main top

Hány ember munkája van egy profi webszövegben?

2014. október 3. péntek 13:27

webszöveg jó kezekben

A webszöveg bosszantó tulajdonsága, hogy sosem készül el magától. Ha pedig elkészül, akkor pedig szinte soha nem akkor és úgy, amikor és ahogyan kellett volna.

A webszövegírás tipikusan olyan, mint a kártyajátékban a Fekete Péter: mindenki igyekszik lepasszolni a másiknak. Teszik ezt azért, mert mindenki tudja, hogy az „írj valamit” utasítás egyszerűnek hangzik, pedig a gyakorlatban igencsak nagy fejfájást okozhat – és ahhoz képest cseppet sem mindegy, milyen lesz a végeredmény.

Miért nem akar senki webszöveget írni?

A kegyetlen valóság az, hogy egy igazán működőképes webszöveg sok-sok energiaráfordítást és nagyon különböző képességeket kíván. Ezek mindegyike kevés emberben van meg, és akiben igen, az is általában nagyon elfoglalt.

Mert mi kell egy tisztességes webszöveghez?

   1. egy ötletgazda

Aki érti a szakmáját, ismeri a termékét. Csak arról tudsz írni, amit ismersz. Láttál már olyan titkárnőt, akinek édesmindegy, mivel foglalkozik a cég, amely alkalmazza? Ha ő kapja a webszövegírás feladatát, az eredmény nehezen lesz majd hiteles.

Ha pedig a cégvezető igazán komolyan veszi vállalkozását és szakértői státuszát, akkor blogot is ír. Ez új és új ötleteket kíván, méghozzá rendszeresen: cseppet sem egyszerű feladat! Nekünk azért van néhány, webszövegnek való tippünk.

     2. egy vérbeli szövegíró

Olyan, akinek van tehetsége, és ideális esetben szaktudása is. Olyasvalaki, aki nem keveri össze a számokat és a személyeket egy bekezdésen belül, aki tudja, hol helyezkedik el az ige egy tisztességes mondatban, és akinek nem merül ki a szókincse egy bulvárlap első 5 oldalában. Akár hiszed, akár nem, ezek komoly feltételek, melyekbe sokak bicskája beletörik. Szöveget írni bonyolult és állandóan friss elmét kíván.

   3. egy marketinges

Tehát olyasvalaki, aki tudja, mi a különbség értékesítési oldal és PR cikk között, és nem bámul üres tekintettel, ha kimondod előtte a „keresőoptimalizálás” szót. További jó hír: utóbbi szabályai folyamatosan változnak, tehát olyan munkatársra van itt szükség, aki lépést tud tartani ezekkel a trendekkel.

     4. egy lektor

Igen, az az ember, akinek garantáltan minden mondata nagybetűvel kezdődik. Az, aki sosem zavarodik bele, hogyan írják az „egyelőre” szót, akin nem fog ki az egybeírás és a különírás kismillió szabálya, és aki a kisujjából rázza ki, mi a teendő a kötőjeles tulajdonnevekkel, ha -i képzőt teszünk hozzájuk. Ugye, hogy szakma a tökéletes helyesírás?

…a Te cégedben van ilyen ember?

Érdeklődés, profizmus, alaposság… hamar kiderül, hogy a webszövegírásért miért nem kapkodnak a munkatársak.

Nincs, de szeretnéd, ha lenne?

Akkor küldd el az október 22-ei értékesítési szövegírói tréningünkre!
Ha szeretnél egy munkatársat, akinek a kisujjában vannak a webszövegírás szabályai, ennél jobb alkalmat nem talál arra, hogy mindet megtanulja.

Itt leírtuk részletesebben, mi lesz a tréningen.

 

0 hozzászólás a Hány ember munkája van egy profi webszövegben? bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: