main top

Tudtad, hogy ezeket is használhatod kommunikációs tervedben?

2014. november 13. csütörtök 11:24

Mit kell minden vállalkozónak eladnia? Erre egy ötéves is tudja a választ: természetesen a termékét. Ha a terméke vízvezeték-szerelés, akkor azt, ha masszázsfotel, akkor azt.
Itt azonban téved: a sikeres vállalkozó nemcsak a termékét adja el, hanem önmagát is. És igen, erre is kommunikációs tervet épít.

Miért kéne kommunikációs terv önmagam népszerűsítéséhez?

Biztos Te is fogadtál már meg tanácsot csak azért, mert egy bizonyos ember mondta neked. Azért, mert aki adta, az számodra hiteles személy volt. Megbíztál a döntésében.

Pontosan ez a hitelesség tesz egy céget piacvezetővé.

Az, hogy a terméke profi, csak az egyik oldal: azért is hisznek neki, mert hozzáértőnek, népszerűnek és sikeresnek tűnik – és ezt aktívan láttatja is a világgal. Igen, ezt hívják szakértői státusznak, és ez általában gondosan összeállított kommunikációs terv eredménye.

Mi a helyzet a Te szakértői státuszoddal?

Akár gondosan leírt kommunikációs terv szerint alakul az üzleti kommunikációd, akár csak úgy, ahogy épp a helyzetek hozzák, vannak dolgok, amikkel mindig villanthatsz, pedig talán nem is gondoltál rájuk. A legtöbb magyar cégtulajdonos nem is tudja, micsoda fegyverek vannak a tarsolyában, bevetésre várva.

1. A hozzáértés hirdetése

Diplomák, tanulmányi eredmények: ha régen voltak, akkor is nyugodtan építsd kommunikációs tervedbe! Egy jó egyetemről származó diploma, vagy ismert tanulmányi kitüntetés még mindig pillanatok alatt bizalmat ébreszt.

Mentorok, akiktől tanultál: ha van egy szakmabeli személyiség, akinek a neve jól cseng, ha hozzákötöd saját tudásodhoz, nyugodtan hirdesd: az ő tanítványa vagyok!

Interjúk, médiamegjelenések: írtak rólad valamilyen sajtóban? Adtál valaha interjút? Gyűjtsd őket mind-mind: honlapod és kommunikációs terved díszei lesznek!

2. Egy kis turbó a népszerűségi indexre

Egy sikersztori: Dezső már lemondott szeretett autójáról, de mi megjavítottuk neki. Egy ilyen történet nem államtitok, hogy megtartsuk magunknak! Hadd lássa mindenki, mire vagyunk képesek!

Hányan látogatják a honlapodat: a legtöbb embernek fogalma sincs, egy honlapot naponta kb. hányan szoktak látogatni, tehát ez ziccer: szinte bármit írsz ki, az soknak fog számítani. Te magad pedig könnyen megtudhatod, pl. a Google Analytics segítségével.

Ügyfeleid száma: biztos tudsz egy durva becslést, kb. hány üzletfeled van évente, vagy akár havonta. Ezzel nyugodtan dicsekedj, építsd bele kommunikációs tervedbe! Pofonegyszerű ötlet, de épp azért durran nagyot, mert a legtöbben nem is gondolnak rá.

3. Akárcsak a milliárdos vállalatok

Üzletiklub-tagság: ha jársz valamilyen üzleti közösségbe, szövetségbe, említsd meg bármikor a kommunikációs tervben. Mindenki tudja, hogy az ilyen klubokba csak az igazán jó cégek járnak…

Társadalmi szerepvállalás: környezettudatos cég vagy? Esetleg rendszeresen támogatsz egy jó ügyet? Mi lehet ennél szimpatikusabb?

Kutatás, fejlesztés, innováció: még ha a postacímed nem is a Szilícium-völgy, akkor is érdemes kommunikációs tervbe építeni minden fejlesztést és szakmai áttörést, ami a cégetekben történt. Az üzenet: nemcsak lépést tartunk a korral, hanem integetünk is neki a vállunk fölött!

És ez csak 9 volt.

Elárulom, hogy összesen 49 ilyen módszer létezik, és november 26-ai képzésünkön mindegyiket érinteni fogjuk.

Hiszünk benne, hogy ha értékesítésről van szó, a hiteles cég, a toronymagas szakértői státusz éppolyan fontos, mint a magas minőségű termék. És mivel Magyarországon még kevesen építik a bizalmat a szakértelmük bemutatásával, így fényévnyi előnybe kerülhetsz, ha erre odafigyelsz.

Szakértői státuszépítő tréningünkön mind a 49 módszert a Te céged alkatára szabjuk. Így készül saját kommunikációs terved. Ha érdekel, mekkora előnybe kerülhetsz ezzel, kattints tovább!

 

0 hozzászólás a Tudtad, hogy ezeket is használhatod kommunikációs tervedben? bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: