main top

5 tipikus szövegírási hiba, amit a legtöbb cégvezető elkövet

2014. szeptember 11. csütörtök 09:24

Az internet világával eddig soha nem tapasztalt lehetőségek nyíltak meg a cégek előtt. Szerencsére egyre többen ismerik fel ezeket a lehetőségeket, és élnek is velük. Másokban azonban nem egészen tudatosul, milyen szigorú szabályai vannak az internetes szövegírásnak, és mennyi pénztől esnek el, ha nem végzik helyesen online kommunikációjukat. Többek között erről is beszélek ma a Hunguest Hotelben a „Hatékony egészségügyi honlap és -közösségi oldal készítése és működtetése” Országos Workshop keretén belül.

Felsorolunk néhány tipikus szövegírási hibát, amivel sok cégvezető akár millióktól fosztja meg magát évente – hátha nem leszel ott a fenti rendezvényen.

1. Megcsináltatja a honlapot, majd nem törődik vele
Megdöbbennél, ha tudnád, hány cég költ százezreket csillogó új honlapjára, csak azért, hogy később ne legyen ideje szövegírásra, feltöltésre. Pedig egy honlap is ugyanolyan, mint egy jó együttműködés: kétoldalú. Csak akkor szolgáltat vevőket, ha te is törődsz vele.

2. A honlap szövegírását nem a megfelelő emberre bízza
Ideje leszámolni egy tévhittel: nem minden írni-olvasni tudó ember tud ütős, összefüggő, figyelemfelkeltő szöveget írni. Ez egy szakma, amit tanulni kell, és persze nem árt némi tehetség is. Az a cégvezető, aki az informatikusnak, a titkárnőjének vagy egyéb alkalmazottjának adja ki ezt a feladatot, az megkockáztatja, hogy szép új honlapjára olyan szövegek kerüljenek, amik a négy égtáj felé kergetik az érdeklődőket – vásárlás helyett.

3. Nem veszi figyelembe a Google-t
Természetesen nem csak a Google szolgáltathat vevőket. De ahogy a mondás tartja: „a weblap, amit nem látnak a keresők, olyan, mint a szekrény mögé csúsztatott méregdrága katalógus”. Aki veszi a fáradságot, és utánajár, milyen kulcsszavakra keres rá ügyfélköre, az hármasával szedi a lépcsőfokokat fel a találati listán versenytársaihoz képest.

4. Szerelmes a cégébe
Nyilván joggal. De ez szüli az énközpontú webszövegeket, amelyek még mindig a magyar honlapok 70%-át sújtják. Bármily nagy a kísértés beszámolni arról, milyen formabontó technológiával, milyen eredeti ötlet alapján működik a céged, az olvasó nem erről akar olvasni. Céged bemutatásához itt kaphatsz azonnal működő ötleteket.

5. Nem tart lépést a változásokkal
A keresőoptimalizálás szabályai folyamatosan változnak. Ez egyeseknek bosszantó, mások gyorsan előnyt kovácsolnak belőle. Itt is az evolúció szabályai működnek: aki gyorsan alkalmazkodik, az nyer. Tehát hiába volt két éve tökéletes a weboldalad, nem dőlhetsz hátra elégedetten!

Fárasztóan hangzik?

A legtöbb cégvezetőnek nincs arra ideje, hogy a napi rutin mellett még a folyamatos szövegírással és szövegfrissítéssel is foglalkozzon. Sokaknak ez azért is gondot okoz, mert nem tudják, hogyan kezdjenek hozzá. Hogy is kéne kezdeni a keresőoptimalizálást? Mik azok a szövegírási fortélyok, amik pénzt is hoznak? Miben különbözik a Facebook kommunikáció a blogkommunikációtól?

Ezekre a kérdésekre válaszoltunk szeptember 24-én, sok mással együtt, hogy a szövegírás soha többé ne tűnjön ijesztőnek vagy fárasztónak.

Most még 40%-os kedvezménnyel teszünk téged tájékozottabbá, mint a cégvezetők többségét.
Mi másról lesz még szó a szövegíráson kívül? Kattints tovább a részletekért!

0 hozzászólás a 5 tipikus szövegírási hiba, amit a legtöbb cégvezető elkövet bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: