main top

Hatékony kommunikáció: reszponzív vagy adaptív honlappal?

2014. október 9. csütörtök 08:46

Olyan korban élünk, amikor már minden vállalkozó számára természetes, hogy telefonjáról is bárhol szörfözhet az interneten. Épp ezért a hatékony kommunikációhoz manapság már elengedhetetlen egy olyan honlap, mely hordozható eszközökről is megjeleníthető.

Mielőtt azonban bárki is kiadna százezer forintokat egy nem megfelelő fejlesztésre, jobb, ha megállunk egy percre.

A hatékony kommunikációnak nem csak egy módja van

Manapság, ha valaki a hatékony kommunikáció eszközeit keresi, sokat hallhat a reszponzív webdizájnról. A reszponzív oldal azt jelenti laikusok számára, hogy az adott honlap nemcsak PC-ről, hanem mobileszközről (tabletről, okostelefonról) is gond nélkül betölthető. Ez azonban csak az egyik út.

Az informatikusok ismerik az ún. adaptív webdizájn megoldást is, mely szintén a hordozhatóság és a hatékony kommunikáció céljából épült ki, azonban más alapelv szerint.

Lássuk, Neked melyikre van szükséged!

Reszponzív webdizájn:

Ez a megoldás nagyon elterjedt, és nem véletlenül. Ha egy olyan honlapot töltesz be, amely okostelefonodon is ugyanúgy néz ki, mintha csak valódi PC-ről néznéd, az valószínűleg reszponzív.

Előnyei:

  • a Google támogatja, és SEO szempontjából is előnyös
  • csak egyetlen HTML kódot generál
  • minden ugyanott található meg benne, ahol az eredeti honlapon
  • költséghatékonyabb, mint más megoldások

Kiknek ajánljuk?

  • azoknak, akik keresőoptimalizálásra építenek
  • kezdő vagy kisebb vállalkozásoknak, akiknek fontos a brandépítés
  • olyan honlappal rendelkezőknek, akiknél létszükséglet, hogy minden információ elérhető legyen.

A másik út: adaptív webdizájn

Kétségtelenül kevésbé elterjedt, pedig lehet, hogy bizonyos cégeknek ez lenne a hatékony kommunikáció kulcsa. Aki adaptív honlapot készít, annak külön-külön honlapverziója van felbontás tekintetében PC-re, tabletre, okostelefonra, sőt akár TV-re is. Ez azt jelenti, hogy az eltérő méretű honlapokon eltérő mennyiségű tartalom lehet.

Előnyei:

  • nagyobb személyes szabadság a honlap küllemét és tartalmát illetően
  • gyorsabban betölt
  • később könnyebben állítható az adott eszközök sajátosságaihoz (touchscreen stb.)

Kiknek ajánljuk?

  • azoknak, akik mobil alkalmazást szeretnének készíteni egy szolgáltatásukhoz
  • a sok képpel és videóval rendelkező honlapokhoz
  • nagyobb cégeknek, akik megengedhetik maguknak akár 5 különböző verzió kidolgozását

Melyik való tehát a hatékony kommunikációhoz?

Ez a honlap céljától függ, tehát: ha a Te számodra a hatékony kommunikáció egyenlő egy praktikus, informatív és keresőbarát honlappal, tedd reszponzívvá! Ha pedig villámgyors, megbízható és könnyen variálható tartalmú megoldásra vágysz, az adaptív webdizájn való vállalkozásodnak.

Megfelelő szövegek nélkül azonban egyik sem működik

Tanácsunk a hatékony kommunikációhoz: mielőtt nekilátnál honlapod reszponzívvá vagy adaptívvá tételéhez, győződj meg róla, hogy olyan tartalommal rendelkezik, amelyet szívesen olvasnak, így valóban megéri hordozható eszközökre is igazítani.

Lehet bármilyen tökéletes a weboldalad grafikailag, ha a tartalom nem támogatja az értékesítésedet, akkor a honlapod NEM termel pénzt. Ezen csak egyféleképpen lehet segíteni: jól megírt értékesítési szövegekkel.

Mikor jó egy értékesítési szöveg? Ha megszólítod a célpiacodat a vágyain és a problémáin keresztül, majd bemutatod a portékádat a legszebb fényében. Felépíted a szakértői státuszodat, és elfogadtatod vele az áraidat. A szöveg végén pedig utasítást adsz neki, hogy mit tegyen a következő lépésben, ha megoldást keres a problémáira.

Erre van egy öt lépéses struktúra, amiről már sok helyen tartottam előadást.
Ez a MESÉL modell.

Hogyan készül az ilyen szöveg?
Ezt tanítjuk meg legközelebbi képzésünkön.

Kattints ide, és tudd meg, hogyan!

0 hozzászólás a Hatékony kommunikáció: reszponzív vagy adaptív honlappal? bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: