main top

Üzleti kommunikáció és márkaépítés 10 lépésben

2014. november 7. péntek 15:49

Az üzleti kommunikáció akkor termel neked pénzt, ha támogatja a marketing és az értékesítési tevékenységet a cégedben. Ehhez bevételnövelő szakértői státuszépítésre van szükség.

Ma már nem elég jónak lenni.
Jónak is kell látszani.

Az üzleti kommunikáció fontossága vitathatatlan, ha bizalomépítésről beszélünk. Azonban (szak)ember legyen a talpán, aki a számtalan fogalom és tanács közül könnyedén képes kiszűrni a számára valóban szükségeset. Márkaépítés vagy branding, kommunikáció és stratégiai marketing, futhat bármilyen néven, könnyű eltévedni a fogalmi útvesztőben. Pedig a lényeg itt sem az elmélet, hanem az alkalmazás. Ami egyben a sikeres márkaépítés és a szakértői státuszépítés kulcsa is.

Íme, 10 tanács, amely az üzleti kommunikáció eszközeivel garantálja a sikeres szakértői státuszépítést!

1. A tudatos üzleti kommunikáció megalapozása
A márkaépítés folyamatának első és legfontosabb pontja az értelmezés. Tisztában vagy azzal, mik az erősségeid? És azzal, mi különböztet meg a versenytársaidtól? Üzleti kommunikációdban fogalmazd meg a márkád, terméked lényegét, és azt, mi a célod vele. Személyesítsd meg, ruházd fel tulajdonságokkal, és tedd emberivé.

2. Bizalom és lehetőség
Hiába sikeres a kommunikáció, a bizalmi válság miatt többet kell adnod potenciális vevőidnek: ígéretet a minőségre. Vizsgáld meg a termékedben rejlő lehetőségeket, emeld ki a specialitásodat, hiszen így adhatsz az ajánlatodnak egyedi színezetet.

3. Nem elég, ha te tudod
Nyilván most jött el az a pont, mikor gondolkodóba esel: de hát ez mind evidencia. Valóban az. Neked. De nem annak, aki először hall a márkádról! Nézd a stratégia emberi oldalát: mindenki a megértésre törekszik, ehhez pedig világos információkra van szüksége.

4. Hangolódj
Ha megvan a pontos, világos és érthető üzenet, találd meg a kommunikációd stílusát, hangját. Ha holnap emberré változna, mit mondana? Milyen stílusban beszélne? Helyezkedj bele, mit üzen, és találd ki, hogyan üzenné.

5. Szólítsd meg
Felejtsd el azt a mentalitást, hogy a vásárlók felett körözöl, mint egy vadászó sas. Le kell szállnod közéjük, és megszólítani őket. A sikeres kommunikáció kulcsa a nyílt kapcsolatteremtés. Igen, te hozzá szólsz. Igen, célzottan neki üzensz.

6. Színes-szagos = figyelemfelkeltő
Miután üzleti kommunikációs stílusodat felépítetted, jöhet a vizualitás. Öltöztesd fel az üzenetedet. Egyediség, átláthatóság, naprakészség, elégedett vásárlói referenciák: az ezek mentén összeállított arculat bizalmat, kedvet és vágyat ébreszt majd.

7. Márkát csomagban
A kommunikációs stratégia lényege, hogy túlmutat egy adott terméken. Minőségi átalakulást ígér, egy komplex csomagot, amelynek a termék csak egy része. Ezt az üzleti kommunikácó megtervezése során mindig tartsd szem előtt.

8. A visszacsatolás szerepe
Legyél tisztában a márkáddal és az üzenettel. Amennyiben követted a felsorolt lépéseket, ez már valószínűleg megtörtént.
Viszont figyelj a visszajelzésekre. Vizsgáld meg és értelmezd őket, keress azonos üzeneteket! Ha ugyanis egy probléma – akár más színezetben is –, de többször felmerül, arra érdemes megoldást keresni.

9. Út előre
Tervezd meg az üzeneted útját. Honnan hova szeretnéd eljuttatni, és mire van reális esélyed? Az újító, frissítő gondolatokat formáld ötletté, és igyekezz beépíteni. A folyamatos haladás kulcsa ugyanis a szinte láthatatlan megújulásra való képesség. Ezzel egyszerre szerzel új vevőket és tartod meg a régi bázisod.

10. Üzleti kommunikáció vagy terjesztés? A helyes sorrend
Miután üzleti kommunikációd lépéseinek tudatos tervezésével elkészültél, jöhet a reklám. Ebbe fektetni csak akkor érdemes, ha kész az üzenet. Az egyértelmű kommunikáció pedig hozzásegít, hogy a hirdetés kevesebbe kerüljön, a küldetésed szinte eladja majd önmagát. Ez azért jól hangzik, ugye?

Tehát mi a lényeg?

A tanácsok végére érve elmondható, hogy a naggyá válás feltétele a tudatos építkezés. Az elsődleges cél a bizalom elnyerése, ehhez viszont nem elég a marketing, felépített kommunikációs stratégia is kell. De jó hír, hogy mindez tanulható. Ahogy a sikeres üzleti kommunikáció, úgy a tudatos szakértői státuszépítés is.

Hogyan éptsd fel márkád mellé saját hírnevedet is? Mitől válsz szakértővé a vásárlóid szemében?
Erről tartunk képzést november 26-án, az évben utoljára.
Az eddigiekhez képest teljesen új konstrukcióval készülünk a képzésre, mellyel a résztvevők minden eddiginél többet kapnak.

Hogyan legyél még hatékonyabb a szakértői státuszépítésben? Kattints tovább és megtudod!

0 hozzászólás a Üzleti kommunikáció és márkaépítés 10 lépésben bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: