main top

Pszichológiai útmutató Facebook oldalhoz

2014. október 16. csütörtök 10:20

Mondok valamit, ami banálisnak tűnhet, pedig sok üzletember elfelejti: a Facebook nem üzleti közeg, és az emberek nem azért használják, hogy cégek Facebook oldalain tájékozódjanak. Persze, minden cég számára hasznos a Facebook oldal, és fontos, hogy jó karban tartsa, de hogy csodát művel-e vagy sem, az nagyban függ a cég profiljától, és attól, kezelője ért-e az emberek nyelvén.

Mire való egy Facebook oldal és mire nem?

A Facebook remek hely cégek számára bemutatkozáshoz, vásárlók szerzéséhez, de akkor sem szabad úgy tekinteni rá, mint egy hatalmas internetes plázára. Inkább úgy tekints rá, mint egy épületre (mondjuk irodaházra), ahol az emberek élnek, dolgoznak, találkoznak egymással, belefutnak egymásba. Ebben az épületben vannak reklámplakátok, híre mehet egy-egy remek terméknek az ebédlőben, de ez csakúgy mellékesen történik az ott lévőkkel, nem ezzel a céllal teszik be a lábukat oda.

Mi tesz egy Facebook oldalt sikeressé?

Természetesen az, ha olyan tartalmakat oszt meg, mely érdekelheti az embereket. Mit tarthat érdekesnek egy közösség? Hát ami vicces, megdöbbentő, különösen szép, vagy pedig ellenállhatatlanul hasznos. Neked az a feladatod, hogy „jó fej” légy Facebook oldaladon. Tehát legfőképp: informatív és szórakoztató.

Először is, gondold át, a céged profilja az emberek érdeklődésébe vág-e, vagy sem.

  • Tehát, ha egy éttermet üzemeltetsz, nyugodtan írd ki Facebook oldaladra a napi menüt, vagy ossz meg egy képet az egyik különösen szép asztalodról vagy terítékedről. Ezt értékelni fogják, és eszükbe fog jutni a legutóbbi szép este, amit ott töltöttek, vagy az, hogy milyen rég jártak arra.
  • Viszont ha szemeteszsákok forgalmazásával foglalkozol, hiába vannak kitartó és hűséges vásárlóid, nem fognak hanyatt-homlok szaladni, hogy megnyomják a „Tetszik” gombot Facebook oldaladon. Ekkor folyamodhatsz trükkökhöz. Például izgalmas cikkekhez a Föld szennyezettségéről, tévhitek tisztázásához a szelektív gyűjtésről, vicces vagy bölcs idézetekhez a tisztaságról. Ez ugyanúgy működik. A lényeg, hogy semmiképp ne ragaszkodj szűk szakterületedhez!

Amit ne tegyél

Itt is az az ökölszabály, ami máshol: mindig a vásárlód szemével lásd magad, ne a sajátoddal. Tehát hiába kommunikálsz rendszeresen és lelkiismeretesen Facebook oldaladon, ha a célpiacod számára érdektelen fotókat töltesz fel legújabb gépeidről, vagy csupán a szűk szakma legújabb eredményeivel büszkélkedsz, melyet csak az emberek 1%-a ért.

Mit jelent az ügyfélközpontú kommunikáció?

Gondolkodásmódot, hozzáállást. Egy másféle szemszöget, mint amelyben eddig láttad a világot. Amilyen egyértelműnek tűnik ez, olyan nehéz lehet megvalósítani.

Mi ezt is megtanítjuk 10.22-én, értékesítési szövegírási tréningünkön.

  • Mi a különbség a probléma és a problématudat között?
  • Hogyan ébressz vágyat a vevőben, felkorbácsolva az érzelmeit?
  • Mely szólamokat üsd meg ahhoz, hogy azonnal szimpátiát generálj?

Jelentkezz, és mire elmész a tréningről, mindez már a kisujjadban lesz!
Ne tölts hosszú órákat felesleges vagy elhibázott Facebook kommunikációval!

Itt tudhatsz meg többet, hogyan pörgesd fel Facebook oldaladat.

Kategória: Facebook | Címke: | Hozzászólások (0)

0 hozzászólás a Pszichológiai útmutató Facebook oldalhoz bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: