogy ekkora lelkesedést váltott ki a világ legbefolyásosabb embereiből is? Mik az igazi mozgatórugói ennek az eufórikus közösségi eseménynek, amely a teljes online kommunikációt a hatalmába kerítette?

Tanulságok a buli mögött

Akát tetszik ez az ötlet, akár idegenkedsz tőle, a kihívás kiötlői Neked is üzennek néhány bölcs tanácsot, hogyan építs fel egy sikeres kampányt a szociális média korszakában. Lássuk, mik ezek!

        1. Keress egy nagybetűs Ügyet
         Ez a kampány az amiotrófiás laterálszklerózis nevű ritka, de végzetes betegségre hívja fel a figyelmet. Jelenleg egyetlen készítmény   ismert, mely 2-3 hónappal meghosszabbítja a beteg életét: az ALS Foundation ennek az elterjesztésére gyűjti a pénzt. A történelem igazolja a tényt, hogy minden online kommunikáció sikeresebb, ha egy jó ügyet támogat, mely érzelmi húrokat pendít meg az olvasóban. Találj Te is egyet!

        2. Csak egyszerűen!
Jeges vizet önteni a fejedre nem egy magfizika. Víz kell hozzá, jég, vödör, Te, egy kamera és egy online profil. Ezzel manapság már mindenki rendelkezik. A költség tehát minimális, a művelet pedig bárki által teljesíthető.

         3. Szórakozz!
Amennyire csak szakmád engedi, találd meg a humort az online kommunikációban! Mindenki számára vonzó, ha nem félsz egy kis bulitól. Hacsak nem vagy temetkezési vállalkozó, a te céged tevékenységébe is belefér némi humor.

         4. Légy interaktív!
A sikeres online kommunikációs kampányok elengedhetetlen feltétele, hogy résztvevőik aktív szereplőnek érezhetik magukat benne, hallathatják a hangjukat. A vödör jég kihívása pontosan ezt tette.

Ezért szeretjük az online kommunikációt

  • …mert sokszínű
  • …mert mindig mutat valami újat
  • …mert vicces
  • …mert hatékony
  • …mert olcsó
  • …és mert közelebb hozza az embereket egymáshoz.

Tanuld meg Te is, hogyan használd fel sikered érdekében!
Ha bizonytalan vagy, hogyan kezdd el, segítünk! Kérj időpontot Személyes Konzultációra, és közösen kitaláljuk, mit tartogathat Neked az online kommunikáció világa.

Egy hozzászólás a Egy vödör jég tanulságai az online kommunikációban… bejegyzéshez

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: