main top

Hatékony kommunikáció? Adj bizonyítékokat!

2014. szeptember 3. szerda 13:34

A referenciák minden honlap ékkövei. Aki hatékony kommunikációra vágyik, az pontosan tudja, hogy nem csak az ő dolga dicsérni a cégét: tegyék ezt az elégedett vásárlók és visszatérő partnerek is! Te is hamarabb bízol meg abban, aki nem csak önmagát tömjénezi, hanem mások szavait idézi, névvel együtt, ugye?

Maximálisan hatékony kommunikáció mások szavaival

A legjobb honlapoknak már a kezdőlapján díszeleg néhány referencia (nálunk is, nézz csak jobbra, és görgess le egy kicsit!), és nincs olyan aloldaluk, ahol el ne helyeztek volna néhány inspiráló ügyfélvéleményt: ez nagyon hatékony kommunikációs eszköz. Ám nagy mennyiségű ajánlás begyűjtése igen hosszú folyamat.
Mit tegyél, hogy kicsit felpörgesd a gépezetet?

Ha nincs más, mint hogy te írd őket…

…akkor az ég szerelmére, tedd okosan! Saját készítésű referenciát gyártani sosem a legjobb megoldás, de sok kezdő cégnek nincs más választása. Ha vadonatúj honlapodon is hatékony kommunikációt szeretnél, akkor referenciaíráshoz fogadd meg ezt a néhány jó tanácsot:

  • Ne egyedül írd őket! Akármennyire igyekszel, egy idő után úgyis átüt, hogy nagyon hasonló a stílusuk. Legalább ketten-hárman alkossátok meg őket.
  • Az aláírás ne csak Anna, Nóri és Emese legyen Tatabányáról vagy Kisújszállásról. Nézd meg az internetes fórumokat: a legtöbb ember vagy teljes nevével, vagy nicknévvel írja alá a kommentjeit. Nyugodtan tűzz közéjük egy-két Barbee-t, vagy katicabogar89-et, sokkal hitelesebb lesz.
  • Ne írj hosszú regényeket! A valódi referenciák a legritkább esetben hosszabbak, mint 3 mondat. Elég ritka az olyan hálás vevő, aki órákon át komponálja a tökéletesen felépített, vesszőhibáktól mentes köszönőlevelét. Ugyanakkor gyanakodj, ha ilyet látsz más oldalán. Olyan referenciát írj, amilyet Te írnál másnak.
  • Amint kaptál néhány mások által írt ajánlást, szedd le őket a honlapodról! Ez csak áthidaló megoldás…

Ha már begyűjtöttél párat…

A hatékony kommunikációhoz a legjobb, ha teljes névvel és céges adatokkal együtt kéred be őket. Így máris sokkal hitelesebbek, mint a hivatkozások egy tanulmány végén. Természetesen mindig kérd az író jóváhagyását a közzétételhez!

Ne ess pánikba akkor sem, ha ügyfeled nem csupa szépet és jót ír. Írhat arról, hogy kezdetben kételkedett, vagy hogy időbe került megszokni a termékedet – ha pozitív kicsengésű az üzenet, nyugodtan tedd fel, annál hitelesebb lesz.

FONTOS: A helyesírási hibákat sose javítsd! Hadd maradjon ott az a muszály és meg néztük a vesszőhibákkal együtt. Ez mutatja, hogy az írás eredeti.

Hívd segítségül a multimédiát!

A leginkább hatékony kommunikációs megoldás a videóreferencia. Ha van alkalmad találkozni partnereddel személyesen, esetleg képzést vagy tréninget tartottál neki, mindenképpen rögzítsd valahogy! Egy kincs kerül a kezedbe!

A videóreferenciában az a jó, hogy akkor is támogatja a hatékony kommunikációt, ha nem kifejezetten ügyfélvéleményt rögzít. Csak azzal, hogy videóra veszed, hogy néz ki egy találkozód, egy előadásod vagy egy gyártási folyamat az üzemedben, hatalmas lendületet adsz a hitelességnek, ami a hatékony kommunikáció alfája és ómegája.

Ne fukarkodj a képi és kamerára vett bizonyítékokkal!

Mi is feltöltöttünk néhány véleményt a legutóbbi tréningünkről, amely azóta is nagyon szép emlék számunkra.

https://www.youtube.com/watch?v=kO63OBk86uY

Lemaradtál? Itt megtudod, mikor lesz a következő kommunikációs tréningünk!

0 hozzászólás a Hatékony kommunikáció? Adj bizonyítékokat! bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: