main top

Kézműves szövegírás – vigyázz, kire bízod!

2014. november 18. kedd 09:48

Ha vásárlókat akarsz szerezni, muszáj a szövegírással foglalkoznod, hiszen valamilyen szövegnek lennie kell a honlapodon, a hírleveleidben, a hirdetésekben és a közösségi oldalakon. Ahogy a terméked csomagolása eladhat vagy elriaszthatja a vevőket, úgy a webszöveged alapján is véleményt alkotnak Rólad.

Az emberek általában azt gondolják a rossz minőségű csomagolópapír láttán, hogy a benne lévő termék sem lehet nagy wasistdas. Pont így ítélnek rólad a honlapod szövege alapján is.

Ma már nem elég jónak lenni.
Jónak is kell látszani.

Elengedhetetlen, hogy a potenciális vevőidnek megmutasd az erősségeidet, és felépítsd a szakértői státuszodat. Ehhez pedig kommunikálni kell. Szerencsére a Te kezedben van az irányítás. A szövegírást végezheted “csináld magad” módszerrel saját kezűleg, vagy ha ezt már túlnőtte a céged, akkor kiszervezheted.

Oké, de kinek add ki a szövegírás feladatokat?

Csak ne egy öntelt marketingesnek, aki azt gondolja, hogy mindent tud! Persze marketinges alatt itt most csak a legrosszabb lehetőséget értjük: azt, aki még meleg marketing diplomával a kezében kisétál az egyetemről, besétál hozzád dolgozni, és azt gondolja, hogy neki már nem lehet újat mutatni, mert épp most diplomázott.
Nagyot téved, és ez Neked fog sokba kerülni. Miért?

Mi mindent nem tanult a marketingszakon a szövegírásról?

  • A legtöbb marketinges csak hallomásból tudja, mi az a keresőoptimalizálás avagy a SEO (Search Engine Optimization). De ha valami csoda folytán mégis tanult volna ilyet, azóta biztosan megváltoztak már a játékszabályok, így a tudása máris elavult. Sok ilyennel találkoztunk már…
  • Valószínűleg nem tanult meg hirdetést írni és tesztelni.
  • Életében nem írt még hírlevelet, vagy ha mégis, fogalma sincs, milyen eredményeket hozott.
  • Nem tudja, mi az a linkmarketing, és hogyan segít előre hozni az oldaladat a keresési találatok listáján.

Nem is soroljuk tovább, kár sót szórni a sebre. Inkább beszéljünk arról, mit tehetsz, ha nincs szövegíród, de van honlapod.

Gyorskaja helyett kézműves finomság

Jobban szereted a házilag készült, friss alapanyagokból sütött finomságokat, a gyorséttermes, visszataszító hamburgernél? Hát persze. Nem véletlen, hogy a “kézműves” szó jelenik meg ebben az évben minden második kirakaton. Népszerű lett a jó minőség.

A szövegírásnál is a kézműves, odafigyeléssel és szaktudással megírt, minőségi szöveg válik be. A friss diplomás marketingesek pedig általában kezdő szövegírók, ezért a “jól bevált”, magyarán ellaposodott szövegekkel próbálkoznak.

Legyen fűszeres szöveg a honlapodon a reklámízű sallang helyett! Kíméld meg az olvasóidat az életszerűtlen, már messziről marketingesen hangzó szövegektől, a fájdalmas szójátékoktól és a csontig lerágott “bevált” fordulatoktól. Ilyenekre gondolunk:

“Csak most, csak Neked!”
“Széles választékban, kedvező áron!”
“Kihagyhatatlan ajánlat!”

A legjobb fejfájáscsillapító lenne, ha többet nem kéne ilyen mondatokat hallani és olvasni, ugye?
Akkor írass jobb szöveget…

A-terv a szövegírás kipipálására

A haditerv a következő: vegyél fel egy lelkes és jó íráskészségű fiatalt, aki hajlandó tanulni. Küldd el a legújabb tréningekre, hogy mindig friss tudása legyen az online kommunikáció témakörében. Mi is tartunk ilyen tréningeket, a legközelebbin például egy csomó ötletet kaphat a bevételnövelő szakértői státuszépítés fortélyairól. 
A terv sikeréhez iszonyúan fontos, hogy mérd a webszövegek eredményességét! Azaz, használd az ingyenes Google Analytics programot, és nézd a hírlevelek megnyitási arányait. Csak így ellenőrizheted, mi működik és mi nem.

B-terv, hogy a szövegírás mézesmadzagként működjön

Megoldhatod az online kommunikációdat úgy is, ha nincs saját szövegíród. Ez esetben külső szövegíró csapattal dolgozhatsz együtt.
A külső csapat előnye, hogy nem Te állod a képzést, hanem már felkészült szakértőket találhatsz, akik segítenek a legjobban működő kommunikációs stratégiát kialakítani. A profik ráadásul garanciát is vállalnak a munkájukra, így ha nem hoz jó eredményeket a szöveg, visszakérheted az árát.

Akár saját szövegíróval dolgozol, akár külső céggel, mindig legyen minőségi és egyedi a honlapod szövege.

Segítsünk?
Ha ötleteket szeretnél kapni a kommunikációd felépítéséhez, kérj egy egyórás webszöveg átvilágítást itt:

0 hozzászólás a Kézműves szövegírás – vigyázz, kire bízod! bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: